  • 1. Data: 2010-09-21 23:25:15
    Temat: Gres na linoleum
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Sytuacja jest taka: dom szkieletowy, w lazience na plycie OSB jest
    przyklejona wykladzina przypominajaca linoleum (tylko ciensza).
    Probowalem ja zerwac, ale jest bardzo mocno przyklejona. Chcialbym
    polozyc na podlodze gres. Czy sa jakies rozwiazania pozwalajace na
    przyklejenie plytek do takiej podlogi? Musze zrywac te cholerna wykladzine?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2010-09-22 02:49:27
    Temat: Re: Gres na linoleum
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > polozyc na podlodze gres. Czy sa jakies rozwiazania pozwalajace na
    > przyklejenie plytek do takiej podlogi? Musze zrywac te cholerna wykladzine?

    Poloz na te wykladzine siatke Leduchowskiego, przypnij ja do tego linoleum
    zszywkami i mocno zasmaruj gesta zaprawa cem-piaskowa na cemencie portlandzkim
    (I) z dodatkiem mleczk akrylowego lub jakas dobra gotowa zaprawa firmowa. Po
    dwu dniach mozesz klasc gres.
    Tu w Hameryce slepa podloga to gruba sklejka. U mojego znajomego Chlopcy
    wymieniali plytki i za bardzo nie chcialo im sie zdzierac pozostalosci zaprawy
    po starych, (troche ja tylko zryckali). Polozyli zwykla pape, na nia te
    siatke, ktora przypieli spinaczem co by sie nie ruszala i nie sprezynowala,
    zatarli to gotowa zaprawa z worka i na drugi dzien polozyli duze, pol na pol
    metra plytki. Na trzeci dzien je "zagrautowali" czyli po naszemu zafugowali.
    Z 10 lat temu to bylo i jak dotad nie ma zadnych problemow - wygladaja jakby
    byly polozone wczoraj.
    Pzdr.
    Tornad

  • 3. Data: 2010-09-22 07:37:38
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 22 Wrz, 01:25, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)

    Miałem podobnie, zerwałem linoleum i wyczyściłem pozostałości(straszna
    robota), teraz, bym tylko zerwał linoleum i na kleił płytki.
    Położenie płytek na linoleum nawet przy stosowaniu siatek i jakiejś
    zacierki, czy cienkiej wylewki (jak doradza Tornad) to moim zdaniem
    spore ryzyko ich odpadnięcia.

  • 4. Data: 2010-09-22 08:13:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > (I) z dodatkiem mleczk akrylowego lub jakas dobra gotowa zaprawa firmowa. Po

    Dzieki Tornad, wiedzialem, ze mozna na Ciebie liczyc:-)
    Jak grubo dac tej zaprawy? Cienka chyba sie polamie, a gruba z kolei
    podniesie mi podloge... Na polaczeniach plyt dac jakas dylatacje? Czyms
    ja wypelnic elastycznym?
    Wlasnie mi przyszedl do glowy szatanski pomysl, aby zerwac cale te
    nieszczesne plyty OSB i albo przewrocic na druga strone, albo dac nowe.
    Sam juz nie wiem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2010-09-22 13:15:52
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Wlasnie mi przyszedl do glowy szatanski pomysl, aby zerwac cale te
    > nieszczesne plyty OSB i albo przewrocic na druga strone, albo dac nowe.

    Specjalista jakims super od tych spraw nie jestem. Zrelacjonowalem Ci
    technologie stosowana tu w Hameryce powszechnie. Z tym, ze nalezy pamietac, ze
    tu legary pod podloga sa w rozstawie 40 cm i na nich jest sklejka wodoodporna
    o gubosci 3/4 cala czyli okolo 19 mm. I powszechnie sie tak jak to opisalem
    robi.
    Ja tez tak robilem pare lat temu robiac remodeling kuchni. Scislej do tej
    pracy wzialem specjaliste aby... sie nauczyc jak sie to robi. Specjalista co
    prawda tez jakim super fachowcem nie byl ale wczesniej widzial jak to sie robi.
    Siatke przybil papiakami bo nie mial zszywacza, potem wtarl w siatke zaprawe.
    W sumie okreslam jej grubosc na okolo 1 cm bo siatka miala male gorki i
    dolinki wiec aby uzyskac rowna powierzchnie, cos w rodzaju tynku na podlodze,
    wychodzi centymetr grubosci. I na tym ja juz osobiscie ukladalem duze, 16
    calowe plyty (40 x 40 cm) bo jak mi specjalista zaczal ukladac je od rogu to
    mu podziekowalem i do domu wygonilem.
    Plytki zaczyna sie ukladac od progu aby potem nie trzeba bylo tam wstawiac
    paskow.
    Ukladalem je na "reinforced bondzie" czyli zaprawie zbrojonej chyba wloknem
    szklanym po 30 dolarow za worek 80 funtowy. I juz z dziesiec lat leza i
    odpadania, klawiszowania czy wykruszania sie fug jak dotad nie ma.
    Ostatnio, z rok temu robilem kuchnie u Chinczyka. Na podlodze byl tez "goly
    leon". Ale podloga byla miejscami zbutwiala wiec linoleum z trudem zerwalem i
    ze dwa matry kwadratowe plyt pod zlewem musialem wymienic na nowe. W projekcie
    byl chinski gras, plytki o wymiarach 30 x 30 cm. Wiec postanowilem zrobic
    tradycyjna metoda czyli te podloge osiatkowac. Niestety zona Chinczyka jak
    zobaczyla, ze kupilem siatke to bardzo kulturalnie oswiadczyla, ze ona zadnego
    zelaztwa w kuchni nawet pod podloga w domu miec nie chce...
    Co bylo robic siatka oddalem a kupilem polcalowa sklejke, ktora w poprzek do
    istniejacej nakrecilem na wierzch. Aby to pracowalo jako plyta, przed
    nalozeniem tej dodatkowej sklejki powierzchnie starej walkowalem grubo
    normalnym klejem do drewna i szybko do kupy skrecalem.
    Na tym podlozu, uzywajac tego "zbrojonego" kleju, polozylem plytki,
    zafugowalem normalnym nie piaskowanym "grautem" i jakos to stoi czyli lezy. A
    egzamin jakosci ta podloga przeszla przy wtaczaniu na nia wypasionej grubo
    ponad 100 kg lodowki, takiejz 6 palnikowej kuchni i granitowego na szafkach
    blatu.
    Jesli masz obawy odnosnie materialu czy wtrzymalosci nalezy po prostu zrobic
    probe, na kawalku podlogi nabic te siatke polozyc plytki, obciazyc i jseli za
    slabe to latwo wszystko od tego linoleum odspoic i wypieprzyc.

    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-09-22 20:42:01
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)

    Pewnie masz na mysli wykłądzinę PCV ?

    Do niej niczego nie przykleisz. Lepiej ja zerwij ...