  • 21. Data: 2012-02-09 09:23:27
    Temat: Re: Dzieci ranne w wybuchu kominka
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Czyli też błąd, jak na strychu jest naczynie to musi być odpowiednio
    >ocieplone i to powinien instalator zrobić.

    Wiesz tylko akurat znam tamtą rodzinę i ta instalacja działała(rury stalowe
    spawane) już chyba 15 lat i tez bywały mrozy -30stC
    Tej nocy było minus 25stC i zamarzło. Przyczyn może być wiele, nie wiem czy
    był tam zawór bezpieczeństwa, a nawet jak był to nie testowany co jakiś czas
    mógł się zapiec.
    Na szczęście obyło się bez ofiar, facet dosłownie 5 minut przed wybuchem
    był w kotłowni i wyszedł na zewnątrz po opał. Miał sporo szczęścia

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 22. Data: 2012-02-09 09:33:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tylko jak to zweryfikować? Uprawnienia?

    Taaaa. Ino czekać aż ktoś wymyśli że na postawienie kotła lub kominka trzeba
    osobne pozwolenie na budowę.
    Kiedyś na instalację gazową wewnątrz budynku nie trzeba było pozwolenia. Od
    paru lat już potrzebne pozwolenie, kierownik, projekt i inne.
    Głupia wymiana kotła gazowego czy przestawienie kuchenki w inne miejsce w
    kuchni wymaga tej prcerudy od poczatku, czyli nowy projekt, kierownik ,
    pozwolenie na budowę.

    >Problem polega na tym, że Ci z uprawnieniami niekoniecznie robią lepiej i
    >często włosy na głowie się jeżą kiedy się widzi ich "twórczość".

    U znajomego instalację robili dwaj spece z zakładu energetycznego którzy po
    godzinach dorabiają sobie.
    Jak zobaczyłem tą ich instalację to mi włosy stanęły dęba. Totalne
    niechlujstwo, marnotrastwo materiału i brak jakiejkolwiek wiedzy i
    wyobrażenia.
    Wobraźcie sobie że na poddaszu ponawiercali w płycie GK otwory i zamontowali
    w nich halogeny 12V. Niby ok ale jak stanąłem pod takim oczkiem to mi
    dziwnie wiało po głowie.
    Mówię koledze że coś nie tak. Wyciągnąłem oczko o co zobaczyłem? Szok! Aby
    zmieścić halogen została rozerwana membrana paroizolacyjna i odsunięta na
    boki wełna. To jeszcze pikuś! Halogeny w wielu miejscach niemal dotykają do
    drewnianej konstrukcji więźby. I to zrobili elektrycy z uprawnieniami
    budowlanymi!
    Aby jeszcze dołożyć do ognia dopiszę że przyjeżdżali na fuchę samochodem
    służbowym i wszystko robili służbowym sprzętem. Znajomy chciał zorganizować
    prąd od sąsiada to go wyśmiali. Wyciągnęli przedłużacz i na dziko wpięli się
    w miejsce przeznaczone do instalacji licznika którego jeszcze nie było.

    Te wszystkie uprawnienia, pozwolenia to tylko służą cwaniakom i nierobom. W
    niczym nie poprawia to bezpieczeństwa. Gaz jak wybuchał tak nadal wybucha,
    prąd jak zabijał tak nadal zabija i jest przyczyną pożarów. Tu nie kolejne
    prawa i ograniczenia i pozwolenia lecz porządna edukacja jest potrzebna w
    tym kraju. A zacząć należy od kursów na prawo jazdy :) Rząd gdyby tal
    naprawdę robił w imię naszego dobra i interesu społecznego jak to ciągle
    przy kolejnych uchwalanych prawach się chwali, to nie oglądalibyśmy szopek z
    refundacjami leków i finansowaniem państwowego leczenia. Tu tylko o kasę
    chodzi a nie o nasze dobro.

    Marek

  • 23. Data: 2012-02-09 09:39:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >Eh kogutek kogutek, piece wodne i to dawno temu robiło się
    >żeliwne, teraz robi się stalowe kominki wodne podobnie, tylko
    >powietrzne kominki jeszcze niektórzy robią żeliwne.

    Nie oglądałem dokładnie wszystkich konstrukcji ale wiem że spotkac można
    takie wkłady które są żeliwne a nad nimi "leży" dopasowany kształtem do
    wkładu zbiornik wodny który jest już stalowy i spawany.. Czyli tak samo jak
    grzanie wody w garnku na zwykłym piecu.

    Marek

  • 24. Data: 2012-02-09 09:48:59
    Od: mk <d...@t...pl>

    Polecam uwadze zdjęcia:
    http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/artykul/galer
    ia/1271605,starogard-gd-wypadek-w-domu-przy-ul-malin
    owej-wybuchl,id,t.html

  • 25. Data: 2012-02-09 09:56:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.02.2012 10:48, mk pisze:
    > Polecam uwadze zdjęcia:
    > http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/artykul/galer
    ia/1271605,starogard-gd-wypadek-w-domu-przy-ul-malin
    owej-wybuchl,id,t.html

    Swoją drogą... jaki to był kominek? Czasami są i wynalazki gazowe.

  • 26. Data: 2012-02-09 09:58:53
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    > odsunięta na boki wełna. To jeszcze pikuś! Halogeny w wielu miejscach
    > niemal dotykają do drewnianej konstrukcji więźby. I to zrobili elektrycy

    Po czym wnosisz, że mieli uprawnienia budowlane ?

> [...]
    > zorganizować prąd od sąsiada to go wyśmiali. Wyciągnęli przedłużacz i na
    > dziko wpięli się w miejsce przeznaczone do instalacji licznika którego

    To jest akurat złodziejstwo.

    > Te wszystkie uprawnienia, pozwolenia to tylko służą cwaniakom i
    > nierobom. W niczym nie poprawia to bezpieczeństwa.

    Generalizujesz i niekoniecznie masz rację.

> [...]
    > pożarów. Tu nie kolejne prawa i ograniczenia i pozwolenia lecz porządna
    > edukacja jest potrzebna w tym kraju. A zacząć należy od kursów na prawo

    Tu się zgadzam.

> [...]
    > to nie oglądalibyśmy szopek z refundacjami leków i finansowaniem
    > państwowego leczenia. Tu tylko o kasę chodzi a nie o nasze dobro.

    Każdy rząd chce naszego dobra, dlatego nasze dobro trzeba przed rządem
    ukrywać :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 27. Data: 2012-02-09 09:59:02
    Od: astar05 <a...@h...pl>

    W dniu 2012-02-09 10:33, 4CX250 pisze:

> [...]
    > to nie oglądalibyśmy szopek z refundacjami leków i finansowaniem
    > państwowego leczenia. Tu tylko o kasę chodzi a nie o nasze dobro.

    Podjezdza jakims buntem spolecznym, ale w pelni sie zgadzam.
    Facet bez specjalistycznego przygotowania, za to potrafiacy doczytac
    i policzyc, powinien byc w stanie zrobic takie rzeczy. Co nie znaczy,
    ze nie oberwie po dupie, gdy cos sie stanie. Lepszego prawa nie da
    sie tu wymyslec. Np. sa rzeczy, których mój sasiad nie powinien dotykac.

    pozdro
    --
    A S

  • 28. Data: 2012-02-09 10:16:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Po czym wnosisz, że mieli uprawnienia budowlane ?

    "Robili" pomiary i mieli swoje pieczątki.

    Marek

  • 29. Data: 2012-02-09 10:28:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "astar05" <a...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ze nie oberwie po dupie, gdy cos sie stanie. Lepszego prawa nie da
    > sie tu wymyslec. Np. sa rzeczy, których mój sasiad nie powinien dotykac.

    Dokładnie. Prawo do swobody i demokracja jest wtedy gdy każdemu wolno to, na
    co ma ochotę, ale jak komuś ta swoją ochotą wyrządzi krzywdę to powinien za
    to słono zapłacić. U nas jest oczywiście od dupy strony i mamy w Polsce
    zniewolenie i ubezwłasnowolnienie obywateli. Wszystko pod przykrywką dla
    naszego dobra. Rośnie potęga przygłupawych urzędników którzy często bez
    kwalifikacji i najczęściej oderwani od rzeczywistości decydują gdzie masz
    chodzić i co masz robić i jak korzystać ze swoich rzeczy.

    Przykładem niech będzie rodzina która od lat budowała interes rodzinny,
    wulkanizacja w samochodach ciężarowych. Urzędnicy jednym podpisem zrujnowali
    im całe życie i pozbawili jedynej możliwości zarobkowania dla członków całej
    rodziny. Ten podpis to była decyzja o odmowie utrzymania zjazdu na teren
    firmy przy okazji budowy nowej drogi. Jak widać da się skutecznie zniszczyć
    całą rodzinę jednym podpisem. Urzędnik w TV chwalił decyzję uzasadniając
    dobrem społecznym.
    Innym przypadkiem niech będzie moje wkurwienie w urzędzie skarbowym podczas
    rozmowy z naczelnikiem. Naczelnik i jego podwładni mieli problemy ze
    spójnością w wypowiedziach co do mojego problemu. Naczelnik zrezygnował i
    chciał się wycofać rakiem i opuścić pomieszczenie rzucając że ja mam
    obowiązek znać przepisy. Moja gadka była krótka. Zaproponowałem mu że skoro
    on uważa że ja mam znać przepisy lepiej niż on i jego podwładni to może
    powinnyśmy zamienić się miejscami i to ja powinienem zostac naczelnikiem.

    Tyle w temacie na temat naszego dobra i opieki państwa nad biednymi
    szaraczkami.

    Marek

  • 30. Data: 2012-02-09 10:50:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Cytat z netu"
    Rząd pana Tuska wpadł na szatański pomysł ratowania dziury budżetowej, w
    najbliższych planach budżetu. Ratowanie dziury budżetowej przez PO na rok
    2012 to jedna wielka obława policyjna na Polaków poprzez zakup 300
    fotoradarów za 200 milionów złotych. Zobaczcie w dzienniku ustaw. Pan
    minister zagwarantował w budżecie, że z tytułu mandatów wpłynie 1,2 miliarda
    złotych. Tu całkowicie nie chodzi o zagwarantowanie bezpieczeństwa na drodze
    ale cyniczne, skupienie się na tym, żeby wydrapać ostatnie grosze z portfeli
    Polaków, które i tak pójdą na utrzymanie aparatu władzy. Arogancja i cynizm
    grup trzymających władzę sięga dna. Faktycznie za ten szatański, perfidny
    pomysł i realizację, to powinien zostać przyznany PO order orła czarnego dla
    każdego członka tej partii."

    Zapewne tefałeny odbębnią że zakup spowoduje wzrost bezpieczeństwa na
    drogach i że to dla dobra społecznego.

    Marek