  • 11. Data: 2015-10-11 20:12:16
    Temat: Re: Dogrzanie garażu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 października 2015 19:48:04 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > 4) pompa ciepła 2kw z pionowym dolnym źródłem ciepła: inwestycja (20 tys.zł - 8
    tys. pompa, 12 tys. odwierty; eksploatacja: 0,5 zł / miesiąc)

    Zaciekawily mnie koszty eksploatacji tej pompy :-) Pomylka?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-10-11 20:20:08
    Od: w...@g...com

    > Zaciekawily mnie koszty eksploatacji tej pompy :-) Pomylka?
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Ha,ha - ma pan rację, panie Adamie :) chodziło o 0,5zł per dzień :)

    pzdr
    Bogdan

  • 13. Data: 2015-10-11 20:20:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:49:42 +0200, Maciek napisał(a):

    > Co byscie polecili do okazjonalnego dogrzewania? Garaz ma kubature ok. 55
    > m3, przylega do domu, posadzka i sciany zewnetrzne ocieplone 15 cm styro.
    > Okna sa.

    Może parasol grzewczy na gaz? Tylko musisz mieć dobrą wentylację. Ale jest
    to bardziej praktyczne niż punktowe promienniki, jeśli pracujesz tam na
    krześle w jednym miejscu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2015-10-11 20:28:01
    Od: w...@g...com

    > trzeba by go bylo jakos zabezpieczyc przed zamarzaniem w czasie, gdy nie
    > bylby uzywany.

    akurat to jest proste - na termostacie na kaloryferze (który gdybyś zamontował) jest
    skala grzewcza od min do max: 0 * 1 2 3 4 5. Gwiazdka oznacza aby kaloryfer dostał
    tyle ciepła aby nie zamarazł.
    pzdr
    Bogdan

  • 15. Data: 2015-10-11 21:47:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz głowę i chuj to kombinuj. Na zlomie można kupić za niewielkie pieniądze
    chłodnicę z wentylatorem od samochodu. Ja bym celowal w cos od ciezarowki. Ale jak
    musisz mieć markowy sprzęt to taka rada oczywiście odpada. Stowe zapłacił znajomy za
    chłodnicę od duzego klimatyzatora. Potrzebował zrobić dokładnie to samo co chcesz
    zrobić.ale on nie teoretyk gawędziarz.

  • 16. Data: 2015-10-11 22:55:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 12:47:48 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    chłodnicę od duzego klimatyzatora. Potrzebował zrobić dokładnie to samo co chcesz

    Kogutek jak zwykle.

    Nie musi byc markowe, ale na szlajanie sie po zlomowiskach nie mam czasu
    ani ochoty.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2015-10-11 23:24:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bogaty z domu jesteś to kup nagrzewnice z 5kw i grzej prądem. Tylko gdzie ja
    postawisz jak na grzejnik nie masz miejsca.

  • 18. Data: 2015-10-11 23:37:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zły pomysł. W zamkniętym pomieszczeniu co chwila gaśnie bo wypala tlen z powietrza.
    Na szczescie gasnie wczesniej niz zabraknie tlenu dla czlowieka. Do tego woda leje
    się po oknach i ścianach. Potrzebna taka wentylacja co wpuszcza sporo powietrza co
    znaczy ze dużo ogrzanego trzeba wyrzucić na śmietnik. Gaz płynny stanial ale i tak
    butla z dostawa kosztuje ( łódź ) 40zyli.

  • 19. Data: 2015-10-12 07:14:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 14:24:22 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Bogaty z domu jesteś to kup nagrzewnice z 5kw i grzej prądem. Tylko gdzie ja
    postawisz jak na grzejnik nie masz miejsca.

    Spadaj na drzewo.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2015-10-12 08:14:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 20:12, Adam Sz. pisze:

    tys. pompa, 12 tys. odwierty; eksploatacja: 0,5 zł / miesiąc)

    > Zaciekawily mnie koszty eksploatacji tej pompy :-) Pomylka?

    Nie tylko to jest bzdurne w tym wyliczeniu pompy. Pompę 2 kW to by kupił
    za 4 tys zł. Co nie zmienia faktu, że i tak bez sensu z ekonomicznego
    punktu widzenia.

    W takich sytuacjach bierze się po prostu grzejnik elektryczny
    (konwektor) albo jakąś farelkę i po sprawie.

    --
    MN