  • 11. Data: 2017-06-02 14:48:34
    Temat: Re: Dlaczego Polacy dbają o swoje domy i otoczenie?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 02.06.2017 13:35, PiteR wrote:

    > - bo sie nudzą
    > - za lekko pracują (obijają się) nie padają w bety po pracy nieżywi
    > - chcą czymś zabić myśli to drapią w ziemi
    > - chcą sie pokazać przed innymi
    > - kochają rzeczy, nienawidzą ludzi

    Ale piszesz to w opozycji do Rosjan? :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2017-06-02 15:59:32
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 02.06.2017 o 08:29, Lisciasty pisze:
    > Zmienia się ciągle na plus moim zdaniem. Pamiętam za gówniarza
    > podwrocławskie wsie (gdzie sporo napływowych ze wschodu po wojnie
    > się osiedliło), normą była wielka kałuża gnojówki na środku obejścia,
    > syf w oborach, płoty nie naprawiane od dziesięcioleci. Teraz to jest
    > niebo a ziemia, nie jest może tak wyczesane jak u Niemca, ale jest
    > naprawdę nieźle ;)
    >
    > L.

    też miałem takie spostrzeżenia. pi razy oko na początku lat 90siątych,
    powiedziano mi, że oni nie dbają o domy/zagrody, bo ciągle się obawiają
    (obawiali) że ktoś przyjdzie, wyrzuci ich z chałup i wypędzi....

    ToMasz

  • 13. Data: 2017-06-02 21:17:45
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup

    >Ze smutkiem muszę przyznać Tobie rację

    Ale co wspólnego ze smutkiem ma fakt, ze Polacy lubia porządek?

  • 14. Data: 2017-06-03 16:44:51
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup
    >

    > Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co wspólnego ze smutkiem ma fakt, ze Polacy lubia porządek?
    Miasat być wzorem, że można zrobić coś,
    stają się obiektem zazdrości, zawiści i propagandy,
    że jest to zasługa nie nasza tylko to za pieniądze
    "Jewropejskowo Sojuza".
    Domyśnie, że Rosjanie są zbyt dumni by się tak sprzedać za "jewro".
    Tak mniej więcej oni (Rosjanie) to sobie tłumaczą.

    Ale to, ciężko sobie tak wytłumaczyć w taki sposób:
    https://www.google.pl/maps/@53.9685446,86.7123641,3a
    ,75y,66.64h,73.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3wDEUVvmXoMvG
    i119vcjHA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Obejrzyjcie sobie otoczenie z punktu startowego a potem "dom"
    z rosyjską flagą.
    Na dachu tego "domu" jest maszt antenowy z odciągami,
    izolatorami i fiderem zasilającym. To jakiś radioamator.
    Tam mieszka człowiek niebiedny i niegłupi.
    I w ten bardak jest jeszcze zatknięta państwowa flaga.

    Postawilibyście naszą polską flagę na gnojowniku?
    Tak ja to odbieram.

    Mieszkaniec tego domu uważa się za patiotę.
    Ja jego uważam za idiotę.

  • 15. Data: 2017-06-03 16:53:25
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Dokładnie!
    Też pamiętam, tak było wszędzie. Gnojownik na środku obejścia.
    Ale to wcześniej był niemiecki gnojownik i niemiecka gnojówka.

    "ale jest naprawdę nieźle ;)"

    I stało się to samo z siebie, spontanicznie, z wewnętrznej potrzeby.
    g.

  • 16. Data: 2017-06-03 17:05:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 czerwca 2017 16:53:28 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Dokładnie!
    > Też pamiętam, tak było wszędzie. Gnojownik na środku obejścia.
    > Ale to wcześniej był niemiecki gnojownik i niemiecka gnojówka.

    Tego to już nie wiem, ale tym wioski wschodnioniemieckie jednak
    takiego syfu nie zawierają. Ale to już by trzeba było historyków
    zapytać.

    > I stało się to samo z siebie, spontanicznie, z wewnętrznej potrzeby.

    A też z przykładu idącego z zachodu mam wrażenie. No i po trosze
    z zamożności, bo żeby zrobić porządek wokół to trzeba mieć nieco
    wolnego czasu i środków.

    L.

  • 17. Data: 2017-06-03 20:04:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Jun 2017 23:29:01 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > się osiedliło), normą była wielka kałuża gnojówki na środku obejścia,
    > syf w oborach, płoty nie naprawiane od dziesięcioleci.

    Najgorszy syf, jaki widziałem w ostatnich latach, był na Suwalszczyźnie.
    Ta brudnego kampingu, jak nad Wigrami, to nie widziałem od PRL-u.

    Może wschód tak ma?

    A w białostockiem obejścia dla odmiany raczej schludne i czyste.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2017-06-04 14:57:36
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu sobota, 3 czerwca 2017 16:44:53 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Domyśnie, że Rosjanie są zbyt dumni by się tak sprzedać za "jewro".
    > Tak mniej więcej oni (Rosjanie) to sobie tłumaczą.

    Parę lat temu miałem okazję zobaczyć wycieczkę młodzieży rosyjskiej, która na
    polskiej stacji benzynowej próbowała zapłacić amerykańskimi dolarami i niezmiernie
    się dziwili, że obsługa się o złotówki dopomina.