  • 51. Data: 2011-03-08 16:57:05
    Temat: Re: Dom szkieletowy
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:4d75e457$0$2451$65785112@news.neostrada.pl...

    > to meble z roku 1981 powinny być już w proszku a nadal w piwnicy stoją i
    > nic im nie jest nawet nie napuchły i szuflady się lekko wysuwają a wtedy
    > nie było prowadnic tylko frezowany rowek

    A wiesz co to jest "punkt rosy", kiedy i gdzie powstaje ?

  • 52. Data: 2011-03-08 16:59:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz co to jest "punkt rosy", kiedy i gdzie powstaje ?

    zebys skisł to nie powstanie przeciez na wewnętrznej ścianie ogrzewanego
    kanadyjczyka.

    b.

  • 53. Data: 2011-03-08 17:23:19
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > na dzien dzisiejszy uwazam ze najlepsze rozwiazanie to:
    > od zewnatrz -
    > tynk
    > siatka na kleju
    > styropian lub welna
    > wiatroizolacja
    > plyta OSB lub green
    > welna miedzy slupkami
    > stelaz pod GK (tu miedzy stelazem instalacje i wypelnienie miekka welna)
    > paroizolacja (najlepiej 2 razy)
    > plyta GK (czesto dwie warstwy)
    > diabel jak zwykle tkwi w szczegolach, tu wazne jest polacznie paroizolacji

    Po co tak mocno komplikować sobie pracę i życie?
    Nie wystarczy ściana wykonana ze słomy z gliną (grubość do ustalenia),
    na zewnątrz obicie dekowe, wewnątrz tynk lub cokolwiek innego, żadnych
    folii, duperel.
    Właściwości termiczne dobre, anty wilgotnościowe bardzo dobre,
    profilaktyka p. poż. znakomita, prostota montażu, tanie - czego więcej
    chcieć?!
    Jestem wielkim fanem budownictwa w glinie i słomie.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 54. Data: 2011-03-08 18:41:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości news:il5om0$80g$1@news.onet.pl...
> [...]
    > chcieć?!
    > Jestem wielkim fanem budownictwa w glinie i słomie.

    W moim kanadyjczyku zejde do 0,13W/m2K. Dawaj współczynnik termiczny twojej ściany to
    ja ci powiem dlaczego nie :-)

    b.

  • 55. Data: 2011-03-08 19:12:38
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 19:41:45 +0100, Budyń napisał(a):

    > W moim kanadyjczyku zejde do 0,13W/m2K. Dawaj współczynnik termiczny
    > twojej ściany to ja ci powiem dlaczego nie :-)

    Wszędzie to 0,13? ;->

    --
    ŁC
    Podawanie wysokości pensji brutto jest jak podawanie długości członka

  • 56. Data: 2011-03-08 19:19:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Wszędzie to 0,13? ;->

    Pisał chyba o scianach, to ja też. Bo okien to chyba z gliny i rybich pęcherzy nie
    robi?

    b.

  • 57. Data: 2011-03-08 22:25:54
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-03-08 20:19, Budyń pisze:
    > Użytkownik "ŁC"<a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Pisał chyba o scianach, to ja też. Bo okien to chyba z gliny i rybich pęcherzy nie
    robi?

    Zacznij coś mówić o glinie i słomie, to zaraz pojawią się głupawe
    komentarze!

  • 58. Data: 2011-03-08 22:32:32
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-03-08 19:41, Budyń pisze:
    > Użytkownik "J-L-F"<j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > W moim kanadyjczyku zejde do 0,13W/m2K.Dawaj współczynnik termiczny twojej ściany
    to ja ci powiem dlaczego nie :-)

    Powiedzmy, że od 0,12 do 0,47 W/m2K
    Na ogół about 0,20 W/m2K

  • 59. Data: 2011-03-09 07:17:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości news:il6apo$dbn$1@news.onet.pl...
    to ja ci powiem dlaczego nie :-)

    > Powiedzmy, że od 0,12 do 0,47 W/m2K
    > Na ogół about 0,20 W/m2K

    To mnie zdziwiłeś. Zatem sie rozejrzałem i tak na szybko to widze ze to są domy
    drewniane prawie dokładnie jak kanadyjczyki, tylko wypełnione nie wełną a prasowaną
    słomą? A gliną tylko tynkowane? Tak? Jak grube sciany sie stosuje zeby miec te 0,2?
    Bo w 0,12 nie wierze :-)

    b.

  • 60. Data: 2011-03-09 09:00:31
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-03-09 08:17, Budyń pisze:
> [...]

    > Jak grube sciany sie stosuje zeby miec te 0,2? Bo w 0,12 nie wierze :-)

    Podaję za opracowaniami architekta p. M. Hyły, pisał na ten temat w
    Muratorze i innych mediach. To znana osoba w temacie budownictwa w
    glinie w Polsce.
    Ja robię domek letniskowy i wystarczy mi jakieś 20 maks 30 cm grubości
    muru powstałego z wymieszania słomy z gliną, z maksymalnym udziałem
    słomy. Słoma w glinie jest niepalna i ma dobre własności izolacyjne,
    sama glina już takim dobrym izolatorem nie jest.
    Przepisy budowlane są tak ustawione, żeby zablokować budownictwo z
    gliny, bo nie miałby kto kupować szlamu z produkcji przemysłowej zwanego
    pustakiem i inną francą.
    Można tynkować mur zaprawą cementowo - glinianą od zewnątrz i wapienno -
    glinianą od wewnątrz. Praktykuje się to drugie, jest miło, przyjemnie i
    zdrowo; na zewnątrz daje się obicie deskowe z małym odstępem od muru 1
    cm, prosta i skuteczna robota.

    Ludzie na wsi pukają się w głowę na mój widok, w pale im się nie mieści,
    że glina to solidna i zdrowa forma budownictwa, zaprogramowano ich, że
    tylko czysty beton jest godny homo sapiens sovieticus.
    Zresztą, nie tylko na wsi, w pracy, ludzie z wyższym wykształceniem, też
    się pukają w łeb i komentują, 'co, budujesz w gównie?!'.
    Szlag mnie trafia na taką bezmyślność, ale nic nie mogę poradzić,
    spokojnie wyjaśniam o co chodzi, ale bez większego rezultatu.