  • 1. Data: 2009-11-23 08:43:44
    Temat: Dach altany - plyta osb i papa
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Robie dach altanki - bedzie tam plyta osb a na to papa (ta
    dachowkopodobna z Castoramy). Zastanawiam sie czy na osb pod pape klasc
    jakas folie czy bezposrednio pape na plyte?

  • 2. Data: 2009-11-23 09:09:08
    Temat: Re: Dach altany - plyta osb i papa
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "majer" <a...@n...ma> wrote in message
    > Witam
    > Robie dach altanki - bedzie tam plyta osb a na to papa (ta
    > dachowkopodobna z Castoramy). Zastanawiam sie czy na osb pod pape klasc
    > jakas folie czy bezposrednio pape na plyte?

    masz na mysli chyba gont bitumiczny?

    kwestia przeznaczenia
    jak myslisz o jakimś dociepleniu tego dachu to trzeba zająć się wilgocią
    jesli konstrukcja otwarta typu wiata, to odpowiednio układając można od razu
    na płyte
    krytyczne są tu wszelkiego rodzaju obróbki, czyli miejsca gdzie woda mogłaby
    "wpłynąć" pod gont

    u siebie na altance takie miejsca potraktowałem lepikiem i kitem dekarskim

  • 3. Data: 2009-11-23 09:20:06
    Od: majer <a...@n...ma>

    > masz na mysli chyba gont bitumiczny?

    No tak ;-)

> [...]
    > mogłaby "wpłynąć" pod gont
    >
    > u siebie na altance takie miejsca potraktowałem lepikiem i kitem dekarskim

    Konstrukcja bedzie zamknieta - strop i sciany ocieplony welna.

  • 4. Data: 2009-11-23 22:49:52
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Witam
    > Robie dach altanki - bedzie tam plyta osb a na to papa (ta
    > dachowkopodobna z Castoramy). Zastanawiam sie czy na osb pod pape klasc
    > jakas folie czy bezposrednio pape na plyte?

    Pod szyngle czyli gonty bitumiczne nabijane papiakami, obowiazkowo daje sie
    pape. Taka sredniej grubosci; zapytaj w sklepie w ktorym kupisz gonty oni daza
    Ci wlasciwa. Ja sie rozwija z rolki, przybija klamerkami podobnymi do zszywek
    biurowych, potem "czoklajnem" strzela sie na papie linie w odstepiach 5 cali i
    nabija gonty. Pierwsza warstwe gontow (nad okapem) przybija sie strona
    nienacieta i na to idzie pierwsza warstwa ukladana normalnie. Dalsze juz bez
    tego okapowego wzmocnienia.
    Jak Ci juz Ktos napisal najwieksza trudnosc sprawia wlasciwe obrobienie
    kominow i innych elemsntow wystajacych z dachu i dwu stykajacych sie krawedzi
    plaszczyzn dachowych.
    W sumie robota prosta a nawet nudna ale dobrze byloby gdybys widzial jak to
    robia fachowcy.
    Pzdr. Tornad

  • 5. Data: 2009-11-24 05:48:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Robie dach altanki - bedzie tam plyta osb a na to papa (ta
    > dachowkopodobna z Castoramy). Zastanawiam sie czy na osb pod pape klasc
    > jakas folie czy bezposrednio pape na plyte?

    Pod papę wierzchnią dajesz papę podkładową (10zł/m2).