  • 21. Data: 2009-04-03 16:10:13
    Temat: Re: Filtrowanie wody
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:6gptwn4jfqgm.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    > przemyśle.
    > Natomiast do potrzeb domowych taniej jest rozdzielić działania i wodę do
    > posiłków czerpać z małowydajnych (i tanich) filtrów RO, a resztę uzdatniać
    > tanimi filtrami przepływowymi.
    >
    > Żeby było śmieszniej - w przeciętnym gospodarstwie domowych nie zużywa się
    > więcej, niż m^3 na dobę, co oznacza, że średniowydajny (300GPD) filtr RO
    by
    > wystarczył. Jedyny problem to jego wydajnośc chwilowa - trzeba by było
    miec
    > zbiorniki ciśnieniowe na te 1000l wody ;)

    Wystarczą trzy równoległe naczynia z membranami i zbiornik 50-100litrów.

  • 22. Data: 2009-04-03 16:23:06
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:rlr7j0go4hw7.dlg@oldfield.org.pl...

    > Bez przesady, 'brudna' woda z RO to nie ściek, to można zrzucać bez
    > żadnego
    > oczyszczania gdziekolwiek.

    Racja.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-04-03 16:29:27
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

> [...]

    > posiłków czerpać z małowydajnych (i tanich) filtrów RO, a resztę uzdatniać

    No więc własnie potwierdasz mi temat. Czyli i tak muszę do celów "użytkowych
    ogólnych" przepuszczać przez "tanie" filtry a do spozywczych lepiej przez
    RO.
    I pewnie nic innego nie wymyślimy.
    Dzięki.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 24. Data: 2009-04-03 17:10:08
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gr5d94$2gh$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:rlr7j0go4hw7.dlg@oldfield.org.pl...

    GWno prawda - widać nigdy nie widziałeś wkładów w filtrze oraz rurki
    odpływowej. Pomysleć, że bez filtra sporo tego osadza się w twoich żyłach
    powodując ich zamykanie.

  • 25. Data: 2009-04-03 17:18:51
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    "użytkowych
    > ogólnych" przepuszczać przez "tanie" filtry a do spozywczych lepiej przez

    Jeżeli nie masz żółtych zacieków w muszli czy wannie nie musisz stosować
    filtrów jonowymiennych - wystarczy filtr samoczyszczacy na wejściu do domu
    np. firmy Honeywell
    http://www.honeywell.com/sites/pl/
    Jeżeli woda jest twarda - do pralki i zmywarki czy prysznica warto
    zastosować zmiękczanie wody, a do zmiękczacza dołączyć filtr RO do wody
    spożywczej - taki system będzie wydajny i tańszy w eksploatacji - wkłady w
    filtrze RO będą znacznie rzadziej wymieniane.

  • 26. Data: 2009-04-04 13:05:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 2 Apr 2009 23:43:25 +0200, Irokez napisał(a):

    > Diamenty na 5 metrach.
    >
    > Kurde, gośc sie pyta o konkrety a ludzie o pierdołach gadają. No brak słów.
    > Ksiądz tak nie pyta na spowiedzi

    To jest grupa dyskusyjna, a nie Yahoo Answers. Ja też jestem ciekaw.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2009-04-06 04:15:04
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Znajomy Niemiec ma od lat taki patent. Pod tarasem ma dwukomorowy zbiornik
    na deszczówke. 1 komora mniejsza, potem przelew do wiekszej, filtr
    (najzwyklejszy) i hydrofor. Najwazniejsza jest ta pierwsza komora, gdzie
    osiadaja zanieczyszczenia i przelew z pierwszej do drugiej, który lapie
    zanieczyszczenia plywajace (np. liscie). Rozwiazane jest to za pomoca
    przegrody na powierzchni.
    Jacek

  • 28. Data: 2009-04-06 04:24:56
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osiadaja zanieczyszczenia i przelew z pierwszej do drugiej, który lapie
    > zanieczyszczenia plywajace (np. liscie). Rozwiazane jest to za pomoca

    Zazwyczaj jest to dobra woda do podlewania ogródka. Trzeba tylko sprawdzić
    jej pH, gdyż niektóre deszcze są kwaśne. Lub wrzucić bryłkę wapna palonego
    (od czasu do czasu - są testery pH stosunkowo tanie) do każdego ze
    zbiorników - nastąpi częsciowe odkażanie wody i odkwaszanie podlewanej
    gleby. Do spożycia tylko po filtrze RO i sugerowałbym jednak lampę UV...

  • 29. Data: 2009-04-06 04:45:00
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > zbiorników - nastąpi częsciowe odkażanie wody i odkwaszanie podlewanej
    > gleby. Do spożycia tylko po filtrze RO i sugerowałbym jednak lampę UV...

    Niedrogie zbiorniki można kupic na Allegro - warto jednak zwrócić uwagę
    po czym one są, gdyż nie każde nadają się do ogródka warzywnego, lub do wody
    do trawników, o ile będa używane przez dzieci. Taka bateria ze zbiorników
    ustawiona gdzieś za domem i osłonięta od UV, które niszczy plastiki może być
    niezłym rezerwuarem wody na okres suszy.
    Trzeba tylko zwrócić uwagę na rodzaj przyłączy do zaworów opróżniających -
    ja musiałem sprowadzić S-60 z Niemiec. Wtedy warto zamówić o kilka więcej
    aby nie stanąc bezradnie wobec awarii. Do przepompowywania deszczówki warto
    użyć pompy membranowej dzięki niewysokiej cenie.
    Linki:
    Kształtki do gwintu S60 x 6mm, a takze zawory gdyby uszkodzone:
    http://www.chemicalsupport.co.uk/schutz-camlock.html
    http://www.schuetz.de/schuetz/de/industrial_packagin
    g/transportcontainer/equipment/auslaufadapter/index.
    phtml
    http://www.leckebusch.de/advanced_search_result.php?
    keywords=grobgewinde
    Pompki najlepsze z pływakami - nie będą potrzebowały dozoru sterowane niskim
    poziomem ze zbiornika z którego mają wypompowywać wodę i wysokim z zbiornika
    do którego mają napompować

  • 30. Data: 2009-04-06 04:49:30
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Przykład zbiornika: