  • 31. Data: 2013-12-02 00:55:26
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 17:58:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > A swoj� droga ile kosztuje wypozyczenie koparki (takiej malute�kiej) i
    > nauczenie siďż˝ oraz wykopanie? Musze mieďż˝ jakieďż˝ uprawnienia?

    200-300 pln / dobe + paliwko, przy kopaniu 12h/dobe spalisz gdzies te 150 pln.
    Suma wychodzi 350-450 pln / dobe. Jak sie dopiero uczysz i teren masz w miare
    przyjazny to malutka koparka wykopiesz 3-4m na godzine. Na drugi dzien
    5-6m, a na trzeci 10-12m / h ;-) Pierwsze dwie godziny bedziesz sie bujal
    w te i we wte i nie wykopiesz nawet metra :D Ale nie jest tak zle!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2013-12-02 01:04:26
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 06:40:53 UTC użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Normalny cz�owiek wysy�a zapytania ofertowe do firm i wybiera pasuj�c� mu
    >
    > kompleksowďż˝ ofertďż˝ ...

    Tak robi czlowiek, ktory ma za duzo kasy i nie wie co z nia robic...

  • 33. Data: 2013-12-02 01:05:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 21:54:12 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > No i poszedłem tą drogą.
    > Wyszło mi, że powinienem przygotować niecałe 11k brutto, z czego na 2k5

    No widzisz! :)

    > Kłopot w tym, że nie ma w ofercie studzienki z rotametrami i nic nie

    Zadnych rotametrow!! Co Ty chcesz sobie opory jakies wprowadzac dodatkowe? ;)
    Rotametry stosuje sie jak masz roznej dlugosci rury. U Ciebie podstawa to tak
    zaplanowac na papierze petle zeby kazda byla rowna. To jest w sumie
    najtrudniejsze zadanie :-) Rozdzielacz zgrzej sobie sam z PP (chyba ze nigdy
    wczesniej nic nie zgrzewales) - z grubej rury ~60mm (nie pamietam jaki tam
    jest dokladnie typoszereg wymiarowy). Rury PP kup zwykle do wody zimnej,
    zgrzewarke pozycza Ci za stowe na cala dobe w kazdej hurtowni.

    Musisz zgrzac dwa identyczne rozdzielacze - wszystko na trojnikach, za
    trojnikami przejscie z PP na metalowy gwint i do tego na pakulach zwykly
    metalowy zawor ze srubunkiem. Od strony rury PE32 musisz tylko kupic
    przejscie z PE na gwint i skrecic to z zaworem grubo na pakulach.

    3 lata mam swoje DZ (5 petli PE32 po 100m) i nie ubylo ani mililitra
    glikolu w instalacji - caly czas mam tam cisnienie rowniutki 1bar :)

    Jezeli chodzi o studzienke to najprosciej ze zwyklych kregow betonowych.
    Koparkowy wykopie dziure, wlozy kregi - pozostanie Ci wykuc otwory na
    rury. Tu trzeba troche pokombinowac glowa a najlepiej juz na kartce
    na etapie projektowania petli tak je zaplanowac zeby "poczatki" rur
    ulozyly sie ladnie w jednej linii. O czym jeszcze musisz pamietac.. Zeby
    te otwory na rury wykuc troche wieksze i pamietac o rurze oslonowej (jakby
    kregi osiadly zeby nie przygniotly rur). Ja wszystkie rury wprowadzalem
    dolem i na dole mam kolanka 90st skierowane "do gory" i dopiero tam jest
    przejscie na gwint, zawor i rozdzielacz :)

    Nie zapomnij o zaworach - z obu stron kazdego obwodu i na glownej rurze
    o odpowietrzniku automatycznym (czyli potrzebujesz dwoch). Bez zaworow
    nie ma szans na sensowne napelnienie i odpowietrzenie ukladu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2013-12-02 01:08:47
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 12:01:19 UTC użytkownik Ghost napisał:

    > Zastanowiles sie co pleciesz? Dziura w ziemi mu sie ma zepsuc?

    A jak mu zrobia chinska dziure? :)))))))

  • 35. Data: 2013-12-02 01:11:10
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 29 listopada 2013 16:58:35 UTC użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > A swoj� droga ile kosztuje wypozyczenie koparki (takiej malute�kiej) i
    >
    > nauczenie siďż˝ oraz wykopanie? Musze mieďż˝ jakieďż˝ uprawnienia?

    Jak kopiesz na wlasnej dzialce to nie musisz miec zadnych uprawnien, bo niby po co?

  • 36. Data: 2013-12-02 01:15:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 22:15:15 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > 40-ka w cenie 7.20B/mb bez rabatów, to daje 5760 brutto

    Nie wiem czy dawalbym 40stke.. Lepiej wiecej obwodow ale z PE32 - latwiej
    sie uklada, latwiej zgina, mniejsza pojemnosc. Ale nawet jakby - to bierz
    SDR17 z ciensza scianka - jest znacznie tansza. U mnie:

    http://prom-dragon.pl/down/rury_pe_woda_12.pdf

    Bez rabatow cennikowo jak widac 3,47netto = 4,26brutto ale spokojnie mozesz
    dostac 20% rabatu czyli wyjdzie te 3,5 brutto. * 800 = 2800 brutto. Szukaj
    innej hurtowni jak nie dostaniesz ponizej 3k bo to tez przeginka ;)

    > policzyli 90pln/h, ale powiedzieli że w 3 dni zrobią... powiedzmy
    > niewiele ponad 2k3

    No to cena OK :)

    > Koparkowy z pomocnikiem... pomyślałem, że i tak przy tym będę, więc
    > wystarczy :)

    Pewnie. Ja sam wszystko robilem (kopalem i rure wsadzalem) - przy trzech
    ludziach to robota pojdzie wolniej bo sie rozgadaja i robota bedzie
    stala zamiast isc do przodu :D

    > Zupełnie nie wiem ile wejdzie. Można policzyć, ale pewnie z 1kl, co jak
    > mnie poinformowano powinno dać max 3k kosztów.

    40stka SDR17 ma 2,4mm srednice scianki wiec zostaje przekroj 35,2mm, czyli
    na metr wchodzi dokladnie 0,97l plynu * 800 = 776l. Z tym ze licz ten plyn
    na max -10stC, mozesz na wszelki wypadek policzyc -12stC, czy nawet -15stC.

    > Studzienka, wypada przepływy wyrównać, podłączyć do budynku (rury już
    > wystają z elewacji :) ). Nie mam pojęcia, ale nawet gdyby kosztowało to
    > 4k, to i tak mamy poniżej 15-tu.

    Przeplywow nie wyrownujesz jak masz rowne dlugosci rur (nawet jak bedzie
    +-10% roznicy to nic sie nie stanie).

    > Uważam, że to optymistyczna wersja, ale pokazuje też jak można zrobić to
    > samemu taniej. Gdybym był firmą robiącą DZ, to tak bym nie sprzedał...
    > nie ma marginesu na kłopoty (gwarancje?) i nie ma zysku. Może dlatego
    > kwota w ofercie wyszła większa.

    Prawda jest taka ze inwestor mysli ze to takie skomplikowane i wazne, a to
    po prostu zakopana w ziemi rura i nic wiecej :D Zrobilem kilkdziesiat DZtow,
    wszystkie dzialaja bez problemu. Od 2-3 lat robie i doradzam tylko znajomym,
    bo czasu nie bylo, zajmuje sie na codzien zupelnie czyms innym :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2013-12-02 01:17:48
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2013 23:50:32 UTC użytkownik Adam napisał:

    > Akurat powiem Ci Maniek ze koparkowi (a mialem z wieloma do czynienia)
    >
    > to bardzo kumaci i sprytni ludzie. Gdyby tacy nie byli to kompletnie nie
    >
    > nadawaliby sie na koparkowych :) Zeby wykonywac ten zawod trzeba myslec
    >
    > duuuuzo do przodu. Pisze o takich nowoczesnych koparkowych, nie tych
    >
    > od ostrowkow co jak przyjezdzaja to im flaszka z kieszeni wystaje ;)
    >
    > pozdr.

    Swieta prawda! Ja pare razy bralem goscia, to wystarczylo powiedziec o co chodzi i
    robil idealnie i nawet lepiej niz bylo planowane.

  • 38. Data: 2013-12-02 01:20:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 23:34:25 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > A może inaczej, zamiast robić głębokie odwierty, albo rozległe wykopy
    > zrobić coś takiego:
    > http://www.youtube.com/watch?v=_duulPycaQQ

    Zapomnij - cieplo jest w gruncie. Liczy sie objetosc z jakiej sciagasz to
    cieplo, a nie ilosc rury jaka wpakujesz na m3 :) Zalecany rozstaw miedzy
    rurami w kolektorze poziomym to 80-100cm, jak dasz gesciej to po prostu
    szybciej bedziesz wychladzal grunt (bo bedzie na mniejszej powierzchni
    - a wlasciwie w mniejszej objetosci). Te spiralne maja sens w jakichs
    bardzo specyficznych warunkach (typu bardzo wysoko woda gruntowa - czyli
    jak bylyby wrecz "zanuzone" w wodzie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2013-12-02 01:21:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 01:08:47 UTC+1 użytkownik Przemek Lipski napisał:

    > A jak mu zrobia chinska dziure? :)))))))

    Znaczy dziure az do Chin?? Nie ma takiej koparki ktora by to wykonala :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2013-12-02 01:37:39
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 23:34:25 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > A może inaczej, zamiast robić głębokie odwierty, albo rozległe wykopy
    >
    > zrobić coś takiego:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=_duulPycaQQ
    >

    > Wygląda na proste, pewnie nie tanie i ciekawe czy ma jakieś konkretne
    >
    > zalety (z energetycznego punktu widzenia). Ciekawe też ile trzeba takich
    >
    > zakopać, aby były równoważne 800mb PE32.
    >

    > Ktoś coś wie?
    >

    > Cenowo. Długość zwoju 40m, rurka 25x2.3, długość sondy 1.1m kosztuje

> [...]

    Ja się chyba potnę. Jeśli wiesz jak coś wygląda i ktoś sprawdził że działa i jeszcze
    to drogo sprzedaje to co za problem zrobić samemu takie samo. Ty chyba jakąś
    mechaniczną firmę budujesz. No chyba ze w tej firmie urządzenia do obróbki diamentów
    robisz i nie warto postawić pracownika żeby na zaimprowizowanym przyrządzie takie
    spirale poskręcał z rury i powsadzał do worka z folii.