    From: "waldek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Doniczki do drzewek ozdobnych
    Date: Mon, 23 May 2011 11:49:28 +0200

    > Witam
    >
    > Chcę zakupiść drzewka ozdobne które gdy podrosną posadze na swojej
    > działce.
    > ponieważ jednak przez najbliższe 2 - 3 lata bązie mi łatwiej się nimi
    > opiekować u moich rodziców, mam zamiar posadzić je w doniczkach.
    >
    > - jak dobrać wielkość doniczki do drzewka
    > - czy drzewka rosnące w doniczkach trzeba jakoś specjalnie zabespieczać
    > przed mrozem czy przesuszeniem.
    > - czy może zalecacie posadziś je w gruncie i potem przesadzić?
    >
    > Skyrocket 60 szt
    > Klon palmowy 10 szt
> [...]

    Witam!
    Najlepiej kupić ze szkółki i posadzić w miejscu docelowym. Nigdy nie
    stworzycz im tak optymalnych warunków jak w szkólce.
    Jeśli chodzi o klony to jeśli mieszkasz w północno-zachodniej części Polski
    to będą rosły (ale palmowy w ostrą zime też może zmarznąć, japoński powinien
    wytrzymać)

    A jeśli jednak myślisz o doniczkach to będzie Cię kosztowało to dużo pracy -
    regularne podlewanie i solidne zabezpieczenie korzeni na zimę. Bo to
    korzenie w doniczkach o wiele łatwiej przemarzają niż część nadziemna.
    Pozdrawiam - Waldek