  • 1. Data: 2011-05-23 09:22:58
    Temat: Doniczki do drzewek ozdobnych
    Od: "tomek" <t...@v...ww>

    Witam

    Chcę zakupiść drzewka ozdobne które gdy podrosną posadze na swojej działce.
    ponieważ jednak przez najbliższe 2 - 3 lata bązie mi łatwiej się nimi
    opiekować u moich rodziców, mam zamiar posadzić je w doniczkach.

    - jak dobrać wielkość doniczki do drzewka
    - czy drzewka rosnące w doniczkach trzeba jakoś specjalnie zabespieczać
    przed mrozem czy przesuszeniem.
    - czy może zalecacie posadziś je w gruncie i potem przesadzić?

    Skyrocket 60 szt
    Klon palmowy 10 szt
    Klon japoński 10szt

    dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2011-05-23 09:49:28
    Temat: Re: Doniczki do drzewek ozdobnych
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przed mrozem czy przesuszeniem.
    > - czy może zalecacie posadziś je w gruncie i potem przesadzić?

    Witam!
    Najlepiej kupić ze szkółki i posadzić w miejscu docelowym. Nigdy nie
    stworzycz im tak optymalnych warunków jak w szkólce.
    Jeśli chodzi o klony to jeśli mieszkasz w północno-zachodniej części Polski
    to będą rosły (ale palmowy w ostrą zime też może zmarznąć, japoński powinien
    wytrzymać)

    A jeśli jednak myślisz o doniczkach to będzie Cię kosztowało to dużo pracy -
    regularne podlewanie i solidne zabezpieczenie korzeni na zimę. Bo to
    korzenie w doniczkach o wiele łatwiej przemarzają niż część nadziemna.
    Pozdrawiam - Waldek