  • 1. Data: 2010-11-07 01:52:47
    Temat: Drewno opalowe - ciezar 1 mp
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Czy ktos z grupowiczow sprawdzal kiedys, jak sie ma ciezar 1 "metra
    przestrzennego" ukladanego drewna w szczapach badz klockach do ciezaru 1 m3
    litego drewna danego gatunku (oczywiscie o tej samej wilgotnosci)?
    Przypuszczam, ze jakies 30% trzeba odjac, ale jak wiadomo, na oko to drwal
    w szpitalu...

    Pytam, bo nie chce przeladowac przyczepki. Zwazyc zaladowanej nie mam
    gdzie.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-11-07 08:14:40
    Temat: Re: Drewno opalowe - ciezar 1 mp
    Od: "Andrzej Cieslak" <a...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > w szpitalu...
    > Pytam, bo nie chce przeladowac przyczepki. Zwazyc zaladowanej nie mam
    Ja bym wzial do tego tartaku, czy skladu drewna zwykla kuchenna wage wazaca
    np. do 5 kg. Zwazylbym trzy szczapy roznej wielkosci [zakladam, ze wszystkie
    szczapy maja te sama dlugosc] dodal wyniki, a nastapenie podzielil przez trzy.
    Otrzmalybm w ten sposob srednia wage jednej szczapy. Dalej policzylbym ilosc
    szcap w teym metrze przestrzennym i pomnozyl te ilosc przez srednia wage
    jednej szczapy. Wynik nie bedzie dokaldy, ale do oceny ladownosci przycze py
    wystarczajacy.
    P.S. Jezeli waga okazalby sie za mala, bo szczapy waza np. 10 kg jedna, to na
    taka okoliczosc wez ze soba siekiera, albo pile i dana szczape podziel na dwie
    czesci wazac nastepnei kazda z nich.
    Pozdrawiam Anstan

  • 3. Data: 2010-11-07 09:55:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Nov 2010 08:14:40 +0000 (UTC), Andrzej Cieslak napisał(a):

    (...)

    Jest to jakas metoda, aczkolwiek w przypadku klockow o dl. 1 m i srednicy
    30 cm moze byc nieco klopotliwa.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2010-11-07 17:29:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jest to jakas metoda, aczkolwiek w przypadku klockow o dl. 1 m i srednicy
    > 30 cm moze byc nieco klopotliwa.

    Takie dylematy z przyczepką rozwiązuje następująco: ładuje tyle,
    aż resory piórowe są tylko _lekko_ wygiete do góry.

  • 5. Data: 2010-11-07 17:41:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Nov 2010 18:29:23 +0100, Rentier napisał(a):

    > Takie dylematy z przyczepką rozwiązuje następująco: ładuje tyle,
    > aż resory piórowe są tylko _lekko_ wygiete do góry.

    A kontrolowala Cie kiedys policja? Ciezarowki potrafia wazyc, nie wiem jak
    z przyczepami.

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2010-11-07 22:11:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > A kontrolowala Cie kiedys policja? Ciezarowki potrafia wazyc, nie wiem jak
    > z przyczepami.

    Teraz policja raczej nie waży - od ważenia są krokodyle.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-11-07 22:28:03
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > A kontrolowala Cie kiedys policja? Ciezarowki potrafia wazyc, nie wiem jak
    > z przyczepami.
    Od 1993 (kiedy ją zarejestrowałem)roku nigdy:-)

  • 8. Data: 2010-11-07 23:27:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Nov 2010 23:11:15 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Teraz policja raczej nie waży - od ważenia są krokodyle.

    ...?

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2010-11-08 05:57:33
    Od: "Andrzej Cieslak" <a...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jest to jakas metoda, aczkolwiek w przypadku klockow o dl. 1 m i srednicy
    > 30 cm moze byc nieco klopotliwa.
    Jezlei to klocki [zdaje sie, ze na to mowia "wałki", ale dawca watku pisze
    wyraznie o szczapach] to sprawa jeszcze latwiejsza. Naley wziac ze soba wage
    lazienkowa, ktora ma wiedzy "udzwig". I policzyc te walki tez latwiej :)
    Pozdrawiam Andrzej Cieslak

  • 10. Data: 2010-11-08 09:21:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 05:57:33 +0000 (UTC), Andrzej Cieslak napisał(a):

> [...]
    > lazienkowa, ktora ma wiedzy "udzwig". I policzyc te walki tez latwiej :)

    Waga lazienkowa ma skale do 120-130 kilo. W moim przypadku niewiele
    pozostaje na drewno :)

    A opał mam w walkach metrowych, krotkich i grubych klockach, w postaci
    galezi i czesciowo polupane na szczapy.

    --
    Maciek