  • 1. Data: 2016-01-09 11:06:03
    Temat: Drzwi suwane vs otwierane
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Dostałem dwa warianty wyceny okien tarasowych (otwór 240cm). Dwumodułowe
    2x120 z jednym skrzydłem suwanym/uchylanym. Czteroskrzydłowe 4x60 z dwoma
    środkowymi skrzydłami "klasycznie" otwieranymi. Różnicę w cenie pominę
    (która wynosi około 1000 zł), ale zastanawiam się nad samym systemem
    otwierania. Uchylność jest mi zbyteczna (będzie WM i klimatyzacja),
    natomiast suwanie (ciężkich przecież 3-szybowych okien 120cm) jakoś mnie
    przeraża. Skrzydła z kolei mają wadę w postaci zajmowania miejsca, ale też
    bez przesady przy 60cm modułach. Jakieś własne doświadczenia macie? Może
    ktoś jeszcze podpowie do jakiej firmy można po sensowne jakościowo okna
    uderzyć -- póki co projekt zakłada Drutex Iglo 5 C (z mizernym trochę Uw
    0,9).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2016-01-09 11:11:09
    Temat: Re: Drzwi suwane vs otwierane
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 11:06, Myjk pisze:
> [...]
    > ktoś jeszcze podpowie do jakiej firmy można po sensowne jakościowo okna
    > uderzyć -- póki co projekt zakłada Drutex Iglo 5 C (z mizernym trochę Uw

    Dobre okno suwane, którego nie będzie trzeba dopychać kolanem czy
    ramieniem - będzie znacznie droższe niż tylko 1000 zł w porównaniu do
    klasycznych okien.

    Zwykle duże suwane sprawiają kłopoty swoim ciężarem, który wpływa nie
    tylko na komfort używania ale i na usterki techniczne.

    --
    MN

  • 3. Data: 2016-01-09 12:31:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Jan 2016 11:11:09 +0100, Marcin N

    > Dobre okno suwane, którego nie będzie trzeba dopychać kolanem czy
    > ramieniem - będzie znacznie droższe niż tylko 1000 zł w porównaniu do
    > klasycznych okien.

    Z kolei klasyczne otwierane na zewnątrz są tylko 5-komorowe
    i są znacznie droższe nawet od dobrych od suwanych... :/

    > Zwykle duże suwane sprawiają kłopoty swoim ciężarem, który wpływa nie
    > tylko na komfort używania ale i na usterki techniczne.

    Właśnie także tego się obawiam.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-01-09 20:29:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-09 11:06, Myjk wrote:
    > natomiast suwanie (ciężkich przecież 3-szybowych okien 120cm) jakoś mnie
    > przeraża.

    Mam właśnie suwane 120cm + pakiet 3-szybowy - nie ma problemu z obsługą.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2016-01-10 08:22:41
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 9 stycznia 2016 11:06:19 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > ktoś jeszcze podpowie do jakiej firmy można po sensowne jakościowo okna
    > uderzyć -- póki co projekt zakłada Drutex Iglo 5 C (z mizernym trochę Uw

    A te suwane to szczelne będą?
    Bo cos mi sie wydaje że może z tym byc ciężko.
    Chyba że to takie suwane że również wychodzą/wchodzą w ościerznice.
    Suwanie ciężarów jest ok. To IMHO nie problem.
    Ale zrobienie dobrych suwanych drzwi któe się szczelnie zamkną jest IMHO mocniej
    kłopotliwe.

    Jak nie masz specjalnych wymagań co do miejsca to ja bym zrobił zwykłe, otwierane.

  • 6. Data: 2016-01-10 09:58:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 Jan 2016 23:22:41 -0800 (PST), s...@g...com

    > Chyba że to takie suwane że również wychodzą/wchodzą w ościerznice.

    Tu jest animacja tych okien.
    http://www.drutex.pl/pl/oferta/drzwi/drzwi-pvc/drzwi
    -uchylno-przesuwne-iglo-pl.html

    Ew. są jeszcze HS:
    http://www.drutex.pl/pl/oferta/drzwi/drzwi-pvc/syste
    m-podnoszono-przesuwny-iglo-hs.html

    Ale chyba zostanę rzeczywiście przy klasycznie otwieranych, mniejsze
    prawdopodobieństwo uszkodzenia mechanizmu otwierania -- a uchylanie jest mi
    zupełnie zbyteczne... Czekam teraz na oferty innych producentów, bo czytam,
    że Drutex z jakością to różnie wypada.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2016-01-10 10:15:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 09:58, Myjk pisze:
    > Tu jest animacja tych okien.
    > http://www.drutex.pl/pl/oferta/drzwi/drzwi-pvc/drzwi
    -uchylno-przesuwne-iglo-pl.html

    Zauważcie, że przy zamykaniu klamkę przesuwa się dopiero po upchnięciu
    kolanem i ramieniem okna na miejscu.
    Fatalny system.

    Te droższe mają mechanizm dociskania połączony z klamką, która jest też
    znacznie większa. Niestety te droższe - są naprawdę dużo droższe.

    --
    MN

  • 8. Data: 2016-01-10 11:12:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-01-10 10:15, Marcin N wrote:
    -uchylno-przesuwne-iglo-pl.html

    > Zauważcie, że przy zamykaniu klamkę przesuwa się dopiero po upchnięciu
    > kolanem i ramieniem okna na miejscu.

    Nic takiego nie ma miejsca. Robi się to trzymając klamkę a nie kolanem
    czy ramieniem.
    Czytam ten wątek i gdybym nie miał takich drzwi to naczytałbym się
    głupot i pewnie sam bym ich nie kupił.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2016-01-10 12:22:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jan 2016 11:12:11 +0100, quent

    > Nic takiego nie ma miejsca. Robi się to trzymając klamkę
    > a nie kolanem czy ramieniem.
    > Czytam ten wątek i gdybym nie miał takich drzwi to
    > naczytałbym się głupot i pewnie sam bym ich nie kupił.

    Zależy pewnie od producenta (i ceny). Drutex ma system domykający i ZTCW
    nic kolanem i ręką nie trzeba upychać. Natomiast nadal system UP wydaje się
    dosyć wrażliwy na uszkodzenia. Pierwszy film na YT wygrzebany po wpisaniu
    druteks taras ;) https://www.youtube.com/watch?v=1ibJXH9CK6w

    HS zdają się dużo bardziej odpornie na użytkowanie, aczkolwiek próg i
    znajdujące się tam suwnice wyglądają wyjątkowo delikatnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2016-01-10 19:06:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 12:22:39 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > HS zdają się dużo bardziej odpornie na użytkowanie, aczkolwiek próg i
    > znajdujące się tam suwnice wyglądają wyjątkowo delikatnie.

    Odszukaj posty nieobecnego już tutaj Marka Dyjora. On miał duże suwane drzwi nie wie
    jakiego producenta ale z tego co pamiętam to chwalił.