  • 11. Data: 2009-04-12 23:49:54
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Silikony sanitarne mają w sobie kwas octowy, który przewodzi prąd

    Klej termiczny? Jakiś inny pomysł?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 12. Data: 2009-04-12 23:54:44
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Co sądzisz o kleju termicznym? Mogę też kalafonii tam wtrynić - ma to
    > sens? Tak
    > jak pisałem wcześniej przewody są nienaruszone, po izolacji tylko
    > pojechało.
    > Głęboko też nie jest, widać to przetarcie.

    Tak się nie robi. Nie wolno ci kleić izolacji klejem tak sobie. Powinieneś
    zrobić w tym miejscu puszkę lub dwie puszki i połączyć kablem.
    Jeśli uszkodzenie jest małe to wyjmij ten kabel ze ściany żebyś mógł użyć
    taśmy samowulkanizującej.
    Nie naprawisz tego przyzwoicie bez radykalnego rozwiązania, chyba że
    WIERZYSZ ślepo, że cii sie uda :-)

  • 13. Data: 2009-04-12 23:56:26
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Klej termiczny? Jakiś inny pomysł?

    Żaden inny. Rozkuć i zaizolowac taśmą samowulkanizującą ale jakąś dobrej
    firmy np 3M albo puszki.

  • 14. Data: 2009-04-13 00:07:46
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli uszkodzenie jest małe to wyjmij ten kabel ze ściany żebyś mógł użyć
    > taśmy samowulkanizującej.

    Da się zrobić, ale niestety po świętach. Klerykalizm :). Nie lubię świąt!
    Chociaż w sumie tynk jest tak podły, że mógłbym go ręcznie po cichu wydłubać,
    ale trochę to potrwa. Swoją drogą, czy puszczanie kabli podtynkowych wężykiem i
    na skróty to już dziś norma jest czy jeszcze fuszerka? W poprzedniej chacie
    (też cegła) wszystko szło w pięknych prostych rurkach z porcelanowymi kolankami
    na skrzyżowaniach. Można było wymienić całą elektrykę bez żadnego kucia.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 15. Data: 2009-04-13 05:42:32
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    > Najbardziej sprawdzonym sposobem to zlecenie naprawy fachowcowi.
    Buahahaha. tak się składa, że jak wykańczałem swoje mieszkanie - jakiś rok
    temu - to najlepiej zrobione mam te rzeczy, które robiłem sam lub z kolegą.
    A budowlańcem ani elektrykiem nie jestem. Po prostu robiłem dla siebie.
    Najpierw podejrzałem i poczytałem jak się to robi, a potem robiłem DOKLADNIE
    a nie na odwal.

  • 16. Data: 2009-04-13 05:47:11
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Da się zrobić, ale niestety po świętach. Klerykalizm :). Nie lubię świąt!
    > Chociaż w sumie tynk jest tak podły, że mógłbym go ręcznie po cichu
    > wydłubać,
    > ale trochę to potrwa.
    Puść głośny film, najlepiej wojenny, i kuj jak będą strzelać ;)
    A na poważnie - jeśli nie uszkodziłeś, jak mówisz, przewodu, tylko izolację,
    to nawet śrubokrętemzdrap tynk i dostań się do kabla i zaizoluj. Jak
    uszkodziłeś, to wstaw 2 puszki, lub po prostu 2 kostki , między nie mostek z
    kabla i całość włóż w peszla.

  • 17. Data: 2009-04-13 07:43:29
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wybacz, ale nie do końca pojmuję Twój tok rozumowania. Ten dom budowali
    > fachowcy, elektrykę też kładli fachowcy (10 lat ma chata, więc całkiem
    > młoda
    > jest).

    Ten pseudo fachowiec to był Pan Zenio czy też Pan Henio ? :)
    Wiesz, śmieszy mnie nazywanie fachowcem każdego kto się bierze za roboty
    budowlane.
    Fachowiec to jest ten, który wie jak robota powinna prawidłowo wyglądać i
    wykonuje ją zgodnie z normami, zasadami oraz zdrowym rozsądkiem. Wszyscy
    inni to partacze. Nie bójmy się użyć tego słowa i nie przyrównujmy ich do
    fachowców, bo z nimi nie mają nic wspólnego.

    > W całej chałupie tylko 3 gniazdka mają uziemienie i przekrój 2,5 kw. W
    > pozostałych bolce na chama połączone są z neutralnym a wszystko idzie
    > kablem
    > dwużyłowym 1,5 kw, więc żeby dołożyć porządne uziemienie trzeba rozpruć
    > pół
    > chaty.

    Trzeba. Tylko co masz na myśli pisząc "uziemienie" ?
    Czegoś takiego jak "uziemienie" przy gniazdkach nie istnieje . Uziemienie to
    jest galwaniczne połączenie obwodu ochronnego z ziemią.
    To co ma gniadko to bolec ochronny, który ma być podłączony do obwodu
    ochronnego PE.
    Kolejny raz napiszę na tej grupie - wykonywanie "zerowania" czyli łączenie
    bolca ochronnego z przewodem neutralnym (zerem) stwarza duże
    niebezpieczeństwo.

    > Przewody nie idą prosto, tylko latają sobie tak, jak się fachowcom
    > ułożyły, często na skróty.

    To jest błąd.

    > Rurek i peszli brak

    Nie są wymagane, a wręcz ułożenie bezpośrenio w tynku poprawia chłodzenie
    przewodów pozwalając na większe ichj obciążenia.

    > , ale przynajmniej dobrze, że nie w podłodze

    Co widzisz złego w ukłądaniu instalacji w podłodze ?
    Większość nowych instalacji tak obecnie jest robiona.

    > W każdym razie wolę zrobić samemu, niż wzywać takich fachowców...

    Widać tacy sami fachowcy robili jak Ty :)

    > Zresztą co
    > zrobi fachowiec? Podkuje i zaizoluje a potem zatynkuje.

    Dokładnie tak to zrobi, tyle, że zrobi to fachowo, a nie będzie paprał
    silikonami czy akrylami.

> [...]
    > jak pisałem wcześniej przewody są nienaruszone, po izolacji tylko
    > pojechało.
    > Głęboko też nie jest, widać to przetarcie.

    Sądzę, że jednak powinieneś to zlecić komuś, kto zrobi to dobrze :)
    Czy naprawdę Cię nie stać na rolkę normalnej, porządnej izolacji
    elektrycznej lub na koszulki termokurczliwe ?
    Nie babrz tego czym tylko popadnie, bo zrobisz jeszcze gorzej.

    Fachowo powinno to być zrobione tak:
    Jeżeli żyły przewodu nie są uszkodzone to należy wydłubać przewód na odcinku
    przynajmniej 20-30 cm.
    Rozciąć zewnętrzną izolację przewodu tak, aby dostać się do żył w miejscu
    uszkodzenia.
    Odtłuścić żyły oraz izolację acetonem.
    Zaizolować każdą uszkodzoną żyłę owijając ją taśmą izolacyjną.
    Wsadzić żyły do rozciętej izolacji i całość dokładnie owinąć izolacją,
    nakładając kilka warstw.
    Przewód zagipsować lub zatynkować.

    Jeżeli żyły są uszkodzone należy przewód przeciąć.
    Aby je połączyć masz dwie możliwości:
    1. W miejscu uszkodzenia obsadzasz 2 puszki tak, aby jeden koniec wchodził
    do jednej puszki, a drugi do drugiej puszki.
    W puszkach końce przewodu łączysz kostkami oraz dodatkowym odcinkiem
    przewodu.
    2. Końce przewodu połączyć dodatkowym odcinkiem przewodu. Połączenia robi
    się "na barana", skręcając z sobą żyły, a następnie lutując.
    Na tak wykonane połączenia nakłada się koszulki termokurczliwe, a następnie
    izoluje się porządną taśmą izolacyjną, każdą żyłę z osobna, a następnie
    izoluje się całość nasadzając odpowiednie koszulki termokurczliwe (trzeba
    nasunąć przed połączeniem przewodów) lub owijając izolacją.

  • 18. Data: 2009-04-13 07:47:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > ... wyłącznik zmiennoprądowy ...

    Hmmmmm....... ?
    Co to takiego, pierwsze o tym słyszę choć elektryka jest mi dziedziną dość
    dobrze znaną ? :)

  • 19. Data: 2009-04-13 09:05:06
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Czapla wrote:

    > To już stwierdziłem empirycznie... Jakieś propozycje? Klej termiczny?
    Tak on nie przewodzi w przeciwieństwie do silikonów i akrylów.
    Rozkujdelikatnie dziurkę i zalej klejem, co prawda nie powinno się tak
    robić ale jak masz to w miejscu mało dostępnym i nie narażonym na
    zalewanie wodą to może być.

    Chodzi o
    > to, że jak sąsiad zaleje mi chatę, żeby biedy nie było. Chociaż w sumie jak
    > jest wyłącznik zmiennoprądowy to pewnie wtedy wywali.
    Różnicowoprądowy :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 20. Data: 2009-04-13 09:47:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2009 20:35:16 +0200, Czapla napisał(a):

    > wywala teraz ten włącznik zmiennoprądowy. To jest ten silikon akrylowy, długo
    > bydle schnie. Pytanie do praktyków: co teraz zrobić? Czekać aż wyschnie?

    Rozkuć, wydłubać, rozciąć przewód, założyć w to miejsce puszkę i w niej
    połączyć przewody, zagipsować.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356