  • 1. Data: 2010-05-28 20:50:52
    Temat: Dylemat dachówkowy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Witam!

    Dom, w którym ma mieszkanie ma dach pokryty aktualnie karpiówką, jeszcze
    poniemiecką. Wspólnota mieszkaniowa dojrzała do pomysłu wykonania remontu
    dachu, bo od paru lat coraz częściej zdarzają się różne usterki - a to
    podcieknie, a to zaczyna gdzieś siadać...
    Zarządca wysłał zapytania do firm i dostaliśmy kilka ofert.
    I teraz mam dylemat, co wybrać - mam dwie niemal identyczne cenowo oferty,
    z również niemal identycznym zakresem prac, różnica jest taka, że jedna z
    nich zakłada przełożenie dachówek (licząc ok. 30% strat), a druga położenie
    nowej S-ki cementowej.

    No i teraz mam dylemat, co lepsze? Nie powiem, karpiówka mi się podoba, a
    ta, co leży na dachu aktualnie jest w niezłym stanie, nie pęka i wygląda
    dość solidnie (i nie tylko wygląda - próbowałem jedną rozbić, trzeba się
    postarać).
    Zastanawiam się, co wytrzyma dłużej - przełożona karpiówka, czy też nowa
    cementówka?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 2. Data: 2010-05-28 21:50:46
    Temat: Re: Dylemat dachówkowy
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    wiadomości news:c1.01.3LNKBY$Ibf@mike.oldfield.org.pl...
    > Zastanawiam się, co wytrzyma dłużej - przełożona karpiówka, czy też nowa
    > cementówka?

    Dotychczasowa już była wystawiona na UV + socjalistyczne
    kwaśne deszcze.
    Nowa IMHO wytrzyma dłużej.
    Ale - nie trzeba będzie aby nowej więźby robić ?

    Dodatkowo po przełozeniu, 30% dachu będziecie mieli inne.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-05-29 10:16:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    > postarać).
    > Zastanawiam się, co wytrzyma dłużej - przełożona karpiówka, czy też nowa

    Jeśli koszty są podobne ja bym brał nową. Mam taka (cementowa Euronit) na
    dachu.
    Jeśli coś "sie zapada" to trzeba by było zastanowić się nad nową więżbą
    (całą) - jak to wygląda cenowo w przypadku oby tych ofert.

    Pzdr
    TG

  • 4. Data: 2010-05-29 12:45:28
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Jeśli koszty są podobne ja bym brał nową.

    Też tak uważam. Brać nową.

  • 5. Data: 2010-05-29 14:01:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 28 May 2010 23:50:46 +0200, J_K_K napisał(a):

    > Dotychczasowa już była wystawiona na UV + socjalistyczne
    > kwaśne deszcze.

    Znaczy przetestowana :D

    > Nowa IMHO wytrzyma dłużej.

    Producent da 70 lat gwarancji? Bo ta obecna tyle wytrzymała.

    > Ale - nie trzeba będzie aby nowej więźby robić ?

    Więźby nie, łaty i tak idą nowe (bo dochodzi folia pod spód).

    > Dodatkowo po przełozeniu, 30% dachu będziecie mieli inne.

    Inny odcień, zmiesza się ze starą dachówką, wychodzi OK, w okolicy tak na
    kilku budynkach jest, wygląda całkiem ładnie. Zresztą ocena dachówka też
    nie jest jednolita kolorystycznie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2010-05-29 14:01:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 12:16:35 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jeśli koszty są podobne ja bym brał nową. Mam taka (cementowa Euronit) na
    > dachu.

    Ile lat?

    > Jeśli coś "sie zapada" to trzeba by było zastanowić się nad nową więżbą
    > (całą) - jak to wygląda cenowo w przypadku oby tych ofert.

    No to jest w kosztorysie - wszystkie elementy które sa podejrzane lecą do
    wymiany.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-05-29 19:52:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3LNm43$IcM@mike.oldfield.org.pl...

    > Ile lat?

    6 lat - wiem, wiem - cóż to jest wobec 70-ciu. Ale dachówka (nawet
    przedwojenna) to nie wino - z wiekiem nie zyskuje na wartości. Słońce, woda
    i mróz ze wszystkim sobie poradzi.
    Nowa dachówka betonowa raczej następne kilkadziesiąt lat poleży - Twoja -
    nie wiadomo ile.

    Pzdr
    TG

  • 8. Data: 2010-05-30 09:43:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 14:45:28 +0200, kiki napisał(a):

    > Też tak uważam. Brać nową.

    A z drugiej strony - skoro koszty takie same, to na czym przyoszczędzi
    wykonawca z nową dachówką?

    Z kosztorysu już wyłapałem, że nie ma w nim nic o ławach kominiarskich i
    wyłazach. U przekładkowców jest.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2010-05-30 09:44:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 29 May 2010 21:52:01 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > i mróz ze wszystkim sobie poradzi.
    > Nowa dachówka betonowa raczej następne kilkadziesiąt lat poleży - Twoja -

    Dekarze zagadywani twierdzą, że ta przedwojenna spokojnie jeszcze drugie 70
    lat pociągnie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-05-30 10:42:05
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > postarać).
    > Zastanawiam się, co wytrzyma dłużej - przełożona karpiówka, czy też nowa

    No proszę, adaś wszechwiedzący nie zna odpowiedzi na tak proste pytania i
    doradza się na grupie dyskusyjnej, które nigdy nie widziały tego dachu i nie
    wiedzą w jakim on jest stanie :D
    Adasiu, a gdzie twój chonor i ambicja się podziały, że zadajesz takie
    pytania ?