  • 1. Data: 2010-05-21 11:30:23
    Temat: Do praktyków. Agregat prądotwórczy.
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Po problemach z ostatniej powodzi zamierzam kupić agregat prądotwórczy.
    Chciałbym zasilić nim 3 lodówki, oświetlenie, komputery, RTV itp.
    Prawdopodobnie lodówka jest urządzeniem wymagającym dużego nadmiaru mocy
    agregatu za względu na ciężki start.
    O jakiej minimalnej mocy mam myśleć, żeby nie było problemu?
    Co do silnika to czy lepszy diesel, czy benzyniak?
    Mam pozytywne doświadczenia z silnikiem Hondy w kosiarce i myślałem o
    agregacie z takim właśnie silnikiem.
    np. taki: http://tinyurl.com/353zeja
    Jacek

  • 2. Data: 2010-05-21 11:40:53
    Temat: Re: Do praktyków. Agregat prądotwórczy.
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 21.05.2010 13:30, Jacek wrote:
> [...]
    > agregatu za względu na ciężki start.
    > O jakiej minimalnej mocy mam myśleć, żeby nie było problemu?

    W teorii bodajze 3xmoc znamionowa.

    > Co do silnika to czy lepszy diesel, czy benzyniak?

    Jak ma pracowac raz na ruski rok to lepiej wersja tansza - czyli benzyna.

    > Mam pozytywne doświadczenia z silnikiem Hondy w kosiarce i myślałem o
    > agregacie z takim właśnie silnikiem.
    > np. taki: http://tinyurl.com/353zeja
    > Jacek

    nie ma AVR'a, wiec istnieje ryzyko uszkodzenia sprzetu elektronicznego.
    S.

  • 3. Data: 2010-05-21 11:59:49
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Co do silnika to czy lepszy diesel, czy benzyniak?
    > Mam pozytywne doświadczenia z silnikiem Hondy w kosiarce i myślałem o

    ja mam pozytywne doświadczenia z silnikiem farymann 18D. Nie do zaje*nia.
    Diesel, bardzo oszczędny, 3600rpm. Na allegro niedawno widziałem za 1600zł.
    Do tego prądnica i jazda. :)

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-05-21 12:28:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Chciałbym zasilić nim 3 lodówki, oświetlenie, komputery, RTV itp.
    > Prawdopodobnie lodówka jest urządzeniem wymagającym dużego nadmiaru mocy

    Prądnica agregatu nie stawia oporun do czasu aż nie zostanie włączone
    zasilanie uzwojeń wzbudzających pole elektromagnetyczne wirnika.
    Jeżeli oczywiście kupisz agregat z prądnicą obcowzbudną bez magnesów
    trwałych :-)
    Najpierw jest start i dopiero po osiągnięciu 3000rpm układ AVR zaczyna
    podawać prąd wzbudzenia.

  • 5. Data: 2010-05-21 12:39:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message
    >
    > Najpierw jest start i dopiero po osiągnięciu 3000rpm układ AVR zaczyna
    > podawać prąd wzbudzenia.

    autor miał na myśli cieżki start lodówek :-)

    b.

  • 6. Data: 2010-05-21 12:42:15
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 21.05.2010 14:28, kiki wrote:

    > Najpierw jest start i dopiero po osiągnięciu 3000rpm układ AVR zaczyna
    > podawać prąd wzbudzenia.

    To co pokazal autor nie posiada AVR..
    S.

  • 7. Data: 2010-05-21 14:51:01
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > nie ma AVR'a, wiec istnieje ryzyko uszkodzenia sprzetu
    > elektronicznego. S

    Jeśli zdarzyło Ci się uszkodzić sprzęt elektroniczny tego typu agregatem -
    proszę opisz to dokładnie.
    Jaki to był sprzęt i dokładna przyczyna uszkodzenia.

    Sprzęt elekroniczny jest wysoce odporny na złe zasilanie.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-05-21 15:36:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jaki to był sprzęt i dokładna przyczyna uszkodzenia.
    >
    > Sprzęt elekroniczny jest wysoce odporny na złe zasilanie.

    mi sie zdarzyło :/ Agregat sie zepsuł i dawał za wysokie napięcie - przyczyn
    nie pamietam. Szkody były małe bo jak jade na agregacie to niewiele włączam.
    Popaliły sie zasilacze włozone na stałe do gniazdek.

    b.

  • 9. Data: 2010-05-21 17:41:11
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Co do silnika to czy lepszy diesel, czy benzyniak?
    > Mam pozytywne doświadczenia z silnikiem Hondy w kosiarce i myślałem o

    Z moich doswiadczen najwazniejszy jest silnik, ktory po rocznym czy
    kilkuletnim nawet staniu, zastaniu czy lezeniu bykiem, potrafi w miare latwo
    zastartowac. Mysle, ze te agregaty wszystkie maja stabilizacje napiecia. Zatem
    Twoja decyzja kupienia hondy uwazam za trafna. Tu w Hameryce mam kilka osob
    (moich "klientow") i hondy pala bez problemow, inne nie zawsze. Ja sam tej
    zimy, jak druty pourywalo, kupilem awaryjnie jakis agregatza 400 dolarow, nie
    hondy, o mocy 6 kW i zadnych problemow nie mialem oprocz tego, za dziennie,
    tzn. dobowo zarl benzyny za 30 dolarow. I "przetestowalem" go wlaczajac
    obciazenie nominalne (mam elektryczne ogrzewanie) i ponadnominalne. Wtedy ten
    agregat nie wyrabial, chodzil niestabilnie szarpalo nim calym, ale nic sie
    zlego nie podzialo, gdy wylaczylem czesc grzejnikow (nadmiar mocy) - pracowal
    normaslnie.
    W Twoim przypadku pobor mocy masz niewielki; lodowka bierze kilkaset gora 700
    wat, telewizor, komputer gora po sto wat, oswietlenie kilkaset wat zatem moc 4
    kW bedzie wystarczajaca z duzym nadmiarem.
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2010-05-21 18:10:00
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=fog

    Rzuć jeszcze okiem na tego producenta.
    ( dwa typy silników honda i bridge&stratton )