  • 1. Data: 2011-06-02 14:46:34
    Temat: Studnia hydrofor \ 12m
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    wczoraj wykopaliśmy studnie i woda była na 12 metrach dopiero ( 3 metry
    iłu a dopiero pod nim woda ) miałem hydrofor 650W ,ale niestety nie dał
    rady tyle podciągnąć, rura w dół fi 32 mm i tu moje pytanie

    Jaki hydrofor by dał spokojnie rade podciągać wode z 12 metrów ?
    Jaką firme możecie poelcić ? jakiej mocy i na co zwracać uwage przy
    kupnie hydroforu ?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-06-02 14:52:45
    Temat: Re: Studnia hydrofor \ 12m
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Jaki hydrofor by dał spokojnie rade podciągać wode z 12 metrów ?

    Niestety żaden.
    Wodę zassać mozna co najwyżej do ~10 metrów.
    Wynika to z gęstości wody i ciśnienia atmosferycznego. Pewnie w
    internecie, albo w podręczniku fizyki są do tego wyliczenia.
    Przy próbie ssania na wysokość większą niż te ~10 metrów po prostu
    wytwarza się pod 10 m słupem wody próżnia.

    Do tego potrzeba by układ co najmniej dwóch pomp.

    Kazek

  • 3. Data: 2011-06-02 16:06:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Przy próbie ssania na wysokość większą niż te ~10 metrów po prostu
    > wytwarza się pod 10 m słupem wody próżnia.

    o widzisz, a ja mam wodę na 11m i jakoś próżni nie widzę, z kranu leci
    normalna mokra woda... :-)
    a wszystko napędza hydrofor JY1000 z pompą o mocy 1100 W, który
    wytwarza ciśnienie w instalacji 3 bary
    hydrofor mam w studni z kręgów i niestety ale pompa nie wytrzymuje tej
    wilgoci, po 2 sezonach odmówiła posłuszeństwa, jakoś taka ma
    niefortunną konstrukcję, ze skraplająca się na obudowie woda zbiera
    się w okolicach uzwojenia stojana, a wtedy o przebicia nietrudno...
    wymieniłem na taką samą na razie, ale jak ta pójdzie to do zestawu
    dołączę głębinową: http://allegro.pl/omnigena-omni-tech-1100-5-pompa-gl
    ebinowa-brzesko-i1631919081.html
    i takie też rozwiązanie polecam...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-06-02 16:13:43
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    W dniu 2011-06-02 16:52, Kazimierz Debski pisze:

> [...]
    > wytwarza się pod 10 m słupem wody próżnia.
    >
    > Do tego potrzeba by układ co najmniej dwóch pomp.

    u mnie z 18m. ciagnie trzystopniowa pompa grudziadz plus trzyfazowy
    silnik 2,2kw (zestaw samodzielnie zmontowany)

    cisnienie w instalacji 2,5-3,5atm. choc gdybym tylko chcial spokojnie
    moze byc duzo wieksze - ale wtedy rwie krany wiec bez sensu

    silnik i tak jest zaduzy ale akurat traki mialem

    powodzenia

    pozdr
    MJ

  • 5. Data: 2011-06-02 16:37:47
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-02 18:13, MalyMJ pisze:

    > u mnie z 18m. ciagnie trzystopniowa pompa grudziadz plus trzyfazowy
    > silnik 2,2kw (zestaw samodzielnie zmontowany)

    Sądzę, że lustro wody masz wyżej i dlatego jesteś w stanie wyciągnąć wodę.

    M.

  • 6. Data: 2011-06-02 18:59:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sądzę, że lustro wody masz wyżej i dlatego jesteś w stanie wyciągnąć wodę.

    nie kłóć sie z nim bo nic dobrego z tego nie bedzie -u niego nawet fizyka inaczej
    dziala :)

    b.

  • 7. Data: 2011-06-02 19:37:17
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    A czy pompe głebinową moge zainstalować na górze? Z ziemi wystaje ruraz
    fi 32mm zakończona zaworem ...

  • 8. Data: 2011-06-02 19:48:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote:
> [...]

    > się w okolicach uzwojenia stojana, a wtedy o przebicia nietrudno...
    > wymieniłem na taką samą na razie, ale jak ta pójdzie to do zestawu

    Witam, mam identyczną pompę i mimo że woda jest 2m pod powierzchnią gleby, pompa
    ledwo wyciąga 4 bary. Również wydajność pozostawia wiele do życzenia - z
    deklarowanych 60l/min. Myślę że uzyskuję ok. 40 (sądząc po zraszaczach).
    Zastanawiam się czy moja pompa jest sprawna (mam ją prawie 2 lata i tak działa
    od początku). Możesz napisać coś więcej o wydajności Twojej pompy i jakie max
    ciśnienie na niej uzyskujesz?

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-06-02 20:14:38
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-02 21:37, ark_fx pisze:
    > A czy pompe głebinową moge zainstalować na górze? Z ziemi wystaje ruraz
    > fi 32mm zakończona zaworem ...

    Tak, w studni artezyjskiej :-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Studnia_artezyjska

    M.

  • 10. Data: 2011-06-02 20:21:12
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    mam pompe głębionową coś koło 1,3kW na głębokości około 22m
    studnia ma około 25-28

    zbiornik jest też w studni jak na obrazku:
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/in
    ne/studnia.JPG

    od 2006r sprwdza się wyśmienicie

    --