  • 1. Data: 2013-08-20 09:40:15
    Temat: Fundamenty przed zimą
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Witam

    Pytanie do znawców tematu budowy domu.
    Chciałbym w tym roku wylać jeszcze fundamenty pod dom. Kiedy najpóźniej powinno się
    wylać fundamenty. Niestety załatwienie pozwolenia na budowę przeciąga się bez końca i
    nie wiem kiedy będzie możliwość rozpoczęcia prac. Warto zaczynać w tym roku czy
    zacząć na wiosnę. Na wiosnę wiem boję się, że na działce będzie wysoki poziom wody
    gruntowej, Np w tym roku wiosną jak kopałem dół o głębokości 0,5m pojawiała się woda.

    pozdrawiam

    Edyward

  • 2. Data: 2013-08-20 11:40:27
    Temat: Re: Fundamenty przed zimą
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 09:40:15 UTC+2 użytkownik Edyward napisał:
    się wylać fundamenty.

    Wylewaj nawet w grudniu jak mrozu nie będzie. Co zrobisz w tym roku to będziesz miał
    zrobione. U mnie ławy laliśmy na przełomie pażdziernika i listopada a w grudniu
    strop.
    Mrozów nie było to na co miałem czekać. Do zimy teren wokół chałupy był już jako tako
    uporządkowany, i wczesną wiosną mogłem już trawniczek i zywopłoty robić;)

  • 3. Data: 2013-08-20 15:31:57
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > działce będzie wysoki poziom wody gruntowej, Np w tym roku wiosną jak kopałem
    > dół o głębokości 0,5m pojawiała się woda.

    Spokojnie lej, byle bedzie powyzej 0stC (najlepiej 5stC). Byle
    nie bedzie mrozow. Mokry snieg dobrze zrobi betonowi :-) No i byle
    cale fundamenty beda ponizej strefy przemarzania (u mnie np. musialem
    dodatkowo przysypywac - docelowo sa zasypane 3mb ziemi ale jak wylalem
    same lawy to byly tylko ~50-60cm ponizej poziomu terenu i usypalem
    na nich lekki kopczyk :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-08-20 16:08:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 20.08.2013 09:40, Edyward pisze:
> [...]
    gruntowej, Np w tym roku wiosną jak kopałem dół o głębokości 0,5m pojawiała się woda.

    podepnę się do wątku bo również mam podobny dylemat lecz w moim
    przypadku chodzi o płytę fundamentową...
    Obecnie czekam na projekt który lada dzień będzie gotowy i pozwolenie
    się będzie uprawomocniać..
    Robić płytę na zimę czy nie ryzykować?

  • 5. Data: 2013-08-20 20:36:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 20.08.2013 o 16:08 Albercik <n...@g...pl> pisze:

> [...]
    > przypadku chodzi o płytę fundamentową...
    > Obecnie czekam na projekt który lada dzień będzie gotowy i pozwolenie
    Robić, w końcu mrozy nie zaskakują z dnia na dzień, przymrozek nocny
    nic jej nie zrobi a sprawdzając pogodę dowiesz się kiedy będą prawdziwe
    mrozy.
    Poza tym płyta na ziemi czy styro jest z jednej strony osłonieta,
    przyrywając
    ją matami słomianymi można lać spokojnie i przy -5 w dzień.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2013-08-27 17:29:54
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Przychylę się do zdania Krisa.
    Szkoda życia na czekanie.

    (np. poczekam, to może będą tańsze auta, może tańsze
    komputery, poczekam na lepszą promocję... poczekam...
    ... w w międzyczasie zawał i nic z czekania nie wychodzi)

    Jeszcze przez pół roku może nie być mrozów więc śmiało.
    Zrobisz ławy i ściany fundamentowe na luzaku :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 7. Data: 2013-08-28 11:03:42
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-08-20 09:40, Edyward pisze:
> [...]
    gruntowej, Np w tym roku wiosną jak kopałem dół o głębokości 0,5m pojawiała się woda.

    Mój sąsiad zaczął budowę w listopadzie, skończył w lutym (stan surowy
    otwarty - Mazowsze). Do dziś nie wiem skąd wiedział, że nie będzie zimy.
    Ważne jest gdzie budujesz, jest duża różnica np między Szczecinem i
    Suwałkami