    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Dylemat n/t ocieplania ścian
    Date: Tue, 11 Sep 2012 20:35:05 +0200

    Naszedł mnie był właśnie.

    Jest budynek, ławy, słupy, wieniec. Wypełnienie pomiędzy słupami
    zrobione bloczkami BK. Na ten moment jestem na etapie chudego betonu,
    gdzieś tak 10cm poniżej wierzchu ławy.

    www.1024.pl/sciana.jpg

    Teraz tak, na ten chudy idzie styropian (10cm), później wylewka (jastrych?)
    Górna warstwa będzie więc dobrze izolowana - od dołu styropianem
    (ułożymy w 2 warstwach po 5cm), z boku praktycznie styk tylko ze ścianą
    (ciepłą) oraz... no właśnie, miejscami ze słupami betonowymi - zimnymi
    (ławy zawsze będą zimniejsze, a beton niestety przewodzi).

    Czy powinienem, czy mogę zrobić tak, że lejąc wylewkę włożę z boku w
    miejscu styku ze słupami dodatkowy styropian - do pionu?
    Teoretycznie będzie później problem z podparciem dla przykładowo płytek.
    Z drugiej strony, pod samą ścianą obciążeń raczej nie będzie dużych
    ,przecież to nie ścieżka, może to nie przeszkadza?

    Hmmm...
    co sądzicie?

    Nasuwa mi się też kolejne pytanie. Ściany wzdłuż słupów, przynajmniej na
    jakiejś części też będą zimne. Jest na to sposób?

    Irek.N.