  • 41. Data: 2015-05-03 22:01:56
    Temat: Re: Delimano
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-03 o 20:34, Adam Sz. pisze:

    > Tak - jest odpowiedni do robienia zdjec - wymiarowo czesto mniejszy od aparatu,

    Jak napisze, ze nie widzial swiat aparatu z siedmiocalowym i wiecej
    telewizorem, to napiszesz, ze jest krotszy, bo nie ma obiektywu. Gadanie
    dla gadania.

    > prawie zawsze ma wiekszy ekran podgladu zdjecia i identyczna pojemnosc zdjec
    > co aparaty.

    Jedna z podstawowych cech aparatow fotograficznych jest wielkosc
    matrycy. To glownie od niej zalezy jakosc zdjec i zastosowanie aparatu.
    Znaczy to, ze paradoksalnie najlepsze aparaty z matryca pelnoklatkowa
    nie koniecznie nadaja sie do robienia zdjec produktowych. Cos takiego
    jak wielkosc ekranu do podgladu zdjec i identyczna pojemnosc zdjec to
    jakies frazesy bez sensu.

    > Co oczywiscie nie znaczy, ze tablet jest do robienia zdjec najlepszy
    > - nie jest. Ale jest odpowiedni :-) Rozroznij te pojecia

    W celach edukacyjnych szukajac semantyki pojec, przejrzalem posty nieco
    wyzej. Natknalem sie na taki oto tekst:

    "Nigdy w zyciu nie pisalem ze tablet nadaje sie do zdjec. Od zdjec to ja
    mam lustrzanke Co nie znaczy ze porzadny tablet czy porzadny telefon
    nie potrafi zrobic calkiem przyjemnych zdjec."

    Jak myslisz czyj to tekst?
    No i czego czepiasz sie Krisa? Chyba mial odpowiedni sprzet? Tylko co z
    tym zdjeciem jest nie tak w takim razie?

    > Zrob aparatem za 100 pln kilka takich samych zdjec - tez wyjda dupiate :D

    Wez jeszcze za przyklad aparat Zorka 5, bedzie jeszcze bardziej
    prawdopodobne. A piszesz Krisowi, ze zdjecie robil tanim tabletem?

    > Ale ZROBISZ je - znaczy ze oba urzadzenia NADAJA sie do robienia zdjec :) Ma
    > wszystkie niezbedne funkcje do tego zeby moc nim robic zdjecia. Jarzysz o
    > co chodzi? ;) Nawet laptop nadaje sie do robienia zdjec jak ma kamerke z
    > przodu. Nie rozmawiamy o jakosci, funkcjonalnosci, ani wygodzie - rozmawiamy
    > tylko i wylacznie o tym czy danym urzadzeniem mozna robic zdjecia :-)

    Rozumiem, ze i telewizorem potrafisz cyknac fajne focie? No i wytlumacz
    te subtelne roznice w semantyce kolesiowi co pisal, ze do zdjec ma
    lustrzanke z cytatu nieco wyzej. :-)

    > Wlasnie o to chodzi!

    Znaczy o co? Skoro telefonem zrobisz dobre zdjecia to po co Ci lustrzanka?

    > Przestaje nadarzac. Porownujemy jak rozumiem teraz samolot do samochodu?

    Ja nie porownuje. Samolotem daje sie jezdzic, to znaczy, ze do tego sie
    nadaje. Ja tego nie rozumiem, ale to Twoja logika, wiec czego nie rozumiesz?

    > To dla Ciebie takie same porownanie jak tablet do aparatu? Urzadzenia,
    > ktore maja podobne rozmiary i ktore obsluguje sie praktycznie identycznie
    > jezeli chodzi o robienie zdjec (wyceluj obiektyw i nacisnij przycisk "spustu
    > migawki" :)

    To tak jak w samolocie. Siadasz, odpalasz silnik i jedziesz. :-)

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2015-05-03 22:16:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 maja 2015 22:01:57 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > nadaje. Ja tego nie rozumiem, ale to Twoja logika, wiec czego nie rozumiesz?

    > To tak jak w samolocie. Siadasz, odpalasz silnik i jedziesz. :-)

    Aparaty z dużą matrycą jak najbardziej nadają się do zdjęć produktów. Ograniczeniem
    są umiejętności fotografa. Jak ktoś nie wie jak sterować głębią ostrości, bo przy
    produktach o to chodzi. To niech telefonem robi zdjęcia. No i światło i umiejętność
    jego ustawiania są potrzebne.

  • 43. Data: 2015-05-03 23:14:33
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Wreszcie jakieś rozsądne slowa.
    Wymiary matrycy (ściślej-jej przekątna)to podstawowy parametr aparatu,
    nawet przed ilością pikseli(d.rozdzielczość).Określa ona standardową
    ogniskową obiektywu,jego jasność i parę innych rzeczy.
    Niestety,nawet sprzedawcy nie potrafią tego powiedzieć.
    Dyskutujecie panowie ,czym można zrobić zdjęcie.Wszystkim można. Jednakowo
    spieprzyć.Oczywiście,że lustrzanka jest nadoskonalszym typem.Umożliwia panowanie nad
    wuborem kadru,glębią ostrości,światlocieniem.
    Tylko po co to piszę?
    Dziś podstawowym kryterium wyboru aparatu jest jego cena.No i żeby mial bajery.
    Egzamin czeladniczy zdawalem w Kielcach,na kliszaku 13x18 cm.Bez migawki,na szklane
    plyty.Pamiętam rok produkcji-1928.tym też się robilo zdjęcia.
    I to doskonale.Bo zdjęcia robi czlowiek,nie maszyna.
    Aparaty w tekefonach,tabletach i większość "aparatów" to odpowiedniki "idiotcamer"czy
    jakoś tak.Slużą do zarejestrowania obrazu bez jakichkolwiek umiejętnościobslugi.To
    notes,nie aparat.
    to będziecie sie klócić,który notes lepszy?

  • 44. Data: 2015-05-03 23:24:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-03 o 22:16, k...@g...com pisze:

> [...]
    produktach o to chodzi. To niech telefonem robi zdjęcia. No i światło i umiejętność

    Ograniczeniem staje sie tez moc lampy i bokeh przy malej przyslonie. Po
    prostu mozna prosciej.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2015-05-03 23:34:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-03 o 23:14, dolniak pisze:

> [...]
    umiejętnościobslugi.To notes,nie aparat.
    > to będziecie sie klócić,który notes lepszy?

    Dlaczego notes?
    Piszesz, ze zdjecia robi czlowiek, nie maszyna. Dalej, ze to nonsens nie
    aparat bo pozwala rejestrowac obraz bez umiejetnosci. Takie opinie to
    jakis syndrom i nie raz sie z nim spotkalem. Jedno zdanie przeczy
    drugiemu. Skoro zdjecia robi czlowiek to po kiego ma sie skupiac na
    szczegolach ktore pewnie w wiekszosci mozna pominac? Chyba tylko po to
    zeby nie bylo juz czego kadrowac bo, ze tak powiem samoloty dawno juz
    polecialy. Moim zdaniem automat to taka fajna funkcja dzieki ktorej
    wlasnie mozna skupic sie na rejestrowaniu obrazu, a nie ciaglych
    analizach i ustawianiu.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2015-05-03 23:51:33
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 3 maja 2015 23:24:37 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    światło i umiejętność jego ustawiania są potrzebne.

    > Ograniczeniem staje sie tez moc lampy i bokeh przy malej przyslonie. Po

    Nie masz racji. Wynika to z prawdopodobnie z tego że nie masz odpowiedniej wiedzy w
    zakresie fotografii. Może wynikać to z braku książek z których można się uczyć
    fotografii.

  • 47. Data: 2015-05-04 00:12:37
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Bo:rejestruje maszyna.Czlowiek wprowadza komponenty:pokazuje na co zwrócić
    uwagę,przekazuje wrażenia,nastrój,nawet swoją opinię .I to wszystko na jednym
    obrazku.Niestety,potrzebna jest znajomość warsztatu.Tu kogut ma rację:
    nie ma się gdzie nauczyć.Teraz wszystko zalatwia fotoszop.
    Tylko że niedawno znajomy chcial stotografować swoje obrazy.Ja nie mam sprzętu.
    A żaden z fotografów w dwóch powiatach tego nie potrafil.Nie powiem,robili.
    Dobrze że zębów nie mam,bo by bolaly.W końcu ktoś w Lodzi mu zrobil.

  • 48. Data: 2015-05-04 00:17:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 28.04.2015 o 16:00, k...@g...com pisze:

    > Ciekawe skąd bierzesz wiedzę o otaczającym świecie? Żeby mieć własne zdanie
    > trzeba mieć informacje z wielu źródeł. Brak telewizora powoduje odmóżdżenie
    > i nie jest powodem do dumy, chyba że ktoś jest głupi.

    Sarkazm?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 49. Data: 2015-05-04 00:26:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 00:12:37 UTC+2 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    > A żaden z fotografów w dwóch powiatach tego nie potrafil.Nie powiem,robili.
    > Dobrze że zębów nie mam,bo by bolaly.W końcu ktoś w Lodzi mu zrobil.

    Rejestruje maszyna, ale musi ona spełniać warunki stosowne do zamierzonego efektu.
    Kiedyś fotografia amatorska była drogim hobby. Z klisz nie dało się skasować
    nieudanych zdjęć. A klisze swoje kosztowały. Do tego rolka miała jak na dzisiejsze
    czasy śmieszną pojemność. Kiedyś z dwu tygodniowego wyjazdu do Bułgarii przywoziło
    się dwie rolki filmu. Teraz 72 zdjęcia można zrobić w 5 minut. Postęp spowodował
    obniżenie wymagań odbiorcy. To dobrze że oprócz aparatów dla tych co coś kumają są
    aparaty co same robią zdjęcia. Osobiście nie znoszę zdjęć pamiątkowych. One są fajne
    w 10 minut po zrobieniu. Po kilkunastu, kilkudziesięciu latach potrafią zdołować
    każdego.

  • 50. Data: 2015-05-04 07:21:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-05-04 o 00:12, dolniak pisze:

> [...]
    > A żaden z fotografów w dwóch powiatach tego nie potrafil.Nie powiem,robili.
    > Dobrze że zębów nie mam,bo by bolaly.W końcu ktoś w Lodzi mu zrobil.

    Tak ogolnie to sie z Toba zgadzam, tylko widzisz zalezy co sie
    fotografuje. W wielu sytuacjach po prostu nie ma czasu na ceregiele i
    wtedy szybki automat jest bardzo pomocny. Rok temu podczas kominii
    mojego dziecka zrobilem lepsze zdjecia w automacie i bez lampy niz
    zawodowi fotografowie z nie wiadomo jak ustawionym czyms w reku. Zdjecia
    byly nieostre, kolory blade itp.

    Pozdro.. TK