  • 21. Data: 2009-04-13 10:43:58
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:72e9.00000116.49e28252@newsgate.onet.pl...

    > ale trochę to potrwa. Swoją drogą, czy puszczanie kabli podtynkowych
    > wężykiem i
    > na skróty to już dziś norma jest czy jeszcze fuszerka? W poprzedniej
    > chacie
    > (też cegła) wszystko szło w pięknych prostych rurkach z porcelanowymi
    > kolankami
    > na skrzyżowaniach. Można było wymienić całą elektrykę bez żadnego kucia.

    Niestety norm w sensie państwowym na to już nie ma i od wymagań inwestora (a
    w zasadzie ilość pieniędzy które przeznaczy na instalację) zależy to, czy
    będzie ona wtynkowa w przewodami puszczonymi najkrócej jak się da, czy w
    twardych rurach z zapasem na dodatkowe kable.

  • 22. Data: 2009-04-13 11:21:03
    Od: "ted." <o...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Tak się nie robi. Nie wolno ci kleić izolacji klejem tak sobie. Powinieneś
    > zrobić w tym miejscu puszkę lub dwie puszki i połączyć kablem.

    A najlepiej jak zburzysz sciane i postawisz nową .
    I dasz nowe kable oczywiscie.
    Jak sie czyta takich idiotow to rece opadają!!!!

  • 23. Data: 2009-04-13 11:30:32
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > A najlepiej jak zburzysz sciane i postawisz nową .
    > I dasz nowe kable oczywiscie.
    > Jak sie czyta takich idiotow to rece opadają!!!!

    Jak sie z kolei czyta takich idiotow to nie tylko rece opadaja...
    Potem sciana kopie podczas malowania, uplywnosc powoduje wywalenie
    roznicowek (co opisal watkotworca), wiec sie je usuwa, albo licznik
    kreci sie jak szalony bo faza sie doziemia przez wilgotna sciane.

  • 24. Data: 2009-04-13 12:37:47
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > A najlepiej jak zburzysz sciane i postawisz nową .
    > I dasz nowe kable oczywiscie.
    > Jak sie czyta takich idiotow to rece opadają!!!!

    Nie bylbym taki pewny, nawet bez tych wykrzyknikow. Otoz sprawa jest troche
    bardziej zlozona, niz Ci sie wydaje.
    Pisze to nawet nie do Ciebie a dla Wielu innych, ktorzy to czytaja. Wiec np.
    ja nie wypowiadam sie na ten temat a to z prostwgo powodu, iz dawanie rady
    typu zastosuj butapren, zaizoluj tasma, zafukaj dziure pianka i zapomnij, moga
    okazac sie grozne w skutkach.
    Otoz pisze to na podstawie swych doswiadczen (tu w Usa) gdzie te sprawy zaszly
    juz do absurdu. Otoz po wykonaniu instalacji, przyjezadza inspektor elektryk i
    o dziwo, nie sprawdza polaczen w puszkach, czy sruby sa dokrecone, srednic
    przewodow i innych istotnych dla bezpieczenstwa i eksploatacji dupereli lecz
    liczy ilosc gniazdek. Tak robil u mnie, ktory sam sobie instalacje pod
    nadzorem zaprzyjaznionego elektryka wykonalem, stad to wiem.
    No wiec ja do tego elektryka z galonem, (3.64 l) wodki, ze mi inspektor
    wszystko pieknie odebral tylko po licho on te mi gniazdka liczyl i w protokole
    zapisal - zapytalem. A elektryk na to: sluchaj jak ci sie chalupa spali to te
    gniazdka zostaja i pierwsze co robi agent ubezpieczeniowy, to on znowu te
    gniazdka wiszace na drutach liczy. A wiesz po co? Po to, aby gdy naliczy jedno
    wiecej niz bylo w protokole, miec podstawe do niewyplacenia odszkodowania!
    Okaze sie zaraz, ze to gniazdko zalozone zapewne niefachowo, zaiskrzyko i
    stalo sie zarzewiem pozaru... Kapujesz? A co dopiero, gdy na czerwonych od
    zaru drutach zobaczy skretke wiszaca w powietrzu bez puszki? Kryminal za to
    grozi. Wiec dlatego, ze mimo iz uwazam tak jak Ty, nie udzielam rad
    niezgodnych z obowiazujacym prawem. Alleluja.
    Pzdr
    Tornad

  • 25. Data: 2009-04-13 12:57:37
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > przewodow i innych istotnych dla bezpieczenstwa i eksploatacji dupereli

    to akurat dla mnei nic nowego, ale przyznasz sam ze jest to skrajny idiotyzm
    ?
    przyznasz ze poza iloscia gniazdek jest wiele wiecej istotnych spraw ktore
    moga spowodowac pozar(sam kilka podales)
    wiec tak naprawde to jakies idiotyczne pojscie na skroty a nie prawdziwe
    dbanie o bezpieczenstwo ludzi.

    ciekawe czy przedstawiciele ubezpieczycieli lobbowali w tej sprawie xx lat
    temu :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 26. Data: 2009-04-13 13:47:56
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

> [...]
    > roznicowek (co opisal watkotworca), wiec sie je usuwa, albo licznik kreci
    > sie jak szalony bo faza sie doziemia przez wilgotna sciane.

    ted tego nie zrozumie akle może uwierzy na słowo :-)

  • 27. Data: 2009-04-13 14:08:01
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Czapla pisze:

    > Da się zrobić, ale niestety po świętach. Klerykalizm :). Nie lubię świąt!
    > Chociaż w sumie tynk jest tak podły, że mógłbym go ręcznie po cichu wydłubać,
    > ale trochę to potrwa.
    to akurat oznacza, że tynk jest prawidłowy... ;-)

    pozdrawiam
    michał

  • 28. Data: 2009-04-13 14:24:27
    Od: "ted." <o...@w...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > moga
    > okazac sie grozne w skutkach.
    > Otoz pisze to na podstawie swych doswiadczen (tu w Usa) gdzie te sprawy
    Amerykanie to najdurniejszy naród na swiecie.
    Nigdzie nie wymyslają takich idiotyzmów .To ludzie ktorzy nie kierują sie
    rozumem.
    Ale to przechodzi juz do nas bo jak taki osioł ktory przetarł izolacje w
    kablu musi o tym napisac w internecie to o czyms to swiadczy.
    Szkoda ze nie nasikał do otworu.
    Domy w stanach budowane sa w technologii z dykty i nie porównuj ich do
    naszych betonowych bunkrów.

  • 29. Data: 2009-04-13 15:27:29
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > Szkoda ze nie nasikał do otworu.
    > Domy w stanach budowane sa w technologii z dykty i nie porównuj ich do

    Udzielasz glupich rad i pieprzysz jak potluczony. Zjadles zepsute jajko?

  • 30. Data: 2009-04-13 16:04:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > grozi. Wiec dlatego, ze mimo iz uwazam tak jak Ty, nie udzielam rad
    > niezgodnych z obowiazujacym prawem. Alleluja.

    Wiesz, u nas w Polsce jest dokładnie tak samo.
    Ludzie sobie nawet nie zdają sprawy, że wszelkie doróbki/przeróbki powinny
    się kończyć wykonaniem pomiarów i sporządzeniem stosownych protokołów przez
    uprawnioną osobę.