  • 11. Data: 2009-11-16 18:56:56
    Temat: Re: Dom z kształtek styropianowych
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś z grupowiczów jest użytkownikiem domu z kształtek styropianowych?
    > Jakie są zalety, wady takiego systemu budowania? Ma ktoś jakieś
    > doświadczenie w tym temacie?
    Witam
    Mieszkam w domku w tej technologii.
    Jeśli chodzi o zalety to ściany mozna wybudować nawet samemu bo to takie
    klocki lego. U mnie ekipa 3 ludzi plus betoniara przez 5 dni złozyła i
    zalała ściany betonem (ok 12mx12m, wysokość 2.8m).
    Budynek jest ciepły. Ze względu na szczelność jest wentylacja wymuszona z
    rekuperatorem. Ogrzewam się prądem (podłogówka akumulacyjna) dodatkowo mam
    kominek z DGP. Wszystkie kanały, turbiny itp są na poddaszu bo jest
    nieużytkowe.
    Z wad to mała akumulacyjność ścian zewnętrznych ale nie jest źle.
    Pozdro
    daniel97

  • 12. Data: 2009-11-17 08:11:39
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dobrze, że założyłem krótkie spodenki, bo tak mocno "lejesz wodę", że aż u
    > mnie mokro :)
    > To jeszcze opowiedz nam w jaki sposób ten rozpuszczalnik dostał się do warstwy
    > styropianowej, skoro na tę warstwę kładzie się tynki cienkowarstwowe na
    > zewnątrz, dokłądnie tak samo jak na ocieplenia styropianowe, a od wewnątrz
    > kłądzie się płyty gipsowo-kartonowe ?

    Dom był w trakcie budowy więc niby skąd te wasze tynki miały byc zapyziałe
    mądrale?
    Szkoda pisać i tak swoje teorie sobie dorobicie.

    Marek

  • 13. Data: 2009-11-17 08:17:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "daniel97" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klocki lego. U mnie ekipa 3 ludzi plus betoniara przez 5 dni złozyła i zalała
    > ściany betonem (ok 12mx12m, wysokość 2.8m).

    Dokładnie coś takiego, klocki dość spore.
    Mam zdjęcia i całą dokumentację basenu z tych klocków bo sam to robiłem u
    rodziny ale wiem że zaraz odezwą się tacy co wiedzą lepiej pomimo że gówno
    widzieli.

    Marek

  • 14. Data: 2009-11-17 08:20:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > niet, bo w bajkach to goly styropian swieci ;)

    Hej idioci ! A od kiedy to zaraz po zalaniu betonem mamy już tynki?

    Marek

  • 15. Data: 2009-11-17 08:45:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Hej idioci !

    Hej plonk!

  • 16. Data: 2009-11-17 09:43:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > "Oddychalność" ścian załatwono w ten sposób, że
    > wszystkie pomieszczenia są podłaczone do największego rekuperatora
    > jaki tylko się zmieścił nad jętkami (ok. dwukrotnie przewymiarowany).
    > Gdy na to popatrzyłem jak to działa,  i przeanalizowałem to
    > stwierdziłem że w takiej konfiguracji ma to sens

    dla mnie nie bardzo ma to sens...
    co ma rekuperator do "oddychalności" ścian?
    i co dało przewymiarowanie rekuperatora (oprócz wiatru w domu)?

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2009-11-17 09:48:04
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Lis, 10:43, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > dla mnie nie bardzo ma to sens...
    > co ma rekuperator do "oddychalności" ścian?

    Może mu chodziło o respirator?
    :-)))))))))))))))))

  • 18. Data: 2009-11-17 10:27:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 17 Lis, 10:43, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    >Może mu chodziło o respirator?
    >:-)))))))))))))))))

    A moze mamy na grupie "akcje reklamowa".

  • 19. Data: 2009-11-17 10:42:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Lis, 11:27, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:77a2ab89-44e2-4b44-b3a7-4678f5cf3eea@
    l2g2000yqd.googlegroups.com...

    > A moze mamy na grupie "akcje reklamowa".

    A czego?
    Kształtek czy rekuperatorów?

  • 20. Data: 2009-11-17 11:04:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]