  • 71. Data: 2009-04-04 08:29:47
    Temat: Re: Ile gniazdek w kuchni?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > Chyba jakiś szalony instalator to napisał. Sam to wymyśliłeś(iklość
    > gniazdek) czy doradził to Tobie wykonawca kasujący "za punkt"?
    > Ty chcesz 20-30 gniazdek w kuchni- ja mam chyba niewiele wiecejw całym domu
    > i nie odczuwam dyskomfortu

    Hm, mam 10 w kuchni i nie odczuwam nadmiaru. Wez pod uwage, ze typowy
    przedluzacz ma ok. 1,5 m, a urzadzenia mocowe (zelazko, piekarnik,
    mikrofala, zmywarka, czajnik) tez kabli nie maja zbyt dlugich.
    Z kolei niskomocowe tez lepiej wtykac w gniazdo niz platac sie
    z przedluzaczem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 72. Data: 2009-04-04 08:32:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > gniazdek) czy doradził to Tobie wykonawca kasujący "za punkt"?
    > Ty chcesz 20-30 gniazdek w kuchni- ja mam chyba niewiele wiecejw

    wiesz nie mam nic za robienie takich instalacji a 35zeta za puinkt :) sam
    kuchnia to już niezły zarobek.

  • 73. Data: 2009-04-04 09:30:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    kris napisal:
> [...]
    > domu
    > i nie odczuwam dyskomfortu

    >Hm, mam 10 w kuchni i nie odczuwam nadmiaru.

    10 to nie 20-30 jak chce autor postu a któś wspominał o jeszcze większej
    ilości
    Jakbyś miał 50 też nie odczuwałbyś nadmiaru bo niby jak to odczuć;)))

    >Wez pod uwage, ze typowy
    >przedluzacz ma ok. 1,5 m,

    Przedłuzacze są jakie chcesz, ale jak rozsądnie rozmieścisz gniazdka(i nie
    musi byc ich 2 na metr)to nie trzeba ich stosowac wcale.

    >a urzadzenia mocowe (zelazko, piekarnik,
    >mikrofala, zmywarka, czajnik) tez kabli nie maja zbyt dlugich.
    >Z kolei niskomocowe tez lepiej wtykac w gniazdo niz platac sie
    >z przedluzaczem.
    Mikrofale jest stale w tym samym miejscu z reguły, czajnik też zmywarka
    równiez. To łatwo przewidzieć i tam zrobic gniazdfka.
    "Niskomocowych" jak je nazwałeś tez aż tak duzo jednoczesnie się nie stosuje
    więc kilka wolnych gnaizdek w oklicach blatu roboczwego wystarcza.
    Ale kazdy robi jak uważa

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 74. Data: 2009-04-04 09:33:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gr1np5$j86$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Nie sądzę. W całym pomieszczeniu z otwartą kuchnią 30m2 będzie 40-45
    > gniazdek 220V podzielonych na dwa obwody trójfazowe i trzy jednofazowe,
    > pęk kabli UTP grubości przedramienia, wifi.
    > I nawet będzie kilka puszek ukrytych w razie czego. ;-)
    > Śmiesz twierdzić, że o czymś zapomniałem?
    Śmiem twierdzić że połowy z tego nawet nie wykorzystasz w praktyce

    Krzysiek

  • 75. Data: 2009-04-04 13:04:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > 10 to nie 20-30 jak chce autor postu a któś wspominał o jeszcze większej
    > ilości

    Podwojnych :)

    > Jakbyś miał 50 też nie odczuwałbyś nadmiaru bo niby jak to odczuć;)))

    Jakbym mial ochote? Czemu nie :)

    > Przedłuzacze są jakie chcesz, ale jak rozsądnie rozmieścisz gniazdka(i nie
    > musi byc ich 2 na metr)to nie trzeba ich stosowac wcale.

    Ehm, jestes nadmiernym optymista, albo jeszcze w stanie bezzennym.

    > Mikrofale jest stale w tym samym miejscu z reguły, czajnik też zmywarka
    > równiez. To łatwo przewidzieć i tam zrobic gniazdfka.

    Jednak obstawiam, ze jestes bezzenny :) Od momentu zrobienia
    instalacji elektrycznej do momentu montazu mebli mojej zonie
    koncepcja ustawienia kuchni zmienila sie mniej wiecej 4 razy.
    A byl to odstep zaledwie poltora roku :)

    > "Niskomocowych" jak je nazwałeś tez aż tak duzo jednoczesnie się nie stosuje
    > więc kilka wolnych gnaizdek w oklicach blatu roboczwego wystarcza.

    Stosuje sie: maszynka do krojenia chleba, ekspres do kawy, maszynka do miesa,
    sokowirowka, ladowarka do telefonow, radio, lampki podszafkowe.
    Znajdzie sie tego sporo :) A poza tym chodzi nie o 'minimum minimorum'
    ale o zwykla wygode.

    > Ale kazdy robi jak uważa

    Wlasnie. Na ile dusza pragnie, na ile portfel wystarczy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 76. Data: 2009-04-04 17:21:00
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jan Werbiński wrote:

    > i co każdą podłaczasz do innego gniazda w scianie? a to wszytsko w tym
    > jednym salonie będziesz miał?

    Słuchawkę od telefonu stacjonarnego i komórki lubię mieć tam, gdzie
    najczęściej przebywam bez potrzeby przekładania ładowarki albo chodzenia do
    innego pokoju.

    Co nie znaczy, że nie zrewiduję liczby gniazdek. Jeszcze nie kułem. Na razie
    są tylko wytrasowane miejsca.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 77. Data: 2009-04-04 17:25:05
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > gniazdek) czy doradził to Tobie wykonawca kasujący "za punkt"?
    > Ty chcesz 20-30 gniazdek w kuchni- ja mam chyba niewiele wiecejw całym

    Z tymi 2m to jest rewelacyjny pomysł i analizując moje potrzeby postanowiłem
    go zrealizować. Pytanie tylko ile tych gniazdek ma być co 2m? :-D
    Np ethernet to minimum 3 do pokoju z RTV. W miejscu, gdzie stoi sprzęt audio
    już dziś mam zajęte 6 gniazdek, a jeszcze nie mam telewizora! Do tego dołóż
    2x telefon + dedykowany komputer pod media, notebook i sam policz. Już mamy
    12. Co liczenie, to więcej mi wychodzi...

  • 78. Data: 2009-04-04 17:32:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > 10 to nie 20-30 jak chce autor postu a któś wspominał o jeszcze większej
    > ilości

    Stale podłączone:
    Piekarnik, mikrofala, płyta (dwumiejscowa indukcja 220V), bojler, lodówka,
    zmywarka, robot, okap, oświetlenie podszafkowe, rozdrabniacz (nie mam,
    ale...), czajnik, ekpres. Już mamy 12. Teraz dokładamy 4 puste na główny
    blat roboczy, dwa na drugi blat, dwa na słupek gdzie w przyszłości może się
    znaleźć ekspress do zabudowy i coś jeszcze schowane. 22 gniazdka. Następnie
    ewentualne dodatkowe oświetlenie oraz drugie gniazdko na lodówkę wyżej bo
    niewiem jak długi jest kabel, a lodówka będzie za 2-3 tygodnie. Teraz jest
    już 24. Każda ewentualność przewidziana i nie będzie żadnych przedłużaczy.

    Może i przesada, ale mam serdecznie dość przedłużaczy. W tej chwili mam w
    domu stale podłączone KILKANAŚCIE.

  • 79. Data: 2009-04-04 17:34:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    kris napisal:
    > 10 to nie 20-30 jak chce autor postu a któś wspominał o jeszcze większej
    Wlasnie. Na ile dusza pragnie, na ile portfel wystarczy.
    =======

    Berkery kupiłem w hurtownii poniżej cen Allegro. Chbya mniej niż 10zł netto.

  • 80. Data: 2009-04-04 17:35:04
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gr1np5$j86$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Śmiem twierdzić że połowy z tego nawet nie wykorzystasz w praktyce

    Wcale mi to nie będzie przeszkadzać. Estetyczne są.