  • 81. Data: 2016-03-19 08:11:34
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dni 2016-03-18 o 14:30, Adam Sz. pisze:
> [...]
    podlega bo wielokrotnie sami użytkownicy mechanicznej to przyznawali.

    > Tobie sie chyba went. mechaniczna z GWC pomylila. GWC owszem - nie oplaca sie
    > i nigdy sie nie zwraca. A w dodatku ma sredni sens jezeli chodzi o komfort, bo
    > ma za mala wydajnosc :)
    > pozdr.

    eeee, jakby policzyć twoim spospobem, to rura 160 kosztuje ok 10zl/m,
    godzina koparki 100 - zakopać 4 kanały po 25m to koszt materiału
    1000+500 kształtki i inne kolanka. Koparka 500 czyli gwc 2tys.
    Ma szanse się Tobie zwrócić :P

    --
    Pete

  • 82. Data: 2016-03-19 08:17:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 08:03:41 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    przekształca w ciepło bądz prąd ... Ale widze ze nie dotre do ciebie :)

    > Uwaga, będzie trudne słowo. "Foton".

    Toz prawdziwy wykład strzelił z fizyki. A mozesz rozwinąć co słowo foton zmienia w
    rozwazanym przypadku?

    b.

  • 83. Data: 2016-03-19 08:22:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 06:53:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    150 jako główny ciąg - czyli byłaby to 13m prosta rura z której odchodziłyby
    odejscia.

    > Rury o stałym przekroju są falowodem - czyli dobrze przenoszą fale
    > mechaniczne (akustyczne). Na statkach takie rury stosowało się do
    > komunikacji głosowej między różnymi pomieszczeniami, np. mostek i
    > maszynownia. Jeśli chcesz pokoje łączyć do "rury zbiorczej" znaczy to,
    > że odcinki między pokojami będą bardzo krótkie, np 4m. Dźwięk będzie
    > mógł przenikać między pomieszczeniami.

    uwzględnię

    > Rury plastikowe są lekko karbowane od środka,

    flexy też są

    >ale przede wszystkim
    > odległości między pokojami są znacznie większe - bo każda rura idzie do
    > rozdzielni i dopiero potem wraca do innego pokoju więc mamy nie 4m ale
    > np. 10 albo i więcej.
    >
    > Ponadto rury metalowe wymagają jakichś regulatorów przepływu, które
    > uniemożliwiają ewentualne czyszczenie kanału.

    nie wyobrazam sobie czyszczenia flexów - to jest delikatne aluminium które sie musi
    przy czyszczeniu uszkodzic

    b.

  • 84. Data: 2016-03-19 12:03:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-03-19 o 08:22, Budyń pisze:

    > nie wyobrazam sobie czyszczenia flexów - to jest delikatne aluminium które sie musi
    przy czyszczeniu uszkodzic

    Ja też sobie nie wyobrażam.

    W ogóle takie czyszczenie to raczej ekstrema, ale w przypadku
    plastikowych rur - jest możliwe. Gdyby chomik zdechł w instalacji - jest
    szansa jego usunięcia.

    --
    MN

  • 85. Data: 2016-03-19 13:58:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 07:57:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Jak czyścic 150metrów(w kawałkach) rury?

    Po 5 latach dzialania WM u mnie przy ostatnim czyszczeniu reku - rury sa
    w srodku czyste jak nowe. Nie ma potrzeby czyszczenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2016-03-19 14:02:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 08:11:36 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > godzina koparki 100 - zakopać 4 kanały po 25m to koszt materiału
    > 1000+500 kształtki i inne kolanka. Koparka 500 czyli gwc 2tys.

    Po pierwsze jakbym ja robil GWC to tylko wodne. Kosztowo ok 3-4k pln.
    Po drugie - nawet jakby wyszlo 2k - to co w tej cenie dostajesz? Troche
    cieplejsze ktore dociera do reku w zimie i troche chlodniejsze w lato.
    Jedyne co to daje w zimie to... zmniejsza sprawnosc wymiennika w samym
    rekuperatorze ;) Skoro reku i tak odzyskuje 90% ciepla wyrzucanego z domu
    to uzycie GWC z ekonomia nie ma nic wspolnego. Zaoszczedzisz moze 2% tego,
    co reku juz oszczedza. Skoro oszczedza 300 pln to GWC da cale 6 pln rocznie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2016-03-19 15:03:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 13:58:14 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Po 5 latach dzialania WM u mnie przy ostatnim czyszczeniu reku - rury sa
    > w srodku czyste jak nowe. Nie ma potrzeby czyszczenia :)

    Skrajne przypadki statystycznie omijamy;)

  • 88. Data: 2016-03-19 16:02:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To w zasadzie wszystko czym Adam szpanuje musisz odrzucic.

  • 89. Data: 2016-03-19 19:18:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 15:03:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Skrajne przypadki statystycznie omijamy;)

    Narazie masz jeden wiec nie wiesz czy jest skrajny czy nie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2016-03-19 19:19:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 19 marca 2016 16:02:02 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To w zasadzie wszystko czym Adam szpanuje musisz odrzucic.

    To jest to - dzisiaj ide na piwko - bede podrywal laski na to ze mam czyste
    kanaly WM 8) To faktycznie szpan we wsi ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.