  • 41. Data: 2011-02-18 03:44:20
    Temat: Re: Dom SILKA 18 + styropian
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Ostatecznie, wybrałem innego wykonawcę i ocieplenie skończyłem na
    > początku listopada :)

    To dobrze zrobiłeś, bo jakbyś wziął tego od 'grzejącego' styropianu, to
    by Ci się mógł dom zapalić :-DDD. Nawet mimo siarczystych mrozów, jakie
    były w grudniu ub. roku.

    Ja zrobiłem ocieplenie w sierpniu...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 42. Data: 2011-02-18 08:24:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Czy faktycznie aby zaoszczędzić te 200zł/m-c warto inwestować w ocieplenie domu
    > 25 tys? Maleńkiego domu, bo posiadacze przeciętnych domów 150m2 pewnie musieliby
    > wydać z 40-50 tys.

    Ten gość WSZYSTKO sam robił , więc koszty duuuuuuużo mniejsze (brak
    robocizny !!!) a i zapewne szansa że wykonał to lepiej niż olbrzymia
    większość budowlańców...

    Wątpie że typowy budowlaniec będzie robił super dokładnie i
    precyzyjnie aby nie powstał żaden mostek termiczny ...

    Zapewne jakby robiła to "ekipa" to nie było by dopłaty 25tys a 50tys
    zł ...

    Za każde "fanaberie" klienta cena od razu szybuje do góry , a jak ma
    być to budowa "specjalna" to i cena za robociznę specjalna bo zapewne
    potrzeba będzie "specjalistów" ...

    W oszczędzaniu i energooszczędności należy zachować umiar i zdrowe
    podejście ...

    Ja sam np. chciałem dać droższe okna 3-szybowe (k=0,7) ale jak
    policzyłem to wymiana z okien 2 szybowych k=1.0 zwróciła by mi się za
    około 15-25 lat ...
    Zapewne także z powodu że dom bedzie miały i przeszklenia mało ...

    Tak samo styropian. Wystarczy wziąc do ręki jakiś kalkulator i
    zobaczyć że tak naprawdę że największe zyski energetyczne ma się przy
    styropianie do około 15cm , potem zyski mocno maleją i nie są już tak
    duże jak w przypadku pierwszych 10-15cm styropianu ...

    Dlatego zachować umiar ...

    > Przeciętny palacz więcej na fajki wydaje, i to przez cały rok, a nie tylko w
    > miesiące grzewcze, niż ten koleś oszczędza na ogrzewaniu.

    Z oszczędzaniem mozna wejść w paranoję ...

    Sam czytałem o "modzie" w Anglii na "oszczędzanie" w czasie kryzysu.
    Były wypowiedzi ludzi że dla nich starcza im 12-16 stopni w domu ...
    Zawsze można chodzić w domu w kurtce i czapce i wogóle nie grzać lub
    sporadycznie ;)

  • 43. Data: 2011-02-18 08:31:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Mnie wykonawca ocieplenia sugerował, że spokojnie ocieplać możemy w grudniu, bo
    > przecież styropian grzeje... A 18cm to już w ogóle nie ma o czym mówić.
    > Ostatecznie, wybrałem innego wykonawcę i ocieplenie skończyłem na początku
    > listopada :)

    Ja się nauczyłem i zauważyłem że wykonawca który daje fakturę i
    GWARANCJĘ zupełnie inaczej podchodzi do tematu ...

    Co co robią na lewo i bez faktury i gwarancji mają gdzies jakość
    swojej pracy i ewentualne reklamacje i kładą styropiany nawet przy -20
    stopni , robią tynki i itd ...
    Robią wszystko co nie powinno robić się gdy temepratura jest niższa od
    +5 - + 10 stopni ...

    Tyle że oni chcą kasę a jakość i trwałość ich zupełnie nie
    interesuje ...

  • 44. Data: 2011-02-18 08:46:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    k.googlegroups.com...
    On 17 Lut, 12:21, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a liczyłeś ile ci ucieka ciepła przez okna i wentylację?

    >Pewnie. Przez okna ucieka tyle, co jest zyskow, bilans na zero. A
    >wentylacje mam mechaniczna z rekuperatorem :)

    Robercik proponuje dom ze styro, ale może jednak dom, ze szkła. Skoro zysków
    tyle samo co strat to ogrzac by go mozna suszarka;))

    Krzysiek

  • 45. Data: 2011-02-18 09:12:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > ale może jednak dom, ze szkła

    Eeee... szkło nie jest chyba tak dobrym izolatorem jak styropian.
    A poza tym... nie będzie gdzie się schować, bo będzie przeźroczysty.

    pozdr
    Robert G.

  • 46. Data: 2011-02-18 10:39:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    cinews:6f374225-342d-4b3b-9fe7-55a8f7777600@r13g2000
    yqk.googlegroups.com...

    > Robercik proponuje dom ze styro, ale mo e jednak dom, ze szk a. Skoro zysk w
    > tyle samo co strat to ogrzac by go mozna suszarka;))

    I dokladnie dom j-j'a mozna ogrzac suszarka, czy farelka 2kW :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2011-02-18 10:45:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lut, 10:12, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Eeee... szkło nie jest chyba tak dobrym izolatorem jak styropian.
    > A poza tym... nie będzie gdzie się schować, bo będzie przeźroczysty.

    Z tym ze zyski sa przede wszystkim z poludnia wiec dom nie moze byc
    caly ze szkla. Od polnocy mam jedno malutkie okno, bo to strefy zimne
    (garaz, wiatrolap, korytarz do piwnicy). Polnocny-wschod mam
    calkowicie zero okien (boczna sciana garazu i kawalek sciany kuchni -
    w ramach ciekawostki moj projek byl w dwoch wersjach -
    energooszczednej i zwyklej - roznily sie m.in. wlasnie oknem na tej
    kuchennej scianie). W kuchni mam za to okno od wschodu.

    Za to ogromne okna mam od poludnia i zachodu - dwa wykusze po 2,5
    wysokosci i 3m szerokie (+ boczki 35cm), okno tarasowe 2,5 x 2,6 i
    trzy troche mniejsze okienka zwykle pojedyncze :)

    I to jest wersja energooszczedna. Dlugo szukalem projektu na moja
    dzialke, a i znaleziony trzebabylo troche podszlifowac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2011-02-18 10:58:47
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2011 15:34, robercik-us pisze:

    > jakąś konstrukcję stalową, na tym wypełnienie styropianowe - no nie
    > wiem..., może z 65 cm, żeby przyszłościowo było - zaciągnąć z zewnątrz
    > klejem i siatką w środku też jakąś siatką i tynkiem, który będzie się
    > tego trzymał. Okna osadzić na konstrukcji stalowej przytwierdzonej do
    > podłoża, ewentualnie zastosować jakieś słupy, żeby strop dało się
    > wylać... W ścianie ze styropianu też zatopić coś w rodzaju siatki -
    > przed złodziejami...

    A po co chcesz wylewać strop? Drewniany szkielecik, deskowanie i na nim
    styropian ;->

  • 49. Data: 2011-02-18 11:15:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2011 09:24, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > Były wypowiedzi ludzi że dla nich starcza im 12-16 stopni w domu ...
    > Zawsze można chodzić w domu w kurtce i czapce i wogóle nie grzać lub

    Wiesz, to akurat takie głupie nie jest (większość ludzi w Polsce ma
    domy/mieszkania potwornie przegrzane) tylko że te 12 stopni to już
    przegięcie w drugą stronę ;)

    IMHO 16C jest więcej jak wystarczające w czasie aktywności, a na czas
    snu 20C to więcej jak wystarczająca temperatura, a i 18-19C nie będzie
    krzywdą dla komfortu czy organizmu. W łazience można dać nieco więcej:
    21-22.

  • 50. Data: 2011-02-18 11:21:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:
    > A po co chcesz wylewać strop? Drewniany szkielecik, deskowanie i na nim
    > styropian ;->

    No jasne, że można, tylko jest obawa, że będzie trzeszczeć, może lepiej
    podest metalowy :-))) zawsze lżejszy od betonu, a może by nie
    trzeszczał... :-)

    pozdr
    Robert G.