  • 51. Data: 2011-02-13 10:06:41
    Temat: Re: Dawno nie bylo projektu do oceny wiec daję;)0
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lut, 02:07, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Za - czasem chcesz mieć cokolwiek chłodniej w sypialni niż w reszcie
    > domu - wtedy przykręcasz lekko grzejnik - o ile w ogóle grzał :-)))

    Ja w sypialni mam podlogowke i mam tam na stale chlodniej. Po co
    chlodzic na noc, a grzac w dzien ? :) Posiadanie podlogowki nie
    wyklucza w zadnym wypadku ustawienie roznych temperatur w roznych
    pomieszczeniach.

    > Przeciw - temperatura przy podłogówce jest tak optymalna, że to
    > przykręcanie nie jest konieczne - po prostu nie daje żadnego dyskomfortu
    > - niby nie grzeje, a jednak grzeje bardzo skutecznie... :-) i to jest
    > ten fenomen podłogówki.

    Mnie rozwala to uczucie przynajmniej ze trzy stopnie wiecej przy
    "grzejacej" podlodze. Testuje tak sobie i np. w sypialni mam na
    codzien ok 18stC. Jest fajnie - temperatura mi odpowiada. Jezeli
    jednak np. nagrzeje do 20stC a potem wylacze calkiem ogrzewanie i po
    dwoch dniach temperatura spadnie do tych samych 18stC, to uczucie jest
    juz totalnie inne - poprostu zaczyna pizgac jak w kieleckim :) Jak
    jestem w gosciach u ciotki - mimo ze ta grzeje kalafiorami dosc ostro
    (23-24stC), to przez skopana posadzke (dom budowany w latach 90-tych,
    zero styropianu na gruncie - nie wiem czy tam jakakolwiek izolacja
    jest) tak ciagnie po nogach ze jest mi znacznie zimniej niz w moich
    18stC przy "cieplej" podlodze :-)

    [...]
    > A tak swoją drogą, to podłogówka wydaje się u mnie jakby podstawą
    > ogrzewania - po prostu zdarza mi się wyłączyć ogrzewanie na trzy -
    > cztery doby. Po powrocie jest zimno - dom przy mrozach na zewnątrz robi
    > się zimny - temp spawa do 12, czy 10 stC.

    To szybko sie wychladza. Acz zalezy przy jakich temperaturach. U mnie
    przy ostatnich okolo -5 do 0stC zdarzyla mi sie przerwa 48h w
    ogrzewaniu i temperatura spada o maks jeden stopien. Za to
    zauwazylem po ostatnich wiatrach ze od nich rzeczywiscie wiele zalezy.
    Bylo ok. 0stC a w domu zdecydowanie chlodniej. Czeka mnie dosc
    dokladna regulacja skrzydel - te najwieksze, wyjscie na taras troche
    sie nieszczelne zrobilo (najbardziej da sie to poznac po wiekszym
    halasie z zewnatrz - tuz po zalozeniu okna byly mega ciche - nie bylo
    wogole slychac np. osoby ktora stoi za oknem i cos glosno mowi - teraz
    wyraznie z okolic uszczelek halas przechodzi :)

    Ano! O tym wlasnie napisalem wczesniej :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 52. Data: 2011-02-13 10:38:42
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Prawde mowiac nie bardzo sie dziwie, bo zrobienie tego dokladnie jak sam
    > to robie zabiera tyle czasu, ze biedni wykonawcy przy obecnych stawkach
    > nie zarobili na chleb. Na tej i nie tylko podstawie nie podziele do konca
    > Twojego zdania, ze dom to nieskomplikowana rzecz. :-)

    Między innymi dlatego parterówka. Żadnej wełny stelarzy plyt gipsowych. Na
    parterze normalne tynki cem wapienne+ ew gładż wapienna.
    A i najchętniej styropianu bym sie pozbył ale tu raczej alternatywy na
    sciany nie ma. Można tak jak Ty porotherm 44chyba lub jak Marek ytong ale
    nie znam ekipy ktora w tej technologi by na prawdę dobrze zrobiła.

    >Ja mam duzy dom i
    > wszystkiego jest duzo, dachu, obiegow podlogowki, kabli i ch.. wie czego
    > jeszcze. nie chce mi sie budowac drugi raz. :-)

    To trzeba lubić;))) A Ty jak pamiętam oświadczyleś ze zaden murarz Twoich
    progów juz nie przekroczy;))

  • 53. Data: 2011-02-13 10:46:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lut, 11:38, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > sciany nie ma. Można tak jak Ty porotherm 44chyba lub jak Marek ytong ale
    > nie znam ekipy ktora w tej technologi by na prawdę dobrze zrobiła.

    A ja bym zrobil sciane 3w. Na zewnatrz z ladnego klinkieru. Trwale,
    cieple, mocne. Na taka niska parterowke wcale to wiele drozej moze nie
    wyjsc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 54. Data: 2011-02-13 15:21:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > zauwazylem po ostatnich wiatrach ze od nich rzeczywiscie wiele zalezy.
    > Bylo ok. 0stC a w domu zdecydowanie chlodniej.

    Trudno to porównywać... :-)
    Jednak sądząc po zużyciu opału/energii, mój dom jest taki sobie jeżeli
    chodzi o energooszczędność - wg certyfikatu energetycznego - który
    zresztą uzyskałem za 65 zł :-) - wychodzi mi, że mój dom mieści się w
    normie pod tym względem, ale nie mieści się jako dom energooszczędny.
    Ot... normalny :-).

    Inna sprawa... Tutaj - w górach są inne warunki niż choćby na Śląsku -
    wiem, bo jedną nogą jeszcze tam jestem. Tu jeszcze w najlepsze leży
    śnieg, a teraz jest grubo poniżej zera. Poza tym tu często i mocno wieją
    wiatry.

    Te dwa stopnie na dobę przy średniej temp dobowej poniżej minus 5 stC i
    przy wiejącym wietrze, to nie jest zły wynik. :-).

    Zresztą gdybym te ilości energii, które dostarczam z węgla mial
    dostarczać z prądu, to zamiast np 600 zł w styczniu, ogrzewanie
    kosztowałoby mnie minimum dwa razy tyle przy założeniu, że korzystałbym
    z tańszej taryfy.

    pozdr
    Robert G.

  • 55. Data: 2011-02-13 16:56:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lut, 16:21, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Zreszt gdybym te ilo ci energii, kt re dostarczam z w gla mial
    > dostarcza z pr du, to zamiast np 600 z w styczniu, ogrzewanie
    > kosztowa oby mnie minimum dwa razy tyle przy za o eniu, e korzysta bym
    > z ta szej taryfy.

    Spaliles tone wegla w samym tylko styczniu ?? Strasznie duzo!! Tona
    wegla = realnie te ok 5 tys kWh.Pradem w II taryfie zaplacilbys
    rzeczywiscie dwa razy tyle! Mi na caly rok zeszlo 16-17 tys kWh
    lacznie z CWU, gotowaniem, oswietleniem etc a grzeje chyba wieksza
    powierzchnie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 56. Data: 2011-02-13 17:10:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Spaliles tone wegla w samym tylko styczniu ??

    Nie... 750 kg. Cena zakupu nie była zbyt korzystna. Na przyszły sezon
    kupię już w lepszym okresie i będzie taniej.

    pozdr
    Robert G

  • 57. Data: 2011-02-14 09:41:21
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > rzeczywiscie dwa razy tyle! Mi na caly rok zeszlo 16-17 tys kWh
    > lacznie z CWU, gotowaniem, oswietleniem etc a grzeje chyba wieksza

    Łącznie z wyrąbaną puszczą amazońską czy tylko prądem ?

    pzdr.
    rafał

  • 58. Data: 2011-02-14 10:06:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik rrr napisał:

    > Łącznie z wyrąbaną puszczą amazońską czy tylko prądem ?

    No właśnie... Kolega Adam grzeje prądem i dogrzewa kominkiem.
    U mnie sam węgiel - na razie - i żadnych dogrzewań.

    Na 1 m2/dobę wychodzi przy temp średniodobowych ok -5 i częstych
    wiatrach ok 0,66 kWh.

    Nie sądzę, by było to jakoś baaardzo dużo :-) szczególnie przy
    ogrzewaniu węglem.

    pozdr
    Robert G.

  • 59. Data: 2011-02-14 11:38:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lut, 11:06, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie... Kolega Adam grzeje prądem i dogrzewa kominkiem.
    > U mnie sam węgiel - na razie - i żadnych dogrzewań.

    Kominkiem dogrzewam w tym roku. W zeszlym kupilem 4m3 drewna,
    przywiezli 2,5m3 (po ulozeniu), a palilo sie to jak 1m3 bo bylo mokre
    jak cholera (swiezo sciete). Pozatym w zeszlym roku mialem jeszcze
    mnostwo mostkow cieplnych i niedorobek :) W tym roku nie powiem ile
    kWh mi pojdzie bo w tym roku rzeczywiscie grzeje sporo kominkiem ale
    na pewno znacznie mniej niz w zeszlym - szacuje na 12-14 tys kWh
    energii. Tona wegla w samym styczniu to bardzo duzo - moj sasiad w
    domku 110m2 spala 2,5 tony na caly rok (lacznie z CWU w lato) - domek
    z pustakow keramzytowych ocieplony bodaj 10 czy 12 cm styro.

    > Nie sądzę, by było to jakoś baaardzo dużo :-) szczególnie przy
    > ogrzewaniu węglem.

    Zrodlo ciepla nie ma tu nic do rzeczy! Chodzi mi o samo zuzycie. 5 tys
    kWh w samym styczniu to naprawde sporo. Kumpel grzejacy dom ponad
    200m2 pompa ciepla zuzyl w styczniu 697,2kWh czyli przy COPie 3,5 =
    2440kWh - polowe tego co Ty! A on grzeje pierwszy sezon i tez ma
    jeszcze sporo niedociagniec :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 60. Data: 2011-02-14 13:27:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Tona wegla w samym styczniu to bardzo duzo -

    Jasssny gwint... !!! :-P
    Napisałem przecież, że nie tona, tylko 750 kg i to węgla o kaloryczności
    24 MJ/kg.
    Przy sprawności kotła < 75% - bo był zasyfiony, po pierwszym gruntownym
    czyszczeniu to stwierdziłem - daje to z 1 kg < 4,8 kWh/kg.

    750 kg x 4,8 kWh = < 3600 kWh. Na powierzchnię ogrzewaną 180 m2, to < 20
    kWh/m2/m-c.

    Czy to tak baaardzo dużo biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że tu i tam
    podwiewa, klimat nieco inny, niż u Twojego sąsiada... :-))).

    pozdr
    Robert G