  • 11. Data: 2010-01-26 11:22:05
    Temat: Re: Dlaczego przemarzają okna PCV i jak temu zaradzić?
    Od: mk <d...@t...pl>

    Profile okienne Ci przemarzają w czym pomaga przewiewanie od parapetu zew.
    U mnie w pokoju 20,5 stC, mam nawietrzaki zdemontowane i w zimie
    swobodnie wpada przez nie powietrze z zewnątrz przez 1/2 powierzchni
    otworu (połowa jest zaślepiona) i jak na zewnątrz jest -20 to na rolecie
    mam tak:
    http://www.bankfotek.pl/view/515796
    Pdr. M

  • 12. Data: 2010-01-26 12:22:08
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 09:29:03 +0100, Rob napisał(a):

    > Witam.
    >
    > W związku z bardzo niskimi temperaturami na zewnątrz pojawiła mi się skraplająca
    > się para wodna na dolnym odcinku szyb oraz profili w oknach PCV tuż nad
    > parapetem. Doszło nawet do tego, że pojawił się tam lód. Jak temu zaradzić
    > niekoniecznie teraz, ale na przyszłe podobne zimy? Jaka może być tego przyczyna?

    Duża wilgotność powietrza wewnątrz. Okna PVC przemarzają, bo taka ich
    konstrukcja. Wewnętrzna szyba w zespoleniu jest po całej swojej krawędzi
    owiewana powietrzem z zewnątrz. Dzieje się tak, dlatego że komora szklenia
    posiada otwory, dołem odwadniające a górą odpowietrzające. Powoduje to
    stałą cyrkulacje powietrza wewnątrz skrzydła i wychładzanie szyby po
    krawędzi. Do tego dokłada się jeszcze aluminiowa ramka miedzy szybami.
    Technicznie można to poprawić, ale jest to bardzo trudne i pracochłonne.
    Można też po prostu obniżyć wilgotność powietrza w pomieszczeniu, ale to z
    kolei jest mało zdrowe. Chyba.
    Dodatkową atrakcją tego przemarzania jest jeszcze pleśń, która się pojawi
    lub już się pojawiła na uszczelce listwy przyszybowej.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 13. Data: 2010-01-26 18:01:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niekoniecznie teraz, ale na przyszłe podobne zimy? Jaka może być tego przyczyna?

    Jaką masz wilgotność ?

  • 14. Data: 2010-01-26 20:45:19
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Zwykła niemarkowa brama garażowa. Gruba na ok 5cm w srodku pianka. Dzisiaj
    > na zewnatrz o 5 rano było -20a a garazu 4stC

    masz izolacje pomiedzy domem a garazem, czy moze cala
    bryle dom+garaz masz ocieplona?

    pzdr
    Darek

  • 15. Data: 2010-01-26 21:30:30
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    > Jaką masz wilgotność ?

    Nie mam czym tego zmierzyć.

    R.

  • 16. Data: 2010-01-26 22:12:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J_K_K wrote:
    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Drzwi metalowe i ościeżnica ocieplone pianką
    > nie przemarzają.
    > Za to na metalowej gałce / pokrętle wkładki zamka
    > od wewnątrz - ładny lodzik :-)
    > A temu to już nic nie zaradzi - chyba, że drugie drzwi ;-)
    > (żeby nie było widać).

    widać za odpowiednie pieniądze da sie zaradzić :)

    u mnie klamki od środka są chłodne ale nawet sie na nich woda nie skrapla.

  • 17. Data: 2010-01-27 00:12:26
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    > kurtyna powietrzna.
    > --
    > Jackare

    Witam
    Pomysł dobry, tylko ...
    są to drzwi wejściowe z ogrodu do piwnicy, więc trochę szkoda mi kasy na tak
    kosztowną inwestycję w tym miejscu.
    Zacznę od powieszenia grzejnika w piwnicy, a jeśli to nie pomoże wówczas będę
    kombinował dalej i zapewne zadręczał grupę pytaniami.
    Dzięki za cenną radę .

    Pozdrawiam
    JM

  • 18. Data: 2010-01-27 07:44:21
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > widać za odpowiednie pieniądze da sie zaradzić :)
    >
    > u mnie klamki od środka są chłodne ale nawet sie na nich woda nie skrapla.
    Na klamkach u mnie też nic się nie wykrapla.
    Piszę o wkładce zamka, która od wewnątrz nie ma otworu na klucz,
    tylko "pokrętło"

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2010-01-27 08:15:09
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 26 Sty, 10:36, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
    > Okna jak okna, ja się zastanawiam, jak musza przemarzać
    > metalowe drzwi wejściowe... i metalowa ościeżnica...
    > Jak to w ogole jest współcześnie rozwiązane / ocieplone ?
    >
    > Jak to u Was wyląda ?

    Zamarzajace okna , drzwi , wlakladki do zamkow wszytko co metalowe
    pomiedzy zewn a wewnatrz. Jest wynikiem wilgotnosci powietrza w
    pomieszczeniu. Wykres moilera wyjasni sprawe. Wraz ze spadkiem temp na
    przegrodzie wykrapla sie rosa i ona zamarza na przegrodzie metalowej.

    To by się zgadzało - odkąd nasz pies śpi w holu, to zawsze na zamkach od
    wewn. jest woda(ew. lód) a po otwarciu drzwi para bucha jak z lokomotywy ;)
    Ale jak tylko temp wzrośnie do -10, to pies do budy i koniec pary i lodu...

    Adam

  • 20. Data: 2010-01-27 08:21:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > masz izolacje pomiedzy domem a garazem, czy moze cala
    > bryle dom+garaz masz ocieplona?

    Cała bryła budynku ocieplona 12cm styro
    Ściany miedzy domem a garażem to 24cm suporeks nie ocieplony

    Krzysiek