  • 11. Data: 2010-04-27 08:53:31
    Temat: Re: Hydrofor z pompą czy osobno?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej S. pisze:

    > Czy pompe glebinowa mozna dodatkowo obciazyc obowiazkiem trzymania
    > cisnienia w zbiorniku? Pytam bo widze dookola zestawy: silnik

    Oczywiście, sam tak mam - zbiornik ciśnieniowy z wyłącznikiem w domu i
    zatapialna pompa w studni-rurze na około 10m.

    [ciach]

    > i nie widze zestawów pompa glebinowa - zbiornik (co zreszta jest
    > troche bez sensu, bo po co ten zbiornik? Chyba zeby umyc rece na
    > pasywnym cisnieniu z bufora, bez wlaczania silnika?).

    Dokładnie. Chodzi o to, żeby nie włączać pompy do każdej odrobiny wody.

    > Kombinuje wiec tak (a chodzi tylko o mocne zraszacze):
    >
    > - Niedroga pompa w studni (ok 13 m) napelnia 1000 litrowy zbiornik
    > i czujnikiem utrzymuje w nim jakis poziom.
    >
    > - Za zbiornikiem zestaw hydroforowy jak w podanym linku, który dba
    > o cisnienie.
    >
    > Bedzie korzysc na cisnieniu i oszczednosc na zalaczaniu pompy glebinowej?

    Bezsensowna komplikacja. Jeśli chcesz tylko podlewać, to porządna pompa
    w studni podłączona bezpośrednio do instalacji podlewającej. Oczywiście
    warto by zoptymalizować tę instalację tak, żeby pompa się nie
    "marnowała" pompując maksymalne ciśnienie w przykręcone kurki.

    A przy podlewaniu to 1000 litrów to zużyjesz w kilkanaście minut. No,
    chyba że podlewasz wyłącznie kwiatki w doniczkach albo masz działeczkę
    50m2 ;)