  • 21. Data: 2011-06-05 18:44:45
    Temat: Re: Grubo?? otuliny rury miedzianej
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:
    > 6 zł tytułem pracy kotła, ale może być nawet mniej,

    no i machnąłem się... 6 kWh, to coś ponad 3 zł, a nie 6... ;-)

  • 22. Data: 2011-06-05 20:30:49
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Po pierwsze... w kilowatach [kW] wyraża się moc, a nie zużytą energię...
    > z podstawówki to mi jakoś się przypomina :-).
    Zdecydowanie i bezdyskusyjnie przyznaję RACJĘ :-)

    > Co do zużycia energii przez kocioł...
    >
    > Załóżmy wentylator pracujący przez dwie godziny na dobę - moc

    Owszem, ale ja miałem na myśli pracę ciągłą kotła w sezonie zimowym lub
    tylko nocną w sezonie wiosennym. Wtedy zwykle rozpalam wieczorem a żona
    wygasza rano. kWh na drugiej taryfie w obu przypadkach przybywa. Gdy
    przechodzę na grzanie prądem, to znika zużycie energii przez kocioł a
    pojawia się zużycie przez bojler.
    Stąd zużycie energii przez bojler to u mnie różnica we wskazaniach
    licznika na 2 taryfie + zużycie energii przez kocioł, gdy pracuje.
    Jedyny sposób na określenie ilości zużytej energii przez bojler to
    podłączenie go poprzez licznik energii.

    Kazek

  • 23. Data: 2011-06-05 20:34:45
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > no i machnąłem się... 6 kWh, to coś ponad 3 zł, a nie 6... ;-)

    Myślę, że mniej. Gdyby 2 godziny kosztowały 3 zł, to doba 36 zł a
    miesiąc ... więcej niż spalony w tym czasie węgiel.
    Za prąd płacę około 200 zł miesięcznie. Nawet jeśli połowę zużywa
    kocioł, to 100 zł na miesiąc daje ~3 zł na dobę, czyli około 12 groszy
    na godzinę.

    Kazek

  • 24. Data: 2011-06-06 04:43:31
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kazimierz Debski napisał:

    > Myślę, że mniej. Gdyby 2 godziny kosztowały 3 zł, to doba 36 zł a
    > miesiąc ... więcej niż spalony w tym czasie węgiel.

    dwie godziny pracy kotła dziennie daje coś ok 3 zł/m-c, zatem 24 godz
    dziennie będzie powodować zużycie odpowiednio większe, ale... tu już
    trzeba by uwzględnić tak pracę podajnika, i czas jego pracy - w końcu
    sterownik załącza go w odpowiednich cyklach, czyli nie pracuje cały czas.

    Reasumując, koszt energii elektrycznej zużywanej przez kocioł retortowy
    na ekogroszek, to nie więcej niż jakieś 30 zł na m-c w okresie 'pełnego
    grzania'. W okresie letnim, przy paleniu drewnem, taki koszt kształtuje
    się w granicach kilku złotych - ok 3 miesięcznie.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-06-06 07:26:50
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Załóżmy wentylator pracujący przez dwie godziny na dobę - moc
    > kilkadziesiąt watów, załóżmy 50, oraz pompa pracująca tylaż samo - może 45
    > watów. w zaokrągleniu daje to 0,1 kW x 2 godz x 30 dni = ok 6 kWh, czyli
    > koszt coś ok 6 zł tytułem pracy kotła, ale może być nawet mniej, bo dwie
    > godziny to już z dużym zapasem jest - u mnie na nagrzanie 300 l wody
    > wystarczy tak 1,5 godziny pracy, a i nie codziennie muszę tę wodę grzać.
    > Zatem można śmiało na prąd policzyć 5 zł/m-c przy paleniu drewnem, bo dla
    > węgla jeszcze ciut dojdzie na pracę podajnika, ale to też będą śladowe
> [...]

    Moja pompa jest z falownikiem firmy Willo pokazuje zuzycie na poziomie 5W

    ale wychodzi na to, ze przy zakupie miału w cenie ok 400zł w moim przypadku
    faktycznie ten sposob ogrzewania będzie najtańszy.

    Niestety mało wygodny jak by nie patrzec co jakis czas trzeba zaglądnać
    do kotłowni. Tak więc skuszę sie na grzałkę i watomierz i sprawdzę jakie
    faktycznie
    będzie zużycie

    pozdrawiam