  • 1. Data: 2009-04-01 08:37:11
    Temat: Droga czy już nie droga?
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    zadałem to pytanie na pl.soc.prawo ale niestety bez rezultatu.

    Sprawa dotyczy nieruchomości, a konkretnie drogi. Najpierw rysunek
    poglądowy:

    ==POLE==
    _________
    | | |
    | A | |
    | | |
    -------X-
    | | |
    | B X |
    | | |
    ------| |
    | | |
    | C X |
    | | |
    ------| |--------------
    ^ droga główna
    -----------------------

    A, B, C - działki
    X - brama
    ^ - wjazd na drogę

    Sytuacja wygląda następująco - z drogi głównej wjeżdża się na drogę
    dojazdową do trzech posesji (A, B, C), przy czym posesja A jest na końcu
    drogi, a za nią jest pole uprawne.
    Pytanie: czy część drogi obok działki A ma być dostępna dla użytkowników
    działek B i C oraz wszystkich innych użytkowników dróg?
    Do pola nie dojeżdża się tą drogą, na końcu stoi płot. W tej konkretnej
    sytuacji to użytkownik działki B domaga się dostępu do części drogi przy
    działce A.
    Wskazówka - przy działce A de facto nie ma wydzielonej drogi, jest tam
    trawa, działka A została powiększona o tę część ponad 20 lat temu i
    ogrodzona. Słyszałem coś, że te 20 lat ma znaczenie, do tej pory nikomu
    to nie przeszkadzało. Co więcej na tej części, gdzie droga przy działce
    A stoi już studzienka.
    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

    Pozdrawiam,
    Tobi

  • 2. Data: 2009-04-01 08:50:52
    Temat: Re: Droga czy już nie droga?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogrodzona. Słyszałem coś, że te 20 lat ma znaczenie, do tej pory nikomu to
    > nie przeszkadzało. Co więcej na tej części, gdzie droga przy działce A

    popatrz na mapke geodezyjna
    czy X jest wydzielona jako oddzielna dzialka?
    do kogo nalezy?
    czy "pole uprawne" jest terenem na ktorym mozna budowac?

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-01 11:49:36
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    A co ten "B" chce tam robić?

  • 4. Data: 2009-04-01 15:57:47
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    HANA pisze:
    > popatrz na mapke geodezyjna
    > czy X jest wydzielona jako oddzielna dzialka?
    > do kogo nalezy?
    Droga jest wydzielona odrębnie i ma oznaczenie KDW
    Opis: TERENY ULIC WEWNĘTRZNYCH
    Z tego co mi wiadomo każdy fragment tej drogi przyległej do każdej z
    działek ma odrębnego właściciela (tego, przy czyjej działce jest droga).

    > czy "pole uprawne" jest terenem na ktorym mozna budowac?
    Pole ma oznaczenie ZN2
    Opis: TERENY TRWAŁYCH UŻYTKÓW ZIELONYCH

    Tobi

  • 5. Data: 2009-04-01 16:18:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zadałem to pytanie na pl.soc.prawo ale niestety bez rezultatu.
    >
    > Sprawa dotyczy nieruchomości, a konkretnie drogi. Najpierw rysunek
    [cut]

    Trochę za mało informacji prawnych. Nie liczy się co jak wygląda fizycznie
    tylko jak to jest uwarunkowane prawnie. Kto jest właścicielem tej
    wewnętrznej drogi i na jakich zasadach z nich korzysta? Napisałes, że każdy
    ma swój kawałek drogi, ale czy są ustanowione służebności przejazdu i
    przechodu? Czy te kawałki to są odrębne działki z księgami wieczystymi?
    Bez tych informacji nic nie można powiedzieć o sposobie korzystania z tych
    działek.