  • 11. Data: 2013-09-23 11:30:16
    Temat: Re: Formalności związane z kupnem domu
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:523f0088$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości

    > Przysyłają na ten adres, który widnieje w ewidencji ludności, czyli na
    > stary adres.
    Przyznasz, że to bez sensu.
    Gminy to robią (tak, slyszałem o takich przypadkach) ale to urzędnicza zła
    wola.
    Obowiązek spoczywa na właścicielu a gmina nic wysyłać nie musi.

    > Podatek musi być zapłacony i nic się z tym nie da zrobić. Nieważne czy
    > ktoś mieszka czy nie.

    > Z automatu są naliczane odsetki karne.
    > Dla swojego dobra powinieneś zgłosić, bo za niedopełnienie formalności są
    > dodatkowe sankcje karne.
    Zalecam, byś przemyślał zanim coś napiszesz.
    Jakie są sankcje KARNE za "niedopełnienie formalności"?
    Gdzie Ty mieszkasz, że władza tak Was sobie wychowala?

    %?
    Moja gmina z podatku od nieruchomości mieszkalnych odsetek nie pobiera!
    To informacja od pani urzędniczki rozliczającej podatek.
    Taki stan rzeczy mi odpowiada dlatego tej inf. nie weryfikowałem.
    g.

  • 12. Data: 2013-09-23 11:38:17
    Od: "g." <n...@s...pl>

    > Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

    > W przypadku lokalnych pism urzędowych i sądowych często dostarcza je
    > goniec więc taka usługa nic nie pomoże.

    Własnie, że pomoże.
    Jak goniec nie dostarczy listu to pismo jest przesyłane normalnym trybem
    czyli Pocztą
    Polską.
    Tak się nieraz robi (goni się gońca) by zyskać np. maksymalny termin
    procesowy.
    Nie ma obowiązku (nie ma prawnej mozliwości) by gońcowi kwitować pismo.
    Adnotacje na tzw. zwrotce mają moc prawną jeśli są dokonane przez Pocztę.
    Jak goniec napisze, ze adresat odmówił przyjęcia przesyłki to dla adwokata
    jest to gratka bo natychmiast podnosi że strona nie została
    skutecznie/wlaściwie
    zawiadomiona.
    pzdr.
    g.

  • 13. Data: 2013-09-23 12:41:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "g." napisał w wiadomości grup

    > Własnie, że pomoże.
    > Jak goniec nie dostarczy listu to pismo jest przesyłane normalnym trybem
    > czyli Pocztą
    > Polską.

    W przypadku listów poleconych. W przypadku normalnych po prostu wrzuca do
    skrzynki nie zastanawiając się czy ktoś ją sprawdza czy nie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-09-23 14:02:36
    Od: "g." <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > W przypadku listów poleconych. W przypadku normalnych po prostu wrzuca do
    > skrzynki nie zastanawiając się czy ktoś ją sprawdza czy nie.

    Zatem nie mają znaczenia procesowego.
    g.

  • 15. Data: 2013-09-23 14:36:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "g." napisał w wiadomości grup

    > Zatem nie mają znaczenia procesowego.

    Oczywiście, ale to nie ma nic do rzeczy. Chodziło o sposób by pocztę
    odbierać w jednym miejscu - zastępstwo pocztowe tego nie umożliwia.

    Ja nie dyskutuję w sprawie unikania pism tylko w sprawie wygody odbierania
    poczty w jednym (nowym) miejscu zamieszkania. Nie ma rady trzeba nowy adres
    5rozesłać do wszystkich zainteresowanych stron.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-09-23 17:33:51
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "g." napisał:
    > Dla transakcji związanych ze stosunkami własnościowymi na nieruchomości
    > Kodeks Cywilny zastrzega formę aktu notarialnego (Art. 155 KC i dalsze).
    > Akt Notarialny jest przekazywany do sądu rejonowego do wydziału V Ksiag
    > Wieczystych. Tam na rozprawie niejawnej zapada postanowienie o zmianie
    > zapisów o zmianie właściciela w KW. Stamtąd dane o zmianach są
    > przekazywane do ewidencji gruntów i nieruchomości prowadzonej przez gminę.
    > Tam z kolei odnotowuje się zmianę właściciela działki/domu/mieszkania/etc.
    > i na adres do korespondencji lub na adres nieruchomości jest wysyłana
> [...]

    Dzięki za informacje!

  • 17. Data: 2013-09-23 20:45:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "g." <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To informacja od pani urzędniczki rozliczającej podatek.
    > Taki stan rzeczy mi odpowiada dlatego tej inf. nie weryfikowałem.

    A u mnie wręcz przeciwnie.

    Przeprowadziłem się do nowozakupionego domu.
    Pojechałem do gminy, aby zameldować siebie i całą moją rodzinę. Niestety
    nie chcieli mnie zameldować i kazali sobie przynieść jakiś świstek z
    Urzędu Stanu Cywilnego (już nie pamiętam co to było) i poinformowali, że
    dopiero mnie zameldują jak dostarczę ten świstek, a ponadto pozostałe
    osoby dorosłe muszą się stawić osobiście, choć ponoć właściciel ma prawo
    zameldować inną osobę :)
    Przy okazji poszedłem do wydziału podatków, przedstawiłem akt notarialny
    i poinformowałem, że jestem nowym właścicielem, że się wprowadziłem i
    proszę o nakaz płatniczy. Niestety pani mi nie mogła go akurat dać, bo
    jeszcze nie miała wytycznych do obliczenia i poinformowała mnie, że
    wyśle mi ten nakaz do domu. Poprosiłem ją więc żeby wysłała na adres,
    gdzie właśnie się przeprowadziłem i zameldowałem. Skserowała sobie mój
    akt notarialny i miała wpisać do systemu adres do wysyłki na nowy adres
    tzn. tego zakupionego domu. Tak ponoć zrobiła przy mnie. Zacząłem
    grzecznie czekać na nakaz.
    Niestety okazało się, że nakaz trafił na mój poprzedni adres
    zamieszkania do całkiem innej miejscowości niż ta, gdzie jest
    nowozakupiony dom. Za nakazem upomnienia. Za upomnieniami kara i
    pogróżki pozwem sądowym. W końcu przysłali na nowy adres ostatnie
    ponaglenie przedsądowe poleconym. Dopiero wtedy się dowiedziałem, że mam
    zaległości w płatnościach + odsetki + karę (jakieś tam koszty
    manipulacyjne) :)
    Pojechałem z tym do gminy i usłyszałem: "no przecież wysłałyśmy panu
    nakaz i upomnienia (tu podały adres nowozakupionego domu).
    Przypadkiem po 2 czy 3 miesiącach zajrzałem do nowych lokatorów i
    zebrałem całą pocztę, a wraz z nią te nakaz i upomnienia, które mieli i
    ponoć wysyłali mi na adres nowozakupionego domu.
    Jak tu się nie wkur....? :)