  • 41. Data: 2018-08-05 22:31:22
    Temat: Re: Dach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lipca 2018 18:41:50 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a jaki problem? co za różnica w koncu. Moze jak ktos sie spina na marmury z
    finezyjnie dobranymi kolorami to moze i dachówka jest bardziejsza.
    > Ale tak normalnie to wlasciwie jeden pies.

    Kilka lat(ze 3-4 lata temu)linkowałem tu zdjęcia pokrytego blachodachówką dachu domu
    mojego szwagra
    Było to po 15 minutowym opadzie gradu w środku lata.
    Ubezpieczyciel wypłacił tyle ze na nowe pokrycie nie starczyło, dach wtedy miał tylko
    wgniecenia bo grad był wielkości piłek pingpongowych.
    Na dzisiaj w tych wgnieceniach pojawia się rdza
    3 inne dachy z blachodachówki wtedy tam podobnie ucierpiały, te z dachówki
    betonowej(nawet dach na domu mojej Babci kryty poniemiecką dachówką) nie uległ
    uszkodzeniu.
    Nie wiem jak ceny dzisiaj ale w 2007 jak porównywałem to dachówka tylko minimalnie
    drożej od blachy u mnie wychodziła więc nie zastanawiałem się długo i kupiłem
    dachówkę betonową

  • 42. Data: 2018-08-06 12:07:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-05 o 22:31, Kris pisze:

> [...]
    drożej od blachy u mnie wychodziła więc nie zastanawiałem się długo i kupiłem
    I to jest słuszna uwaga, ja także miałem podobne wyceny i także kupiłem
    dachówkę betonową, i mam spokój :)
    Dodam jeszcze że gdyby nawet jakieś dachówki betonowe popękały od gradu
    to bez trudu je wymienisz, a blachę? pozostaje tylko malowanie całego
    dachu co ani proste ani tanie nie jest.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2018-08-06 15:39:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chuj z dachowka. Jak ktos ma panele fv to ma sie o co martwic. Kilka osob bierze
    udzial w dyskusji i wielu spotkalo sie osobiscie, albo zna z opowiesci znajomej
    osoby, straty na dachu spowodowane przez "pogody rozne". Czyli zjawisko powszechne. Z
    ciekawosci sprawdzilem w necie stawki za ubezpieczenie paneli fv. Standard od 1 do
    1,5 zl od kazdej stowy wartosci ubezpieczanego przedmiotu. W realu to 10-15% rocznej
    produkcji instalacji. Typowe ubezpieczenie domu paneli nie obejmuje. Oczywiscie z
    ubezpieczeniem wiaza sie obowiazki w stylu cyklicznego robienia badan i przegladow
    instalacji. Darmo nikt tego nie robi.

  • 44. Data: 2018-08-06 16:15:48
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    ubezpieczeniem wiaza sie obowiazki w stylu cyklicznego robienia badan i przegladow

    Pieprzysz.
    OWU Warty
    https://www.warta.pl/documents/10157/8140709/OWU%20W
    ARTA%20Dom%20C7170.pdf

    SŁOWNICZEK
    § 2

    Dom jednorodzinny - budynek trwale związany z gruntem, wydzielony z
    przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiadający fundamenty i
    dach. Jest to budynek wolnostojący albo część budynku w
    zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, stanowiący
    konstrukcyjnie samodzielną całość, przeznaczony do zaspokajania potrzeb
    mieszkaniowych, w którym znajdują
    się nie więcej niż 4 samodzielne lokale (mieszkalne lub użytkowe). W
    budynku może być prowadzona działalność gospodarcza na powierzchni
    nieprzekraczającej 50% powierzchni całkowitej.
    Garaż stanowiący jedną bryłę z domem jednorodzinnym stanowi jego
    integralną część. Do domu jednorodzinnego zaliczamy elementy
    konstrukcyjne, balkony, loggie, tarasy (łącznie z zadaszeniem), opaski
    wokół budynku oraz:

    1) instalacje
    służące do zaopatrzenia i prawidłowej eksploatacji budynku wraz z jego
    otoczeniem, stanowiące zespoły połączonych ze sobą przewodów, rur lub
    innych elementów, zamontowanych na stałe (w
    sposób uniemożliwiający ich odłączenie bez użycia narzędzi)
    i znajdujących się wewnątrz budynku lub na zewnątrz. Zalicza się tu w
    szczególności instalacje:
    m) solarną, fotowoltaiczną

    2) urządzenia techniczne
    umożliwiające użytkowanie budynku zgodnie z przeznaczeniem, za-
    montowane na stałe (w sposób uniemożliwiający ich odłączenie bez użycia
    narzędzi), znajdujące się wewnątrz budynku lub na zewnątrz. Zalicza się
    tu w szczególności:
    h) indywidualne źródła ciepła i energii elektrycznej obejmujące wyłącznie:
    *) panele słoneczne, kolektory solarne, ogniwa fotowoltaiczne

    Ustalenie wysokości szkody
    § 9
    1. Z zastrzeżeniem ust. 2, wysokość szkody dla poszczególnych
    przedmiotów ubezpieczenia ustala się według cen obowiązujących na
    lokalnym rynku w dniu wystąpienia szkody, zgodnie z
    poniższymi zasadami:
    3) instalacje, urządzenia techniczne, stałe elementy, mała architektura:
    a) koszt naprawy, albo w przypadku braku możliwości naprawy
    b) koszt nabycia lub koszt wytworzenia nowego przedmiotu tego samego
    lub podobnego rodzaju, tej samej (lub zbliżonej) marki przy
    uwzględnieniu cen rynkowych obowiązujących na danym terenie w dniu
    ustalenia odszkodowania oraz kosztów montażu,

    A co do przeglądów technicznych:

    WARTA nie odpowiada również za szkody wynikające z:
    5) niewykonania przez Ubezpieczonego przeglądów technicznych, badań
    okresowych lub czynności, do wykonania których Ubezpieczony jest
    zobowiązany przepisami prawa, o ile miało to wpływ na powstanie lub
    rozmiar szkody

    No to niech teraz Warta udowodni wpływ braku przeglądu technicznego
    paneli (o ile *prawo* tego wymaga) na uszkodzenia od gradobicia.

    Więc, kogucik, przestań używać tego argumentu, bo jest on z czapy.

    --
    Pete

  • 45. Data: 2018-08-06 16:40:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.08.2018 o 12:07, Janusz pisze:
    > Dodam jeszcze że gdyby nawet jakieś dachówki betonowe popękały od gradu
    > to bez trudu je wymienisz, a blachę? pozostaje tylko malowanie całego
    > dachu co ani proste ani tanie nie jest.

    Panela 60x120cm przykręconego wkrętami nie potrafisz wymienić czy o co
    chodzi? :-D

    Nie chce mi się jakiegoś falme rozpętywać znowu, ale nad głupotami do
    porządku dziennego nie można przejść obojętnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 46. Data: 2018-08-06 16:45:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.08.2018 o 22:31, Kris pisze:
    > Nie wiem jak ceny dzisiaj ale w 2007 jak porównywałem to dachówka tylko minimalnie
    drożej od blachy u mnie wychodziła więc nie zastanawiałem się długo i kupiłem
    dachówkę betonową

    Porównywałeś dachówka-blachodachówka, czy podliczyłeś cały pakiet
    więźba, deskowanie, papa...?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2018-08-06 17:29:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 15:39 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Oczywiscie z ubezpieczeniem wiaza sie obowiazki w stylu cyklicznego
    > robienia badan i przegladow instalacji. Darmo nikt tego nie robi.

    Jak panele są na dachu, ścianach domu to ubezpieczenie je obejmuje -
    miałem chałupę ubezpieczoną w Warcie i Allianz - w obu przypadkach nie
    było przeciwwskazań.

    TG

  • 48. Data: 2018-08-06 17:33:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 16:40 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Nie chce mi się jakiegoś falme rozpętywać znowu, ale nad głupotami do
    > porządku dziennego nie można przejść obojętnie.

    Czasami blacha ma długość połaci - wymiana pasa nie jest niemożliwa ale to
    nie jest to samo co wymiana pojedynczych dachówek.

    TG

  • 49. Data: 2018-08-06 19:15:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z ubezpieczeniami jest tak ze Ty masz racje, ja mam racje i zonie robina ktora by
    stwierdzila ze to niemozliwe zebysmy obydwaj mieli w racje, rabin by odpowiedzial ze
    ona tez ma racje. Jak prawie nikt nie ma fv na dachu to moga ubezpieczac w normalnej
    stawce. Ja nie uzytkownik i zanim napisalem sprawdzilem. Przeczytalem warunki
    ubezpieczenia domow w jakims towarzystwie ubezpieczeniowym i tam jak byk stalo ze
    standardowe nie obejmuje ale chetnie ubezpiecza cos jeszcze jak sie doplaci. To ze
    jedni maja w ofercie ubezpieczenie fv a inni nie maja wynika ze stawki a stawka z
    obliczonego przez ubezpieczyciela prawdopodobienstwa wystapienia szkody. Jak ktos nie
    planuje stawiania czegos na dachu i przeczyta w warunkach ze mu to ubezpiecza nawet
    jak nie ma to pierwsze o co spyta to cena ubezpieczenia bez tego czegos. Jak jakis
    ubezpieczyciel ubezpiecza dwiescie tysiecy domow i ma 300 takich z fv na dachu to
    dolozy zlotowke wszystkim i wyjdzie na swoje jak za kilka rocznie bedzie musial
    zaplacic. Ale jak bedzie mial polowe domow z fotowoltaika to wylaczy ja z
    ubezpieczenia standardowego. Jak widzisz zona rabina miala racje i obydwaj tez mamy
    racje. Samo wklejenie kilku punktow z warunkow ubezpieczenia to za malo.
    Ubezpieczyciel podaja np wysokosc udzialu wlasnego. Ubezpieczyciele to nie UNRA zeby
    cos za friko robili bo rozliczaja sie z akcjonariuszami i musza im zapewnic zysk.

  • 50. Data: 2018-08-06 21:17:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Panela 60x120cm przykręconego wkrętami nie potrafisz wymienić czy o co
    > chodzi? :-D
    Nawet trakiego panela łatwo wymienić nie jest, poza tym kris pokazywał
    prawie cały dach poobijany gradem, więc twoja uwaga z panelem jest z du..y

    > Nie chce mi się jakiegoś falme rozpętywać znowu, ale nad głupotami do
    > porządku dziennego nie można przejść obojętnie.
    To po co się odzywasz jak nie masz nic mądrego do powiedzenia?

    --
    Pozdr
    Janusz