  • 31. Data: 2016-05-22 12:19:12
    Temat: Re: Gdzieś cieknie woda i tworzy plamy na suficie w mieszkaniu poniżej - jak znaleźć przeciek?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > tyle ze paruje nie tam gdzie wycieka - plame to widać, a szukamy wycieku.

    Dokładnie tak.
    Parującą wodę widać, to są naprawdę duże różnice temperatur i kamera
    (nawet badziewna) powinna sobie poradzić.
    Przykładowo kałuża wody na posadce przemysłowej potrafi zrobić 3-4
    stopnie różnicy, a żeby wychłodzić betonową posadzkę trzeba całkiem
    sporo energii odebrać. Na dobrej kamerze spokojnie widać 1/20 stopnia.
    Tak więc można zobaczyć, gdzie na powierzchni jest plama, a czy tą drogą
    da się dojść z jakiego miejsca się sączy, to już inna inszość. Być może
    prędzej po śladach jakie woda zostawia się uda.

    Irek.N.

  • 32. Data: 2016-05-22 19:28:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie kurwa rady? Grzecznie spytal a wy juz byscie beton skuwali. Nikt mu nie
    poradzil zeby sprawdzil czy gdzies silikon sie nie uszkodzil. Pierdolenie zeby sobie
    popierdolic i wykazac sie jest najmadrzejszym nie jest rada tylko pierdoleniem.

  • 33. Data: 2016-05-22 21:14:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 maja 2016 19:28:21 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    popierdolic i wykazac sie jest najmadrzejszym nie jest rada tylko pierdoleniem.
    Tak z boku patrząc podobne wrażenie odniosłem.

  • 34. Data: 2016-05-22 21:17:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jakie kurwa rady? Grzecznie spytal a wy juz byscie beton skuwali.

    Po pierwsze sprawdzenie szczelności silikonu jest tak kur... banalną
    czynnością i łatwą do przeprowadzenia, że chyba każdy miał prawo
    założyć, że on od tego zaczął i pyta o poważniejsze sprawy.
    Po drugie nikt mu nie doradzał, aby od razu skuwać betony. Dlatego
    przestań pierdolić takie głupoty.
    Po trzecie porady, które uzyskał miały wskazać źródło wycieku właśnie po
    to, żeby niepotrzebnie nie skuwać płytek lub też ograniczyć kucie do
    niezbędnego minimum.
    Po czwarte umoralniasz innych, a samemu odezwałeś się w tym wątku 3 razy
    i 3 razy były to ataki na inne osoby. Zacznij więc naprawiać świat od
    siebie, bo "widzisz drzazgę u innych, ale u siebie nie dostrzegasz całej
    kłody"

    > Nikt mu nie poradzil zeby sprawdzil czy gdzies silikon sie nie uszkodzil.

    A ty poradziłeś? Tylkoś przylazł tu, żeby się z ludźmi awanturować.

    > Pierdolenie zeby sobie popierdolic i wykazac sie jest najmadrzejszym nie jest
    rada tylko pierdoleniem.

    I dokładnie to uskuteczniasz.

    Jeżeli zaś chodzi o rady jakich udzielili: Budyń, Rageofhonor, Irokez są
    dobrymi radami i mogą pomóc następnym, którzy mając takie problemy
    przeczytają kiedyś ten wątek. Niestety przez takich durni jak Ty czy
    Ghost, wątek staje się bezużytecznym szambem, bo trudno będzie odnaleźć
    dobre rady wśród Waszego pierdolenia.

  • 35. Data: 2016-05-22 22:15:02
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

    >miales kiedys w reku kamere temowizyjna czy tylko tak sobie teoretyzujesz?

    mam i widzę co się dzieje gdy się wyleje wodę

  • 36. Data: 2016-05-22 22:19:03
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Przykładowo kałuża wody na posadce przemysłowej potrafi zrobić 3-4 stopnie
    >różnicy, a żeby wychłodzić betonową posadzkę trzeba całkiem sporo energii
    >odebrać.

    Uhm, i jak przeprowadziłeś doświadczenie, że wyszło ci, że to akurat ciepło
    parowania spowodowało różnicę w odczycie temperatur?

  • 37. Data: 2016-05-22 23:11:27
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Uhm, i jak przeprowadziłeś doświadczenie, że wyszło ci, że to akurat
    > ciepło parowania spowodowało różnicę w odczycie temperatur?

    Na hali przemysłowej wylało się trochę wody - powiedzmy pół wiaderka
    (nie zakręcono wszystkich rotametrów we wtryskarce). Wodę wytarto po
    jakimś czasie, ale ślad termiczny po niej został. Nie rozumiem co tutaj
    jest kłopotliwe. Żadne doświadczenie, czysty przypadek, że akurat na tej
    wtryskarce sprawdzaliśmy ciepłotę detali i nudziliśmy się z kamerą w ręku.

    Jeśli natomiast pytasz, dlaczego myślę, że to parowanie - no cóż, woda
    rozlała się na dużej powierzchni cienką warstwą, nie sądzę żeby istotnie
    wpłynęła swoją ciepłotą na posadzkę grubą na dwadzieścia kilka centymetrów.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. woda z obiegu chłodzącego, około 14 stopni, jeśli uważasz że to ma
    znaczenie, posadzka 27 stopni - to nie pomyłka.

  • 38. Data: 2016-05-22 23:44:24
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Na hali przemysłowej wylało się trochę wody - powiedzmy pół wiaderka (nie
    >zakręcono wszystkich rotametrów we wtryskarce). Wodę wytarto po jakimś
    >czasie, ale ślad termiczny po niej został.

    Opatronk.

> [...]
    >wpłynęła swoją ciepłotą na posadzkę grubą na dwadzieścia kilka centymetrów.

    A ciepłem niby parowania wpłynęła?

    >ps. woda z obiegu chłodzącego, około 14 stopni, jeśli uważasz że to ma
    >znaczenie, posadzka 27 stopni

    I nadal się upierasz, że to kwestia ciepła parowania?

  • 39. Data: 2016-05-23 00:07:52
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 22.05.2016 o 23:44, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    > Opatronk.

    > A ciepłem niby parowania wpłynęła?

    > I nadal się upierasz, że to kwestia ciepła parowania?

    Może byś tak sprawdził liczby (ciepło przejścia fazowego) zamiast
    pieprzyć trzy po trzy

  • 40. Data: 2016-05-23 06:33:03
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Może byś tak sprawdził liczby (ciepło przejścia fazowego)

    Mimo starcia wody? Zazdraszczam jednotabelkowego świata,