  • 41. Data: 2019-08-21 12:09:39
    Temat: Re: Dom drewniany za ile?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.08.2019 o 11:18, KIKI pisze:

    > Ale Szyszko zrobił dobrą ustawę. Szkoda tylko, że się z niej częściowo
    > wycofali.
    > Brak możliwości decydowania o własnym drzewostanie to była porażka.

    To była porażka dla Tomków ("wolnoć, Tomku, w swoim domku"). Albowiem
    wycięcie przez Tomka stuletniego drzewa na własnym gumnie, to nie tylko
    sprawa Tomka. To też sprawa miejscowego ekosystemu, a biorąc pod uwagę
    tzw. efekt motyla, nie można wykluczyć, że wskutek wycięcia tego drzewa
    w Garwolinie, krowy w Mszanie Dolnej przestaną się doić. Tak to działa
    w przyrodzie: wszystko jest ze sobą powiązane i oddziałuje na siebie.

  • 42. Data: 2019-08-21 17:03:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Aug 2019 15:00:26 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=LT8eBjlcT8s

    A po co otwierać okna jak jest klima?

    --
    Marek

  • 43. Data: 2019-08-21 17:39:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 10:03:07 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > A po co otwierać okna jak jest klima?

    Jak jest i trzeba chlodzic/grzac to nie trzeba.
    Ale jak nie trzeba to po co ma chodzic? Lepiej przewietrzyc.

    Zreszta sporo tych domkow klimy nie ma, albo ma te okienne agregaty ktore jakos
    specjalnie cyrkulacji nie czynia. I dobrze jest wietrzyc.

    Co zreszta ludzie robia otwierajac drzwi. Bo tam tez maja siatki chroniace przed
    owadami.

    W jednym z ostatnich domow jakie odwiedzilem klima jest ale w kazdym knie jest siatka
    i mozna je otworzyc.

    Okna juz lepsiejsze, podwojna szyba zespolona. Ramy drewniane, choc trzymaja ksztalt
    i wymiary. Ale juz otwieranie na zewnatrz i na korbke (patent "irlandzki").

    Na to akurat nie narzekam.

    Tyle ze w polsce klimy nie trzeba bo domy murowane, i przynajmniej dotychczas dzieki
    bezwladnosci termicznej bez problemu mozna miec przyjemna temperature bez uzycia
    energii.

    Zreszta i tam dosyc popularne jest mieszkanie w piwnicy podczas lata a na pietrze
    podczas zimy.
    Bo w piwnicy jest mily chlodek za darmo albo wogole chlodek sie tam zbiera jak klima
    dziala. Dzieki temu sie oszczedza na energii (i tak tanszej niz w Polsce).

  • 44. Data: 2019-08-21 17:50:59
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 19:03:12 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To jakims inspektorem od takich domkow chyba byles bo robol ktory je buduje nie
    widzial paruset od srodka.

    Nie trzeba byc inspektorem aby moc wejsc do reprezentatywnej ilosci domkow i zauwazyc
    ze:
    "znowu skrzypi"
    "slychac jak ktos chodzi pietro wyzej"
    "slychac jak dzieciok w pokoju obok gra/muzyki slucha"
    "ale zaduch"

    Starczy np. kablowke roznosic i podlaczac.
    Albo serwisowac kuchenki/zmywarki, robic hydraulike.
    Albo malowac domki.
    Albo robic wyceny malowania.

    I tak dalej.

    Nowsze domki sa budowane lepiej, ale sama technologia wiele sie nie zmienia. Nie daja
    duzo grubszych belek. Nie daja ich bardziej gesto.
    Daja wiecej filarow rozporowych regulowanych.

    Ale jak chcesz sam sobie poogladac to sobie otworz
    realtor.ca
    albo
    realtor.com

    I tam sobie obejrz jak wygladaja domki, skup sie na piwnicach niewykonczonych bo tam
    widac strukture.

    Na zdjeciach zazwyczaj spekan nie widac, czesto takie spekania sa ukryte za meblami.
    Niby ukrywac tego nie mozna ale jak sie robi zdjecia tak zeby nie bylo widac to nie
    jest ukrycie, ot, tak wyszlo zdjecie. U nas to jest cwaniactwo, u nich, no coz, trza
    sie pilnowac. Inaczej sie do tego odnosza.

    Widzialem domki odwalone na cycus-glancus ale jak sie zajrzalo tu i owdzie to albo
    fundamenty popekane, albo osiadly i sa szpary, albo nic nie trzeszczy bo filarami
    podregulowane ale jakims cudem pileczki sie po podlodze tocza i zawsze koncza podroz
    pod stolem

    Im wiecej tego widze tym mniejsze kompleksy polskosci mam.

  • 45. Data: 2019-08-21 17:53:47
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 04:46:20 UTC-5 użytkownik KIKI napisał:

    > A w UK jakie gówno budują tamci developerzy mimo, że murowane. Mam dużo
    > zdjęć z zeszłego roku od znajomego za domek wart 500-600 tys. funtów, 3
    > berdoom takie klitki 2x2 i 2x3 jak dla psa, całość poniżej 100m2. Syf
    > malaria, bez ocieplenia, wykończenie masakra, wykonanie wszelkich
    > instalacji masakra. Tylko na zewnątrz ten ich klinkier.

    UK to wogole kabaret. Jeszcze pol biedy cos co zbudowane od zera niedawno.

    Ale jak widze te domki na wsi za cene jaka piszesz a domek ma 4 poziomy, z czego
    widze ze przynajmniej polowa to byl chlewik a teraz to salon.

    Daj Pan spokoj.

    Tyle dobrze ze zazwyczaj nie osiadaja i nie pekaja.

  • 46. Data: 2019-08-21 17:59:47
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 01:52:41 UTC-5 użytkownik SpiskowyMocny napisał:
    > s...@g...com napisał
    >
    > Ja w Polsce mieszkałem wiele lat w szkieletowym baraku, ściana była cienka
    > jak okno, chyba poniżej 10cm i ogrzewanie grzejnikowe opalane węglem dawało
    > radę, było ciepło zimą, nie to co w betoniakach, obecnie mieszkam w
    > betoniaku to wiem jak jest.
    > Rodzina też w młodości mieszkała w takim drewniaku na fundamencie, bez
    > posadzki i stropu, ogrzewanym piecem na drewno i każdy potwierdza ze w domu
    > było ciepło zimą, co, mnie też w ciula robią

    No moja tesciowa tez ma cieplo.
    Ale siedziec dlugo u nas nie moze "bo jej w piecu wygasnie".

    W Polskim domu jak przestajemy palic to dobre 2 dni trwa aby sie wystudzilo i zeby
    ktos zaczal gadac ze "moze by zapalic to sie troche zagrzeje i pranie wysuszy?"
    W amerykanskim jak przyszla jesien to juz rano trza bylo wlaczyc grzanie a i tak po
    poludniu byla w srodku duchota.

    Jak pytalem ludkow to mowili ze to dosyc czeste ze w nocy im sie grzeje a popoludniem
    studzenie sie wlacza.

    Niektorzy co maja proste termostaty narzekaja ze musza se sami przelaczac
    pstryczkiem. Ale mowili tez ze tak wola bo i taniej i mniejsze szoki temperaturowe.

    Ale coz, wiesz lepiej, nie moj biznes cie przekonywac.

  • 47. Data: 2019-08-21 18:04:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 04:32:29 UTC-5 użytkownik KIKI napisał:

    > Nie prawda. W Skandynawii byłem w kilku domach, widziałem jak się jeden
    > z nich kończył budować.
    > Ta wełna w ścianach z założenia jest źle tam montowana, bo usiądzie i
    > porobią się mostki. Wiatr świszcze w ścianach.

    O toto!

    W usa/kanadzie dopiero odkrywaja termowizje.
    Mozna tez sobie zamowic test cisnieniowy.
    To calkiem sensowna metoda badania jakosci izolacji calego domu.
    Co prawda termicznie mniej ale bardziej ogolnie, strukturalnie.

    Jak cos peklo, siadlo ale nie widac, to cisnienie zacznie schodzic.

  • 48. Data: 2019-08-21 18:06:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2019 15:26:15 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie moze byc tansze w znaczeniu statystycznym. Materialy maja ceny europejskie lub
    sa do nich bardzo zblizone. Tansza jest robocizna. Tania robocizna nie pozwala na
    wypracowanie dla firm zysku pozwalajacego na zakup wydajniejszych urzadzen i
    technologii majacych zachodnie ceny. Do tego od 1939 roku jestesmy przez kogos
    eksplorowani jak kolonia. Kazdemu kto ma jakies problemy egzystancjonalne polecam
    strone http://hikersbay.com
    > To strona dla podroznikow, nie mylic z tymi co na wczasy do hotelu jada. Na stronie
    sa aktualne zarobki i ceny we wszystkich panstwach z wyjatkiem Korei Polnocnej. Bez
    nocnika telewizyjnego samemu, jak sie ma troche oleju w glowie, mozna oszacowac sile
    nabywcza wynagrodzen w innych panstwach. Swiat nie zaczyna sie na wschodniej granicy
    Ukrainy i nie konczy sie za Niemcami. Jesli idzie o sile nabywcza Zlotowki w Polsce
    na tle innych walut narodowych i ponadnarodowych to jak by ktos od rzek powiedzial
    jestesmy w sredniej strefie stanow wysokich. Przecietny mieszkaniec Osaki ze swoja
    przecietna pensja nie ma nic lepiej, o ile nie ma gorzej, od przecietnego poznaniaka.
    Bylo w temacie o marnosci amerykanskiego budownictwa indywidualnego. Ono jest marne
    bo wynika to z pragmatyzmu polaczonego z wszechobecna tam bieda. Ponad 40 milionow
    amerykanow zyje ponizej progu ubostwa a 9 milionow nie ma zadnego dochodu. Niedawno w
    tv ale nia na tvpis byl francuski dokument o biedzie w usa. Jak go obejrzalem to
    chcialem wyjsc na ulice i pocalowac asfalt z wdziecznosci ze w Polsce sie urodzilem i
    zyje.

    Mam podobne przemyslenia. Dlatego uwazam ze wiele rzeczy jakie robimy w Polsce,
    robimy dobrze.
    Ale to juz inna historia.

  • 49. Data: 2019-08-21 19:13:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.08.2019 o 16:16, SpiskowyMocny pisze:
    > Znalazłem taką reklamę drewnianego domku w lesie za 350 tyś zł
    > "Oglądamy mały dom parterowy 70 m2 z antresolą - Projekt i wnętrze pod
    > klucz"
    W związku z trwającą wymianą poglądów, jakie różne domy mają "zady i
    walety" :
    https://youtu.be/HNrYJUxdW6M?t=1
    Jacek

  • 50. Data: 2019-08-21 21:26:38
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    s...@g...com napisał
    > Tyle ze w polsce klimy nie trzeba bo domy murowane, i przynajmniej
    > dotychczas
    > dzieki bezwladnosci termicznej bez problemu mozna miec przyjemna
    > temperature bez uzycia energii.

    Wy chyba nie wiecie po co w stanach mają klimę.
    W stanach w pobliżu oceanu (wschodnie i zachodnie wybrzeże) jest taka
    wilgotność powietrza że nawet ręcznik w domu nie schnie a suchy zaczyna
    wilgotnieć. Klima jest po to żeby wysuszyć powietrze, inaczej wszystko w
    domu było by mokre.

    A w polskich domach drewnianych jakie widziałem, było ciepło zimą i chłodno
    latem, wiec nie dorabiajcie sobie dziwnych ideologii