  • 31. Data: 2009-11-02 21:37:32
    Temat: Re: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: "poss123" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poss123" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hcnijd$6ha$1@news.onet.pl...
    > Gdańsk, ok. 285 m2 p.u. (ogrzewanej), dom nowy, ocieplony 15cm, parter
    > podłogówka, góra grzejniki + podłogówka w łazienkach, temperatura
    > pomieszczeń 22-25*C, kuchenka gazowa, od 12.10 do 02.11 zużycie 320 m3
    > czyli ok. 15m3/dobę.

    aha, to "prawie" pierwszy sezon grzewczy, wprowadziliśmy się w marcu
    zeszlego roku - bo to tez ma znaczenie.

  • 32. Data: 2009-11-02 22:56:47
    Od: "poss123" <p...@p...onet.pl>

    > aha, to "prawie" pierwszy sezon grzewczy, wprowadziliśmy się w marcu
    > zeszlego roku - bo to tez ma znaczenie.
    jejku i znowu bład, w marcu tego roku

  • 33. Data: 2009-11-03 01:47:02
    Temat: Re: Ile metrĂłw gazu zuĹźywacie na dobe ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Drewno ciełem sam i pociełem na wymiary do mojego kotła. Najważniejsze to
    > dokładnie ułożyc drewno w kotle- a jak ocięte na wymiar to nie ma
    > problemu

    Jeszcze troche a Kris nam sie bedzie doktoryzowal z obslugi drzewnej kotla.
    :-DDD

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-11-03 01:48:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > jejku i znowu bład, w marcu tego roku

    Sie zaczalem juz zastanawiac. Nie pije zbyt czesto i duzo a rok przespalem??
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-11-03 08:15:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Na razie zostane więc przy drewnie. Gaz mam za płotem zawsze zdąże podłączyć.

    Oby się nie okazało że za mały przekrój gazociągu i kolejnych podłączeń nie
    będzie dopóki nie pociągną drugiej nitki.

    Marek

  • 36. Data: 2009-11-03 08:28:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hcm54d$j2r$1@news.onet.pl...
    >
    > Oby się nie okazało że za mały przekrój gazociągu i kolejnych podłączeń
    > nie będzie dopóki nie pociągną drugiej nitki.
    Nie ma takiej opcji;)) Sieć była projektowana specjalnie dla tej
    okolicy(moja działka i trzy sąsiednie) Zrobili nam sieć a nam po prostu nie
    spieszy sie z przyłączami.;)))

  • 37. Data: 2009-11-03 08:32:50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
    > :) o matko polko - to ja na eko-pseudowegiel wydaje w chwili obecnej 400 PLN
    > miesiecznie
    >
    > srednio okolo 18-20 kg/doba . Chatka +- 200 m2 , troche podlogowki (lazienki 2
    > szt, kuchnia i przedpokoj)
    > temp. srenio okolo 20 st. cp + cwu + 4 osoby
    >
    > gdzie tu sens - dymac z workami i sie paprac ?

    Ano nie ma sensu. Mój sąsiad jak robili do mnie gaz to się pukał po głowie.
    Według niego piec to super sprawa. Papiery spalisz, czasem smieci lub meble
    stare.
    Jego dom jest większy o jakieś 20m2 od mojego. Co roku widzę na jesień kupuje
    węgiel i resztki z tarcicy. Kilka sobót poświęca na cięcie tarcicy, znoszenie
    węgla.
    Lata z wiaderkami jak popier.... i szyderczo się do mnie usmiecha. Młody jest,
    niech nosi - myślę...
    Zapytałem go ile wydaje na ten węgiel i drzewo. No... - odpowiada dumnie -
    schodzę poniżej 2500zł na sezon.
    Zaprosiłem go do mnie i pokazałem stan licznika po trzech sezonach po czym
    pokazałem fakturę aby wiedział po ile jest gaz.
    Najpierw nie uwierzył. Odpowiedział że licznik napewno był zmieniany i dlatego
    tylko tyle.
    Niedawno wydawałem zgodę na pociągnięcie gazu dalej z mojej działki do
    nowowybudowanego domu jakieś 150m dalej. Wiem że sąsiad palacz poleciał do
    gaziarzy i złożył wniosek o warunki przyłączenia.

    Marek

  • 38. Data: 2009-11-03 08:57:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Czyli w przybliżeniu 1,28zł za m3 + 48zł miesięcznie.
    > 10m3 dziennie *30dni= ok 450zł miesięcznie teraz.
    > Styczeń-marzec pewnie troche drożej.
    > Ale przyjmijmy:
    > 450*7miesiecy= 3150zł
    > 130zł *5 "letnich" miesięcy
    > Razem rocznie ok 4000zł za gaz.
    > Kocioł gazowy i nstalacja to jednorazowy wydatek pewnie min 6000zł

    Wszystko zależy od budynku i rodzaju kotła i instalacji. Budynek warto ocieplić
    raz a dobrze. To się zwraca. Kocioł, ja mam zwykłego vaillanta VUW240 ze
    sterownikiem pokojowym vrt390 kosztował 3400zł. Moc w trybie CWU 24kW w trybie
    ogrzewania zmniejszona do około 16kW.
    Instalacja w kotłowni prosta. Instalację całą CO w domu robiłem sam. Wszystko aż
    do rozdzielaczy w miedzi. Od rozdzielaczy PEX. Większość to podłogówka.
    U mnie jest ogrzewane 130m2 do 21C (w garazu 20m2 jest grzejnik ale zamknięty,
    jest chłodno jakieś 10-15 stopni). Jak narazie tylko jeden miesiąc wyszedł mi
    460zł. Styczeń tego roku, ale mrozy siarczyste trzymały wtedy długo. Termometr
    zanotował rekordowo -35C.
    Dopóki nie miałem kolektorów to schodziłem nieco poniżej 2000zł na rok z
    grzaniem wody i CO. Teraz sa kolektory i jest mniej. Zużycie gazu spadło poniżej
    1200m3/rok co pozwoliło mi na zejście do niższej taryfy W2
    Sam sezon zimowy tylko grzanie to jakieś 1400-1500zł.

    > Na razie zostane więc przy drewnie. Gaz mam za płotem zawsze zdąże podłączyć.

    Mój sąsiad rabie i tnie drewno, nosi węgiel a ja griluję ze znajomymi.

    Marek

  • 39. Data: 2009-11-03 09:19:09
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > Sam sezon zimowy tylko grzanie to jakieś 1400-1500zł.

    > Mój sąsiad rabie i tnie drewno, nosi węgiel a ja griluję ze znajomymi.

    mozesz napisać jaki region polski?

    mam podobny układ jak ty i za poprzedni rok (do wrzesnia tego roku)
    zaplacilem coś ponad 3000zł

    bede musial pomyśleć gdzie mi te 50% ucieka

    michal

  • 40. Data: 2009-11-03 09:37:56
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "poss123" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sie zaczalem juz zastanawiac. Nie pije zbyt czesto i duzo a rok
> [...]
    Mało śpisz i to jakby ten sam rezultat...
    Pozdrawia~M