  • 21. Data: 2012-03-15 10:19:14
    Temat: Re: Instalacja wody użytkowej - z czego?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Ale gość pisał o stalowych spawanych. sam chyba nie wiedział co
    > pisze. Przeciez jakby do wody wody w domu zastosował czarne rury i je
    > pospawał gazowo np. To tylko kłopoty by mioał z tego. czarna woda w
    > pralce, rdza na spawach itp. Czarne spawane sa dobre do CO ale nie do
    > wody pitnej. Do wody ew ocynk ale jak juz to skręcany, no chyba że
    > chce się potruć troche i pospawa ocynk zwykła spawarką elektryczną
    > czy gazem;)ale to bez sensu

    nie bój nic już nie takie myki widziałem w życiu, czasem sie znajduje czarne
    kształtki w instalacjach z ocynku :)

  • 22. Data: 2012-03-15 12:33:57
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał:
> [...]
    > wody ew ocynk ale jak juz to skręcany, no chyba że chce się potruć troche
    > i pospawa ocynk zwykła spawarką elektryczną czy gazem;)ale to bez sensu

    Tak, ja wiem że dol wody się gwintuje i skręca, wspomniałem o spawaniu tylko
    po to żeby wywołać dyskusję, bo i tak te stare stalowe skręcane rury są w
    środku pordzewiałe, więc się tak zastanawiam czy jest sens skręcania, ale
    może faktycznie spawana znacznie szybciej koroduje.

    > To oczywiste

    To nie jest oczywiste, bo nie każdy korzysta z wodociągu!!!
    Ja dobrze wiem jak jest z wodociągami, instalacją i wodą w wielkich
    miastach, osobiście miałem okazję się przekonać że po samej kąpieli
    dostawało się swędzenia skóry, oraz wysypki, oczywiście po latach ludzie się
    "przyzwyczajali", ale to oczywiście wodociągi i instalacje w budynkach w
    plastikach, aż strach pomyśleć że tą wodę ludzie muszą pić, a potem dzieci
    mają jakieś dziwne choroby, alergie i podobne pierdoły i nie wiadomo od
    czego!

  • 23. Data: 2012-03-15 13:48:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > w budynkach w plastikach, aż strach pomyśleć że tą wodę ludzie muszą
    > pić, a potem dzieci mają jakieś dziwne choroby, alergie i podobne

    kury nie niosą a baby sie jakoś dziwnei patrzą na chłopów, boże ale
    pitolenie.

  • 24. Data: 2012-03-15 17:05:57
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2012, 09:55:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu czwartek, 15 marca 2012, 09:20:05 UTC+1 użytkownik Kacper USUNTO napisał:
    > Ale gość pisał o stalowych spawanych. sam chyba nie wiedział co pisze. Przeciez
    Rury stalowe do wody od dawna spawa się i wewnętrznie teflonuje na przykład.
    Duże średnice.
    Antyplastikowcy nie maja wyjścia.
    Poddać się

  • 25. Data: 2012-03-15 23:47:10
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Są tacy co lubią pitolić.
    Sadzę nawet ,że to jest większość.

    Ad rem.
    Oczywiście plastiki są szalenie szkodliwe, ale ja wszystko robię w PP.
    Może dlatego ,że skończyłem chemię...:-).

    Nie znam lepszego systemu niż zgrzewane PP.
    Wszystko.

  • 26. Data: 2012-03-16 05:58:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
> [...]
    > Oczywiście plastiki są szalenie szkodliwe, ale ja wszystko robię w PP.
    > Może dlatego ,że skończyłem chemię...:-).

    imho ALUPEX jest lepszy w środku masz czyste PE

  • 27. Data: 2012-03-16 09:11:26
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Mam zdecydowanie większe zaufanie do PP.
    Pod każdym względem.
    Jest też wygodniejszy w robocie.
    Pozostanę przy PP.

  • 28. Data: 2012-03-16 09:17:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
    > Mam zdecydowanie większe zaufanie do PP.
    > Pod każdym względem.
    > Jest też wygodniejszy w robocie.
    > Pozostanę przy PP.
    jedyne że czasem po kilku latach zaczyna gdzieś siąpić na jakimś zgrzniu :)

  • 29. Data: 2012-03-16 09:19:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.03.2012 10:17, Marek Dyjor pisze:

    > jedyne że czasem po kilku latach zaczyna gdzieś siąpić na jakimś zgrzniu :)

    I np. w ciągu miesiąca z instalacji CO pewnego biurowca znika jakieś
    1200l miesięcznie... i nie widać dokąd ;)

  • 30. Data: 2012-03-16 13:24:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    hk wrote:

    > Antyplastikowcy nie maja wyjścia. Poddać się

    :-)

    Dla mnie miedź zawsze należała do kategorii "metale ciężkie" z tego
    względu i nie rozumiem mody do używania jej m.in. do wyrobu drogich
    naczyń. Z tych kranów nikt pił nie będzie, dlatego dopuszczałem ją
    ze względu na spodziewaną trwałość, ale z tym jak widać bywa różnie,
    więc odpadła z konkursu. I chyba dobrze -- ja wiem, że miedziana
    armatura ma wszystkie potrzebne certyfikaty itp., ale z drugiej strony
    przypuszczam, że w starożytnym Rzymie rury ołowiane też miały nie gorsze
    certyfikaty, a jednak chłopakom bogata w CO2 woda "zryła beret"...

    Pozdrawiam, Piotr