  • 1. Data: 2009-07-18 10:01:47
    Temat: Gdzie się zwrócić o pomoc
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

    Witam,
    wlasnie mialem kłaść parkiet (i za tydzień sie przeprowadzać), kiedy się
    okazało że na ścianie podeszła woda.
    Został przez delelopera rozkuty kawałek podlogi, na razie przyczyny nie
    znaleziono, ale widać ze wszedzie jest wilgoć pod podłogą.
    To było w piątek, w poniedziałek są planowane jakies testy szczelności
    instalacji i byc moze cos jeszcze.

    Problem jest taki, ze praktycznie mam wszystko wykonczone i naprawiane tego
    (a nwet szukanie przyczyny) prawdopodbnie bedzie sie wiazalo ze
    zdemolowaniem łazienki, kuchni, kominka itp.

    Co w tej sytuacji powinienem zrobic, jak dalej działać?
    Powoływać rzeczoznawcow, czy pozwolić developerowi dzialac samemu?
    Czy pozwolic developerowi na dalsze rozkuwanie podlogi?

    Z tego co się dowiedzialem to koszt rzeczoznawcy to ok. 3 tys zl (ktory na
    poczatku pokrywam ja, jesli wina sie okaze po stronie doevelopera to mi
    zwraca te pieniadze chyba). Czy developer moze sie niezgodzic na proponowany
    przeze mnie scenariusz (powolania wlasnego rzeczoznawcy)?

    Jak poprowadzic sprawe, aby na koncu uzyskac zwrot kosztow zwiazanych ze
    zniszczeniem zainstalowanych juz sprzetow i robocizny?

    Bede wdzieczny ze wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2009-07-18 10:36:30
    Temat: Re: Gdzie się zwrócić o pomoc
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "tadzik" <j...@o...pl> wrote in message news:h3s6if$6p8$1@atena.e-wro.net...
> [...]
    > znaleziono, ale widać ze wszedzie jest wilgoć pod podłogą.
    > To było w piątek, w poniedziałek są planowane jakies testy szczelności

    Wpuścić ciepłej wody i kamerą termowizyjną looknąć

  • 3. Data: 2009-07-18 10:41:25
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]

    > Powoływać rzeczoznawcow, czy pozwolić developerowi dzialac samemu?
    > Czy pozwolic developerowi na dalsze rozkuwanie podlogi?

    Nie kuj bezmyślnie mówie ci. Trzeba napełnić rurki ciepłą wodą. Musicie coś
    na chwilę przepiąć w instalacji żeby wszędzie wpuścić ciepłą czyli do rurek
    z imną i do kaloryferów. Po czym gość z kamerą termowizyjną zlokalizuje sam
    przebieg rur i wyciek.

  • 4. Data: 2009-07-18 10:44:02
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

> [...]
    > coś na chwilę przepiąć w instalacji żeby wszędzie wpuścić ciepłą czyli do
    > rurek z imną i do kaloryferów. Po czym gość z kamerą termowizyjną

    Własnie kucia chce uniknąć.
    Z tego co wiem, (developer) chce dokonywac pomiarow chyba roznic ciśnień (na
    piecu). Nie wiem na ile ta metoda jest dokladna.
    Ale zakladam, ze to nie jest przyczyna przecieku (aczkolwiek warto
    sprawdzic).

    Jaki jest koszt takiej uslugi polegajacej na badaniu kamera termowizyjna?

  • 5. Data: 2009-07-18 10:46:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tadzik wrote:
> [...]
    > Jak poprowadzic sprawe, aby na koncu uzyskac zwrot kosztow zwiazanych
    > ze zniszczeniem zainstalowanych juz sprzetow i robocizny?

    uderzać do developera, jeśli instalacje były robione w sensownym systemie
    zgodnie z lego zaleceniami to ubezpieczenie producenta materiałów powinno
    pokryć ewentualne szkody dobrze aby przy wykryciu szkody byl przedstawiciel
    wykonawcy które w odpowiednim momencie wezwie przedstawiciela producenta
    materiałów instalacyjnych.

  • 6. Data: 2009-07-18 10:51:14
    Od: "tadzik" <j...@o...pl>

> [...]
    > przedstawiciel wykonawcy które w odpowiednim momencie wezwie
    > przedstawiciela producenta materiałów instalacyjnych.

    Jesli to sie okaze przeciez z instalacji to sprawa jest chyba prostsza.
    Gorzej, jesli jest instalacja szczelna, a woda podchodzi np. z powodu zlego
    uszczelnienia fundamentow (czego sie obawiam).
    Wtedy wykrycie bedzie o wiele trudniejsze i koszt naprawy wiekszy i wszystko
    moze sie ciagnac miesiacami.

  • 7. Data: 2009-07-18 10:54:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tadzik wrote:

> [...]
    > np. z powodu zlego uszczelnienia fundamentow (czego sie obawiam).
    > Wtedy wykrycie bedzie o wiele trudniejsze i koszt naprawy wiekszy i

    a to jest dom czy mieszkanie?

  • 8. Data: 2009-07-18 11:02:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlego uszczelnienia fundamentow (czego sie obawiam).
    > Wtedy wykrycie bedzie o wiele trudniejsze i koszt naprawy wiekszy i

    A to pomieszczenie jest poniżej pozimu gruntu?

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-07-18 13:31:46
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "tadzik" <j...@o...pl> wrote in message news:h3s91m$9nd$1@atena.e-wro.net...

> [...]
    > sprawdzic).
    >
    > Jaki jest koszt takiej uslugi polegajacej na badaniu kamera termowizyjna?
    kilka stówek mnien niż 500

  • 10. Data: 2009-07-18 14:44:22
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jak poprowadzic sprawe, aby na koncu uzyskac zwrot kosztow zwiazanych ze
    > zniszczeniem zainstalowanych juz sprzetow i robocizny?

    Jeżeli mieszkanie/dom jest jeszcze na gwarancji, a wynikla usterka jest z
    winy dewelopera to powinien Ci ja usunac oraz naprawic wyrzadzone straty
    zwiazane zarowno z przeciekiem, jak i sposobem jego usuniecia. Przewaznie
    wystarczy byc upierdliwym dla niego :) Testy szczelnosci polegaja na
    zwiekszeniu cisnienia na danym odcinku instalacji (pompą), jezeli bedzie
    spadac to wiadomo, ze jest przeciek. Generalnie w wiekszosci przypadkow
    mozna stwierdzic przeciek patrzac na sam wodomierz. Rzeczoznawce na Twoim
    miejscu wzialbym na samym koncu w przypadku ewidentnej winy dewelopera, przy
    jednoczesnym wypieraniu sie, ze to z winy klienta. (juz po stwierdzeniu
    przyczyny przecieku)