  • 1. Data: 2010-08-11 18:02:59
    Temat: Gniazdka, włączniki w elewacji styropianowej - jak?
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    jak się montuje gniazdka i włączniki elektryczne w elewacji
    styropianowej o grubości dajmy na to 12cm? Puszki się wkleja na jakimś
    kleju, przykręca do ściany jakimiś długimi kołkami czy jak?

    Dzięki za informacje.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2010-08-11 20:37:41
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał

> [...]
    > o grubości dajmy na to 12cm? Puszki się wkleja na jakimś kleju, przykręca
    > do ściany jakimiś długimi kołkami czy jak?

    Ja montowałem, co prawda natynkowe, ale na długie kołki wbijalne. Trzyma się
    mocno.

    Łącznik od dzwonka mam podtynkowy, narazie jest prowizorka, ale zamierzam go
    przyłapać długimi wkrętami do drewna - oczywiście ściany mam z suporeksu :)

    Pozdry,
    MW

  • 3. Data: 2010-08-12 07:43:06
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > jak się montuje gniazdka i włączniki elektryczne w elewacji styropianowej
    > o grubości dajmy na to 12cm? Puszki się wkleja na jakimś kleju, przykręca
    > do ściany jakimiś długimi kołkami czy jak?

    puszkę pod włącznik wystarczy wkleić (np. pianka montażową)

    gorzej z gniazdkami - mogą się pojawić "znaczne" siły prostopadłe przy
    wyjmowaniu wtyku
    jeśli nie wymożesz wydłubać styro aż do ściany u przykleić puszki do podłoża
    (na poduszce z pianki montażowej)
    jeden długi kołek w dno powinien sprawę załatwić

    najlepiej obsadzać puszki przed kładzeniem ocieplenia i tynku - kable już są
    więc wiesz gdzie będą puszki...

  • 4. Data: 2010-08-12 08:34:33
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Nie polecam montowania puszek na piankę. Ostatnio podłączałem u kogoś
    telewizję i okazało się, że elektryk poszedł na łatwiznę i puszki wkleił na
    piankę. Mieszkanie jeszcze nie odebrane a okolice puszek popękane. To nie ma
    prawa działać. Wszystko się rusza w czasie podłączania urządzeń i w
    konsekwencji pęka.

    PC

  • 5. Data: 2010-08-12 20:50:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 11 Sie, 20:02, Jacek Midura <j...@...krakow.pl> wrote:
> [...]
    > styropianowej o grubości dajmy na to 12cm? Puszki się wkleja na jakimś
    > kleju, przykręca do ściany jakimiś długimi kołkami czy jak?

    faktycznie jest to problem. Ja mam na scianie 20 cm styro i problem
    rozwiazalem poprzez pret gwintowany przyciety na wymiar i wkrecony w
    kolek metalowy ktory jest w suporexie.
    Puszka ma zrobiony otwor i jest przykrecona przez podkladke i
    nakretke.
    W miare sie trzyma. Acha prety sa dwa na puszke aby czasem sie nie
    obracalo.

  • 6. Data: 2010-08-13 12:30:35
    Od: xart <x...@g...com>

    niedawno miaklem ten sam problem i zrobilem tak:
    - wiercilem w styropianie otwór na puszkę (koroną do puszek) na
    glębokość ok 2cm mniejsza od grubosci styropianu.
    - jako dystansu uzylem kantownki o przekroju bodajze 5x5cm, ktora
    przyłapałem do sciany (mam silikat) dlugim kołkiem szybkiego
    montazu (w moim przypadku chyba było 18cm)
    - w kantowce nawierciłem otwor o srednicy kołka, a potem pogrubiłem
    jego średnicę (do 20mm) mniej więcej do połowy tak aby wszedł łeb
    śruby z podkładką.
    - tak przygotowany drewniany klocek dystansowy przykręciłem mocno
    do ściany przez te ~2cm syropianu, w wolne miejsce po bokach klocka
    upchnąłem kawałki wełny mineralnej.
    - puszkę przykręciłem krótkimi wkrętami do klocka i trzyma się solidnie.

    W analogiczny sposób za pomocą drewnianego klocka montowałem gniazdo
    natynkowe wpuszczając je do połowy w styropian.

    pzdr
    art

  • 7. Data: 2010-08-15 16:18:21
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o grubości dajmy na to 12cm? Puszki się wkleja na jakimś kleju, przykręca
    > do ściany jakimiś długimi kołkami czy jak?

    Można się męczyć i kombunować z kołkami lub drewienkami.
    Ja wkleiłem puszkę na kleju do styropianu (15 cm), dbając tylko, aby klej
    wypełnił całą przestrzeń pomiędzy puszką a styropianem. Puszka jest głęboka
    i dość sztywna, gniazdka mocowane są na wkręty (nie na pazurki). Moim
    zdaniem trzyma się to bardzo mocno. Aby wyrwać puszkę trzebaby wyrwać kawał
    płyty styropianowej.

    Pozdrawiam,
    Druid29