  • 31. Data: 2009-04-06 13:20:01
    Temat: Re: Filtrowanie wody
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    >  To jest grupa dyskusyjna, a nie Yahoo Answers. Ja też jestem ciekaw.
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Nikt nie zabrania dyskutowac tylko grupy zostaly wylonione zeby
    dyskutowac na temat.
    Wiekszosc tutaj dyskusji rozpoczyna sie od zadania pytania a co z tego
    otrzyma autor to juz inna sprawa.

    Pozdrawam
    Dy

  • 32. Data: 2009-04-06 13:21:52
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 6 Kwi, 06:15, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > Znajomy Niemiec ma od lat taki patent. Pod tarasem ma dwukomorowy zbiornik
    > na deszczówke. 1 komora mniejsza, potem przelew do wiekszej, filtr
    > (najzwyklejszy) i hydrofor. Najwazniejsza jest ta pierwsza komora, gdzie
    > osiadaja zanieczyszczenia i przelew z pierwszej do drugiej, który lapie
    > zanieczyszczenia plywajace (np. liscie). Rozwiazane jest to za pomoca
    > przegrody na powierzchni.
    > Jacek

    W prawdzie nie pod tarasem ale w ogrodzie ale wlasnie cos podobnego
    zamierzam zbudowac. Tylko po drodze troche problemow ale o tym wlasnie
    mial byc ten watek.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 33. Data: 2009-04-06 17:02:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 19:10:08 +0200, Panslavista napisał(a):

    > GWno prawda - widać nigdy nie widziałeś wkładów w filtrze oraz rurki
    > odpływowej. Pomysleć, że bez filtra sporo tego osadza się w twoich żyłach
    > powodując ich zamykanie.

    Mhm. A jak wode wodociągową wylewasz, to też jest to ściek?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 34. Data: 2009-04-06 17:03:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 18:10:13 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Wystarczą trzy równoległe naczynia z membranami i zbiornik 50-100litrów.

    Oczywiście, o pojemności sumarycznej 1000l.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 35. Data: 2009-04-06 17:03:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 18:29:27 +0200, Marek napisał(a):

    > No więc własnie potwierdasz mi temat. Czyli i tak muszę do celów "użytkowych
    > ogólnych" przepuszczać przez "tanie" filtry a do spozywczych lepiej przez
    > RO.
    > I pewnie nic innego nie wymyślimy.

    No nie musisz - możesz wszystko przez RO puszczać.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 36. Data: 2009-04-06 17:41:37
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:bcfjwwo7smt3$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Mhm. A jak wode wodociągową wylewasz, to też jest to ściek?

    Hm, widzę, że nie widzisz różnicy pomiędzy zrzutem z filtra do kanalizacji,
    a tym, co płynie w wodociągach (różnica tylko w gęstości). I masz rację.
    Dlatego niedowiarki nie widząc tego okiem szukają wichajstrów na wylewki
    oraz dzbanuszki ogólnie zwane przez górali pizdrykami. Dla uspokojenia
    sumień dając pić dzieciom rzadszą odmianę ścieku...

  • 37. Data: 2009-04-06 17:43:54
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1hrz02mxhvdb8.dlg@oldfield.org.pl...

    > Oczywiście, o pojemności sumarycznej 1000l.

    Są różne membrany - nie chce mi się liczyć. No chyba, że chcesz mieć te 1000
    litrów wypompowane ze zbiornika rurą o średnicy 100 mm...

  • 38. Data: 2009-04-06 21:15:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 19:41:37 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
    > oraz dzbanuszki ogólnie zwane przez górali pizdrykami. Dla uspokojenia
    > sumień dając pić dzieciom rzadszą odmianę ścieku...

    Jeśli wyleję wiaderko wody wodociągowej na łąkę, to dostarczę jej tyle samo
    syfu, co gdybym wiaderko owej wody wlał do filtra RO, a na łąkę wylał to,
    co wyjdzie jako odrzut z RO.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 39. Data: 2009-04-06 21:20:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 19:43:54 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Są różne membrany - nie chce mi się liczyć. No chyba, że chcesz mieć te 1000
    > litrów wypompowane ze zbiornika rurą o średnicy 100 mm...

    Jedynie zauważam, że jeśli mam w domu dwie łazienki i wieczorem ja i żona
    weźmiemy kąpiel, a zaraz potem dwie córki, a każda osoba będzie chciała
    najpierw napełnić wannę, a potem jeszcze polewać się prysznicem, w tym
    czasie zmywarka będzie myła naczynia, a pralka będzie prała, to sumarycznie
    w ciągu godziny zużycie wody będzie rzędu 630 litrów, a produkcja wody w
    tym czasie przy założeniu membrany 300 GPD = 53l/h daje 580l wody pobranych
    ze zbiorników. W sam raz pasuje zbiornik przeponowy 1000l, żeby ciśnienie
    nie wahało się zbyt mocno.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 40. Data: 2009-04-06 21:21:51
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1hiswgovmtypm.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jeśli wyleję wiaderko wody wodociągowej na łąkę, to dostarczę jej tyle
    samo
    > syfu, co gdybym wiaderko owej wody wlał do filtra RO, a na łąkę wylał to,
    > co wyjdzie jako odrzut z RO.

    A to już nie jest prawda, choć z wiaderka nie będzie dużej różnicy.
    Tylko tę różnicę czują twoje nerki i ukłąd krążenia.