  • 21. Data: 2016-05-21 09:48:21
    Temat: Re: Gdzieś cieknie woda i tworzy plamy na suficie w mieszkaniu poniżej - jak znaleźć przeciek?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 22:45, Ghost pisze:

    > Pomijając, że żartem jest twoja teza w warunkach parowania tej
    > odrobinki co nacieknie na sufit - to celem jest wykrycie skąd i jak
    > woda cieknie, a nie jak schładza sufit z którego paruje (gdzie i tak
    > jest widoczna gołym okiem).

    Nie, nie jest to żartem i wcale sufit nie musi ociekać wodą, aby kamera
    termowizyjna "zobaczyła" gdzie jest problem.

    > Tylko zanim dopłynie na sufit zdąży się ogrzać.
    >
    > Najprędzej kamera termowizyjna wykryje różnicę w emisyjności
    > podczerwieni (każda substancja przy tej samej temperaturze "świeci"
    > inaczej), i (chyba jeszcze bardziej) różnice w w zdolności
    > odbijania/pochłaniania padającej nań podczerwieni. Ale to nadal na
    > powierzchni na której i tak gołym okiem widzimy wilgoć.

    Tylko zapominasz, że strop ma dwie strony, a nie tylko sufit u sąsiada.
    Badanie powinny być prowadzone po obydwu stronach, a następnie
    skorelowane z sobą.

    Co do współczynnika emisyjności częściowo tak, ale nie w tym przypadku,
    bo tutaj nie masz tafli wody.

    Co zaś się tyczy parowania to kamera termowizyjna potrafi "zobaczyć" to
    czego nie zobaczysz "gołym" okiem, ani też nie stwierdzisz dotykiem.
    Powierzchnia może Ci się wydawać całkowicie sucha, a kamera to "zobaczy".

    Oczywiście nie zawsze jest możliwe precyzyjnie zlokalizowanie miejsca
    wycieku przy pomocy samej termowizji. Bywa, że wyciek jest zbyt
    rozległy, a dodatkowo kamera ma zbyt niską czułość termiczną. Niestety
    tanie kamery, które posiadają niską czułość termiczną, obszary o
    gradiencie kilku dziesiątych stopnia Celsjusza potrafią prezentować jako
    jedną wielką, jednolitą plamę. Kamery, które potrafią rozróżnić mniejsze
    różnice temperatur, czyli posiadające większą czułość termiczną są
    drogie i nie zawsze firmy są w stanie sobie pozwolić na taką inwestycję,
    bo ceny sięgają nawet setkom tysięcy złotych.

    Dobre firmy zajmujące się termowizją w tym przypadku korzystają
    dodatkowo z pojemnościowych i mikrofalowych mierników wilgotności, które
    mierzą zawilgocenie ściany nawet do kilkudziesięciu centymetrów w głąb.
    Wykonując szereg pomiarów tworzą mapę topograficzną zawilgocenia.
    Niektóre kamery termowizyjne pozwalają na współpracę z takimi miernikami
    i umożliwiają nanoszenie tych wyników na obraz kamery.

  • 22. Data: 2016-05-21 13:40:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Tylko zapominasz, że strop ma dwie strony, a nie tylko sufit u sąsiada.
    >Badanie powinny być prowadzone po obydwu stronach, a następnie skorelowane
    >z sobą.

    ojapierdole, poddaje sie

  • 23. Data: 2016-05-21 15:18:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

  • 24. Data: 2016-05-21 15:43:10
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Choć raz napisałeś prawdę :)

    i żeby nie kusiło - PLONK

    Choć pewnie zrobisz wszystko by wyleźć z kibla.

  • 25. Data: 2016-05-21 16:00:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-21 o 15:43, Ghost pisze:

    > i żeby nie kusiło - PLONK
    >
    > Choć pewnie zrobisz wszystko by wyleźć z kibla.

    Oj, oj, ale mi dowaliłeś. Jakiż czuję się sponiewierany i jakże mi z tym
    niedobrze. Dostałem nauczkę na całe życie :)

    ROTFL

  • 26. Data: 2016-05-22 08:37:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-05-21 o 16:00, Uzytkownik pisze:

    > Oj, oj, ale mi dowaliłeś. Jakiż czuję się sponiewierany i jakże mi z tym
    > niedobrze. Dostałem nauczkę na całe życie :)
    >
    > ROTFL

    Niesamowite jest to, że ja zadałem proste pytanie, które przerodziło się
    w "bójkę" między dwoma agresywnymi samcami alfa. Zwyzywali się,
    naobrażali, a woda dalej by się lała...

    Jak dzieci, jak dzieci... tylko wóda i dziwki.
    (to z filmu)

    --
    MN

  • 27. Data: 2016-05-22 08:44:21
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    pl...

    >Niesamowite jest to, że ja zadałem proste pytanie, które przerodziło się

    No niesamowite.

  • 28. Data: 2016-05-22 09:49:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-22 o 08:37, Marcin N pisze:

> [...]
    > naobrażali, a woda dalej by się lała...
    >
    > Jak dzieci, jak dzieci... tylko wóda i dziwki.

    Jeszcze bardziej niesamowite jest to, że jako autor tego wątku zamiast
    podziękować za porady, zachowujesz się jak jeszcze młodszy gówniarz i
    przejawiasz jeszcze bardziej durną postawę - moralizatora. Tyle, że tak
    naprawdę jesteś kolejnym agresorem w dyskusji :)

    P.S.

    Masz akurat szczęście, że w Twoim przypadku awaria okazała się bzdurna,
    ale gdyby się okazało, że jednak wyciek jest gdzieś w ścianie czy pod
    posadzką to już wcale nie byłoby Ci tak wesoło.

  • 29. Data: 2016-05-22 10:59:15
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Miedzy fugami są kafelki. A same fugi powinny być jednak szczelne.

    Może źle napisałem. Miałem na myśli że fuga powinna teoretycznie złapać
    trochę wilgoci od ściany i jeśli za fugą jest przeciek to badanie fugi
    wilgotnościomierzem powinno dać jakiś wynik.

  • 30. Data: 2016-05-22 12:09:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-05-20 22:45, Ghost wrote:

> [...]
    > podczerwieni. Ale to nadal na powierzchni na której i tak gołym okiem

    miales kiedys w reku kamere temowizyjna czy tylko tak sobie teoretyzujesz?