  • 11. Data: 2010-11-08 11:45:27
    Temat: Re: Drewno opalowe - ciezar 1 mp
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1er3yd9mm277i$.18osqgbzz3uon$.dlg@40tude.net...

    > Waga lazienkowa ma skale do 120-130 kilo. W moim przypadku niewiele
    > pozostaje na drewno :)
    >
    > A opał mam w walkach metrowych, krotkich i grubych klockach, w postaci
    > galezi i czesciowo polupane na szczapy.

    Z reguły nawet mokre drewno plywa we wodzie, takze 1 "qbik" coś poniżej tony
    waży ;) a suchy to grubo poniżej połowy tego. Oczywiście przy suchym waga
    bardzo zależy od gatunku drewna. Traktuj to oczywiście z przymrużeniem oka
    ;)

    ps. Ostatnio łupałem klocki świerkowe i tu było wyraźnie widac jak suchy
    świerk jest lekki w porównaniu z mokrym.

    Gejzero.

  • 12. Data: 2010-11-08 14:38:52
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > ...?

    Krokodyle, ITD czyli Inspekcja Transportu Drogowego. Właśnie będą
    przejmowali od policji i wszelakich straży miejsko - gminnych fotoradary.
    A krokodyle bo się na zielono noszą i na zielono wożą.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2010-11-09 00:13:59
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Czesc,
    >
    > Czy ktos z grupowiczow sprawdzal kiedys, jak sie ma ciezar 1 "metra
    > przestrzennego" ukladanego drewna w szczapach badz klockach do ciezaru 1
    > m3
    > litego drewna danego gatunku (oczywiscie o tej samej wilgotnosci)?
    > Przypuszczam, ze jakies 30% trzeba odjac, ale jak wiadomo, na oko to drwal
    > w szpitalu...
    >
    > Pytam, bo nie chce przeladowac przyczepki. Zwazyc zaladowanej nie mam
    > gdzie.

    swieze potrafia wazyc 3 x tyle co sezonowane

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 14. Data: 2010-11-09 15:04:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 01:13:59 +0100, mirek napisał(a):

    > swieze potrafia wazyc 3 x tyle co sezonowane

    Wiem, ja mam zamiar wozic "powietrzno-suche" :).

    --
    Maciek

  • 15. Data: 2010-11-10 21:47:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik mirek napisał:
    > Uzytkownik "Maciek"<d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > swieze potrafia wazyc 3 x tyle co sezonowane

    Świeże drewno niektórych gatunków potrafi mieć ujemną wartość opałową -
    wniesione z mrozu do mieszkania na ogrzanie do temperatury pomieszczenia
    i odparowanie zawartej wody potrzebują więcej energii jak są w stanie
    dać w procesie spalania... Zwaszcza gatunki wodolubne - wszelakie
    wierzby, iwy i takie inne miękkie bagienne rośliny.

    --
    Darek