  • 1. Data: 2016-01-07 08:13:51
    Temat: Garaż blaszany
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    Witam
    Zapewne ja jak i wielu z Was ma problem z wodą, która gromadzi się pod
    blachą (dachem) garażu blaszanego a następnie się skrapla na dół. Jako,
    że przepisy odnośnie budowania budynku gospodarczego nie do końca mi
    pasują (odległości 3 m) muszę pozostać przy garażu blaszanym. Co zatem
    począć z tą wodą. Czy zdjąć blachę z dachu, pod nią zrobić drewniany
    stelaż, na to folię i potem blachę na wierzch? Najgorsze w tym przypadku
    są szare gryzonie, które zawsze w okresie jesiennym się pojawiają. Jak
    macie to u siebie rozwiązane?

    Pozdrawiam
    PS. W miejscu blaszaka pasowałby mi budynek murowany ale według
    przepisów musiałbym go odsunąć tak jak pisałem powyżej, a wtedy to ani
    wyglądu ani użyteczności.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-01-07 09:37:52
    Temat: Re: Garaż blaszany
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 08:12:59 UTC+1 użytkownik EiNStEiN napisał:
> [...]
    > PS. W miejscu blaszaka pasowałby mi budynek murowany ale według
    > przepisów musiałbym go odsunąć tak jak pisałem powyżej, a wtedy to ani

    woda sie wykrapla bo dach jest chłodny - nałóz na dach warstwę styropianu + pape
    jakas, powinno pomóc.

    A ogległosci dla blaszaka sa takie same jak i dla murowanego -tyle nikt sie tym nie
    przejmuje :)

    b.

  • 3. Data: 2016-01-07 10:00:39
    Od: adam <a...@w...pl>

    Ja u siebie chcę zrobić z elementów betonowych, takiego typu

    http://olx.pl/oferta/ogrodzenie-betonowe-CID619-ID7c
    hsh.html

    Może niekoniecznie z takich eleganckich płyt, raczej z najtańszych, bo
    potem chciałbym położyć na tym styropian i strukturę taką jak na budynku.
    Zgodnością ze wszelkimi paragrafami nie będę się przejmował.

  • 4. Data: 2016-01-08 08:43:43
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Te słupki mają prawdopodobnie wyżłobienia na betonowe "deski".
    Ktoś robi takie słupki o długościach "garażowych"?
    --
    A S

  • 5. Data: 2016-01-08 09:26:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 10:00:37 UTC+1 użytkownik adam napisał:
> [...]
    > potem chciałbym położyć na tym styropian i strukturę taką jak na budynku.
    > Zgodnością ze wszelkimi paragrafami nie będę się przejmował.

    Okropienstwo :)
    Wiekszosc takich plotow ktore widze po czasie sa pokrzywione, plyty krzywe
    etc. Musialbys zrobic mega solidnie slupki - najlepiej polaczonym i zbrojonym
    fundamentem, zeby sie to nie rozjechalo po latach (i uszkodzilo delikatna
    "elewacje" styropianowa). A jak juz bedzie zbrojony fundament to wolalbym
    to wymurowac z byle czego, otynkowac, pomalowac i garaz jak ta lala :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-01-08 10:05:07
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 09:26, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > "elewacje" styropianowa). A jak juz bedzie zbrojony fundament to wolalbym
    > to wymurowac z byle czego, otynkowac, pomalowac i garaz jak ta lala :)

    Tak sobie wymyśliłem, że to byle co to właśnie będą płyty betonowe.
    Solidne słupki będą potrzebne - to wiem. Ale popatrz z drugiej strony,
    ile jest ogrodzeń stawianych 40 - 50 lat temu ze słupkami betonowymi
    (rura była nie do kupienia), i stoi prosto do dziś. Kwestia dobrego
    zakotwienia.

  • 7. Data: 2016-01-08 11:37:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 10:05:06 UTC+1 użytkownik adam napisał:

    > Tak sobie wymyśliłem, że to byle co to właśnie będą płyty betonowe.

    Ale nie wyjdzie to drozej, niz np. jakas cienka silka, czy gazobeton? Na
    garaz to moze byc pewnie cos grubosci ~12cm. Wymurowac rowno, wyrownac
    klejem, na to cienkowarstwowy tynk i masz cacy solidny mur.

> [...]
    > ile jest ogrodzeń stawianych 40 - 50 lat temu ze słupkami betonowymi
    > (rura była nie do kupienia), i stoi prosto do dziś. Kwestia dobrego

    No wlasnie - ile? Moim zdaniem wiekszosc krzywa albo dawno wymieniona :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-01-08 14:21:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest ogrodzeń stawianych 40 - 50 lat temu ze słupkami betonowymi (rura
    > była nie do kupienia), i stoi prosto do dziś. Kwestia dobrego zakotwienia.

    Około 10% stoi prosto. Reszta przewróciła się albo załamała pod własnym
    ciężarem.

    Takie płoty z płyt betonowych były często stawiane na terenach
    przemysłowych. Z racji pracy zwiedzałem dużo takich terenów i prosty płot
    betonowy to rzadkość. Większość wygląda jak po ostrzale artyleryjskim. :)

    Tak jak Adam Sz. napisał, musisz wykonać solidny fundament odporny na siły
    przewracające w każdym kierunku i mieć nadzieję, że beton użyty na płyty i
    słupki nie ulegnie szybko biodegradacji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-01-08 14:42:03
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 14:17:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > przewracające w każdym kierunku i mieć nadzieję, że beton użyty na płyty i
    > słupki nie ulegnie szybko biodegradacji.

    Bez przesady chłopaki.

    Moge wyjść i zrobic zdjęcia plotów u mnie we wsi. Takie własnie betoniaki. Stoja juz
    po 10-20 lat i sa proste.

    A chyba ludziska nie wiedzieli wtedy ze aż tak trzeba na nie chuchać.

    Zrobili je po prostu uczciwie i tyle...

  • 10. Data: 2016-01-08 15:13:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 14:42, s...@g...com pisze:
> [...]
    juz po 10-20 lat i sa proste.

    > A chyba ludziska nie wiedzieli wtedy ze aż tak trzeba na nie chuchać.

    Też mam wrażenie, że albo chłopaki z milimetrówką odmierzają te płoty
    albo co. Mam narożną działkę i z jednej strony poprzednicy taki podobny,
    betonowy płot zrobili. Stoi, nie przewraca się, z 10 lat przynajmniej
    ma. Idealny nie jest, to na pewno, ale też nie czepiałbym się go aż tak.
    Swoje zadanie, czyli zapewnienie prywatności w ogrodzie, spełnia.

    Pzdr
    --
    /__/_* /