  • 41. Data: 2013-12-02 06:43:34
    Temat: Re: DZ, dostałem wycenę
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
    > Tak piszecie że drogo...
    > No to porównanie, właśnie dostałem ofertę na DZ w technologii
    > poziomej i pionowej.
    >
    > Pion:
    > 4x90m, studzienka z rotametrami, podłączenie do budynku, 850l
    > glikolu... 56700 brutto (23%)
    >
    > Poziom:
    > 800m2, studzienka, podłączenie, 1150l glikolu... 31400 brutto.

    no trochę drogo....

    chyba zacznę robic kolektory poziome jak tam jest taka przebitka :)

    problem może byc w tym że firmy sie SPECJALIZUJĄ tylko w pompach ciepła więc
    robią jeden lub dwa temety na miesiąc, więc aby wyżyć muszą ostro kroić
    klientów.

  • 42. Data: 2013-12-02 06:44:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > A swoją droga ile kosztuje wypozyczenie koparki (takiej maluteńkiej) i
    > nauczenie się oraz wykopanie? Musze mieć jakieś uprawnienia?

    nie opłaci ci się.... :)

    chyba że chcesz mieć fun :)

  • 43. Data: 2013-12-02 10:26:32
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 01:07:38 +0100, Irek N. napisał(a):

    > Poziom:
    > 800m2, studzienka, podłączenie, 1150l glikolu... 31400 brutto.

    Irek, skąd masz wartość wielkości m2 DZ? Policzyli Ci to?
    Pytam poważnie, bo jak patrzę w swój jakiś tam projekt to mi zajęli niemal
    1,5 m2 na DZ.
    Znalazłem w necie jakiś wzór na powierzchnię - moc pompy x 40 = szacunkowa
    powierzchnia.
    Przy tym założeniu wyszło mi: 11 x 40 = 440 m2.
    Kurczę, co za maniana.

    --
    Franc

  • 44. Data: 2013-12-02 10:40:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 10:26:32 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

    > Znalaz�em w necie jaki� wz�r na powierzchni� - moc pompy x 40 = szacunkowa
    > powierzchnia.
    > Przy tym za�o�eniu wysz�o mi: 11 x 40 = 440 m2.
    > Kurczďż˝, co za maniana.

    DZ dobierasz do mocy chlodniczej pompy. Taka pompa jak Ty potrzebujesz rzedu
    (strzelam, z wczesniejszych postow tak wynikalo) 6kW ma moc chlodnicza rzedu
    4,5-5kW. Teraz w zaleznosci od gruntu przyjmij sobie:

    - suchy piasek: 10W/m
    - glina: 20W/m
    - mokra glina, bardzo wysoki poziom wod gruntowych: 30W/m

    Jak masz gline to liczysz 5000W/20 = 250m, a ze rure robisz w rozstawie
    najlepiej 100cm to masz zajete 250m2.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2013-12-02 11:08:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-02 00:50, Adam pisze:

    > Akurat powiem Ci Maniek ze koparkowi (a mialem z wieloma do czynienia)
    > to bardzo kumaci i sprytni ludzie. Gdyby tacy nie byli to kompletnie nie
    > nadawaliby sie na koparkowych :) Zeby wykonywac ten zawod trzeba myslec
    > duuuuzo do przodu. Pisze o takich nowoczesnych koparkowych, nie tych
    > od ostrowkow co jak przyjezdzaja to im flaszka z kieszeni wystaje ;)

    Napisalem, ze trzeba przyjac zalozenie, ze koparkowy to debil, nie
    znaczy, ze taki jest.
    To jest tak, ze ludzie swoje wizje nosza w glowach miesiacami. Wiedza
    dokladnie co i jak, no i moze wydawac sie, ze to wszystko jest
    oczywiste. A tu przyjezdza facet, ktoremu te wizje przekazuje sie w
    ciagu pieciu minut oczekujac, ze pojmie te wszystkie szczegoly noszone w
    glowie kogos innego w tak krotkim czasie. Jak pojmie to OK, ale jak nie
    to lepiej poswiecic troche czasu na przypilnowanie tej wizji.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2013-12-02 11:14:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-02 01:04, Przemek Lipski pisze:

    > Tak robi czlowiek, ktory ma za duzo kasy i nie wie co z nia robic...

    Tak robi czlowiek zarabiajacy kase, bo nie stac go rzucic wszystkich
    obowiazkow na jakis czas, by sie doktoryzowac z dziedzin o ktorych nie
    ma bladego pojecia.
    A czlowiek robiacy wszystko sam to czlowiek ktory nie bedzie mial nigdy
    za duzo kasy, bo skupia sie zbytnio na oszczedzaniu zamiast na zarabianiu.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2013-12-02 11:46:11
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2013 01:40:17 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > DZ dobierasz do mocy chlodniczej pompy. Taka pompa jak Ty potrzebujesz rzedu
    > (strzelam, z wczesniejszych postow tak wynikalo) 6kW ma moc chlodnicza rzedu
    > 4,5-5kW. Teraz w zaleznosci od gruntu przyjmij sobie:

    To zobacz co mi mistrz przygotował. :-)
    http://img822.imageshack.us/img822/4483/5i74.jpg
    Cała działak ma 3k metrów.

    Akurat do architekta pretensji nie mam, bo nie musi się przecież znać na
    instalacjach CO - robił to jakiś szpec z uprawnieniami.
    Szpec ów przyjął PC o mocy 11kW na potrzeby CO i CWU.

    --
    Franc

  • 48. Data: 2013-12-02 11:55:07
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 10:14:02 UTC użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tak robi czlowiek zarabiajacy kase, bo nie stac go rzucic wszystkich
    >
    > obowiazkow na jakis czas, by sie doktoryzowac z dziedzin o ktorych nie
    >
    > ma bladego pojecia.

    No to mówie, ze ma za duzo kasy... a doktoraty nie sa potrzebne...

  • 49. Data: 2013-12-02 12:06:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 11:14:02 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tak robi czlowiek zarabiajacy kase, bo nie stac go rzucic wszystkich
    > obowiazkow na jakis czas, by sie doktoryzowac z dziedzin o ktorych nie
    > ma bladego pojecia.

    Z tym ze do DZ nie ma potrzeby sie doktoryzowac - to jest robota w 95% dla
    koparkowego i 5% dla instalatora. Jak ktos wydaje 34k, podczas gdy moze wydac
    10k, wykonujac tylko kilka telefonow wiecej to znaczy ze jest slabiutki
    zarzadca. Bo nikt tu nie kaze Irkowi siadac za sterami koparki, czy brac
    szpadla do reki - ot typowa robota dla inwestora - wykonac 5 telefonow,
    obgadac wszystko dokladnie, umowic sie. To jakies 2-3 dni na uzgodnienia.
    Jak zarabiasz >240 tys pln / mc to rzeczywiscie nie ma sensu brac sie za to
    samemu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2013-12-02 12:08:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 11:46:11 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

    > Szpec �w przyj�� PC o mocy 11kW na potrzeby CO i CWU.

    A robil jakies obliczenia czy przyjal powierzchnia * 100W? ... ;)
    Bez porzadnego OZC nawet nie podchodz do projektu DZ i CO opartej o pompe
    ciepla bo to po prostu nie ma sensu :) Przy instalacjach gazowych / weglowych
    nie ma to wiekszego znaczenia bo tam prawie zawsze jest nadmiar mocy, PC
    zeby dzialala oszczednie trzeba dobrac "perfekt" ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.