  • 11. Data: 2012-05-21 08:36:46
    Temat: Re: Droga dojazdwa do formy
    Od: "jf" <p...@o...eu>

    Dodatkowo, czy geowłókninę się łączy jakoś, czy tylko na zakładkę, a
    jeżeli na zakładkę to jak duża wystarczy? (polipropylenowa 300-ka).

    Geowłóknina, to ostatnia moda. Pewnie w tym wypadku zbyteczna.
    Ale może podłoże to jakieś bagno? Wówczas miała by sens,
    na samym dnie koryta, aby kliniec się nie utopił.
    Myślę że na zakładkę, na jakieś 20-30 cm.
    Pozdrawiam
    jf

  • 12. Data: 2012-05-21 09:32:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:
> [...]
    > Tak się poukładało, że zacząłem budowę, więc w najbliższym czasie,
    > jeżeli pozwolicie, będę pytał o różne szczegóły. Osobiście jestem jak
    > szczypiorek w branży budowlanej, więc proszę o wyrozumiałość.
    >
    > Do rzeczy.
    > Wytyczyłem drogę dojazdową do firmy. Szerokość trochę ponad 4m,
    > wybrana wierzchnia warstwa oraz trochę ziemi (łącznie 40-50cm) i
    > zamówiony kamień (kliniec?), na górę trochę drobniejsza frakcja.
    > Dostawca zadał mi pytanie na które nie potrafię odpowiedzieć. Czy
    > życzę sobie mieszankę (w sensie klieniec + frakcje drobniejsze, aż do

    potwierdzam że sie dobrze utwardza, pzez wibrowanie, pyl sie potem troche
    wypłucze z wierzchniej warstwy.

  • 13. Data: 2012-05-21 12:06:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jf wrote:
> [...]
    > na samym dnie koryta, aby kliniec się nie utopił.
    > Myślę że na zakładkę, na jakieś 20-30 cm.

    geowłóknina jest dobrą modą :)

    pozwala np szybko zrobić nasyp który sie nie będzie rozwalał.

    sypiemy warstwami ziemie i geowłókninę i ubijamy i mamy piękny nasyp który
    sie nie rozwala i nie rozmyje, sam to przetestowałem koło domu.

  • 14. Data: 2012-05-21 12:30:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2012 12:06:14 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > pozwala np szybko zrobić nasyp który sie nie będzie rozwalał.
    >
    > sypiemy warstwami ziemie i geowłókninę i ubijamy i mamy piękny nasyp który
    > sie nie rozwala i nie rozmyje, sam to przetestowałem koło domu.

    Jezeli chcesz na tym miec trawe to ja polecam bardziej biowloknine. To wloknina z
    wszytymi ziarenkami traw. Mam tym "zrobione" jakies 40-50mb dosc ostrej skarpy od 3
    lat i zero problemow - zrobila sie taka darn ze zaden deszcz tego nie ma szans
    wyplukac :) Sypiesz ziemie, rozwijasz wloknine (lekko luzna, zeby nigdzie nie byla
    napieta), na to 5cm ziemi, walcujesz, podlewasz. Szybko wyrasta i odrazu chroni nasyp
    przed erozja, a jak przyjdzie ulewa nim toto sie zadarni to wyplucze tylko wierzchnia
    warstewke ziemi, a nasiona i trawa zostaje z wloknina :)
    pozdr.

    --
    Adam