  • 61. Data: 2016-03-18 14:25:17
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 13:08:28 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ale oszczedza w zime wiecej niz kosztuje w lato :-)
    > Moja teraz chodzi caly czas na 200m3/h (kiedys mialem mniej ale ustawilem
    > wiecej bo pranie schnie w max pare godzin) i zuzywa 50W. 1kWh srednio 0,4 pln
    > to dziennie kosztuje 0,48 pln, rocznie 175 pln :)
    > Zescie zas temat zaczeli....
    to ze mechaniczna wychodzi drożej od grawitacyjnej to już raczej dyskusji nie podlega
    bo wielokrotnie sami użytkownicy mechanicznej to przyznawali. Jako argument pozostaje
    tylko komfort i tu uwag nie mam- skoro ktoś uważa ze potrzebna to płaci, robi i płaci
    za użytkowanie.

  • 62. Data: 2016-03-18 14:27:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:25:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > to ze mechaniczna wychodzi drożej od grawitacyjnej to już raczej dyskusji nie
    podlega bo wielokrotnie sami użytkownicy mechanicznej to przyznawali.

    Kto niby? :-)
    Ja mam mechaniczna i wiem, ze zarabiam co rok ok 200-300 pln. Inwestycyjnie
    wyszlo prawie na zero.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2016-03-18 14:30:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:25:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > to ze mechaniczna wychodzi drożej od grawitacyjnej to już raczej dyskusji nie
    podlega bo wielokrotnie sami użytkownicy mechanicznej to przyznawali.

    Tobie sie chyba went. mechaniczna z GWC pomylila. GWC owszem - nie oplaca sie
    i nigdy sie nie zwraca. A w dodatku ma sredni sens jezeli chodzi o komfort, bo
    ma za mala wydajnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2016-03-18 14:34:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:27:33 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ja mam mechaniczna i wiem, ze zarabiam co rok ok 200-300 pln. Inwestycyjnie
    > wyszlo prawie na zero.
    w statystyce skrajne przypadki często się wywala. Ty po raz kolejny odbiegasz od
    "średniej krajowej" Bo went mech+ reku kosztowało ciebie tyle samo co kilkadziesiąt
    kształtek wentylacyjnych+ klinkier. No i odliczasz kominy mając samemu komin;)

  • 65. Data: 2016-03-18 14:37:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:34:09 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    kształtek wentylacyjnych+ klinkier. No i odliczasz kominy mając samemu komin;)

    Ale jeden malutki, a nie dwa, a moze nawet trzy potezne :-)
    Juz to kiedys liczylem i powtarzac mi sie nie chce. Przyjmij, ze mnie went.
    mechaniczna juz sie zwrocila i z kazdym rokiem na siebie juz tylko bedzie
    zarabiac. Narazie masz mnie w statystyce - czlowieka ktory ma obliczone wszystko
    co do zlotowki i co do kWh. Kogo tam masz i w jaki sposob liczyl, ze mu sie
    nie zwroci? :) Inwestorow, ktorzy nie potrafia rozwinac i pokleic kilkunastu
    rur i placa za to 20-30k? ;-) OOOOK :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2016-03-18 14:44:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:06:01 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    musi byc niżej - a piwnic sie nie buduje. Wiec to tylko grawitacyjna darmowa teoria
    :)

    > No o tym. Cieple leci do gory bez pompy. Piec nie musi byc nizej.
    > Wystarczy roznica temperatur miedzy zasilaniem i powrotem kotla.

    to jakies nowinki dla mnie :-)

    b.

  • 67. Data: 2016-03-18 14:49:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 14:37, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > nie zwroci? :) Inwestorow, ktorzy nie potrafia rozwinac i pokleic kilkunastu

    Bo liczysz dla kominow chu wie po co. A wlasciwie to wie po co. :-)
    Wez te same swoje rury zakoncz wywiewka wentylacyjna na dachu, to jaki
    to bedzie koszt?

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2016-03-18 14:53:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-03-18 o 14:44, Budyń pisze:
    musi byc niżej - a piwnic sie nie buduje. Wiec to tylko grawitacyjna darmowa teoria
    :)

    > to jakies nowinki dla mnie :-)

    W mieszkaniu na drugim pietrze mielismy centralne napedzane kuchnia
    kaflowa. Dzialalo calkiem sprawnie.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2016-03-18 14:57:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:44:35 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > to jakies nowinki dla mnie :-)

    Dom mojej babci- dom przedwojenny CO od początku lat 70tych podobno.
    Wszystko na jednym poziomie i działa do dzisiaj.
    Żadnej pompki nikt tam nigdy nie widział

  • 70. Data: 2016-03-18 15:23:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 14:37:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ale jeden malutki, a nie dwa, a moze nawet trzy potezne :-)
    4 może od razu
    Najczęściej starcza jeden komin z 4 kanałami wentylacyjnymi+ kanał dymny jak kto
    potrzebuje w tym samym kominie
    Dom z trzema kominami to widok tak zadki(ale pasuje do marketingowych wyliczeń) jak
    BMW z działającymi kierunkowskazami;)