  • 1. Data: 2009-05-30 12:36:35
    Temat: Izolacja fundamentów
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Ekipa wzięła się za kładzenie abizolu na sciane fundamentową. na szczęście
    wpadłem na budowe i zdązyli położyć kilka m2. Na abizolu jak wół stoi "Nie
    stosowac pod styropian". A styropian oczywiście ma być.
    Co teraz zrobić? Zdrapywać szczoteczka do zębów, pokryć jakąś warstwa którą
    można stosować pod styropian czy w tym miejscu dać wełnę mineralna do
    ocieplania fundamentów?

  • 2. Data: 2009-05-30 12:41:19
    Temat: Re: Izolacja fundamentów
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co teraz zrobić? Zdrapywać szczoteczka do zębów, pokryć jakąś warstwa
    > którą można stosować pod styropian czy w tym miejscu dać wełnę mineralna

    Przemaluj to jakims mazidlem które moze byuc stosowane pod styropian.
    Izolbet np takie cos produkuje.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-30 13:14:51
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przemaluj to jakims mazidlem które moze byuc stosowane pod styropian.
    > Izolbet np takie cos produkuje.

    A wydzielajacy sie rozpuszczalnik spod spodu nie przeniknie przez warstwe?
    zaczynam rozumieć tych co narzekaja na tej grupie na "fachowców"
    Póki co postawili mi fundamnt bez wiekszych problemów. Ale dzisiaj zepsuli
    sobotę. Najpierw stwierdzili, że zaizolują tylko ścianę od zewnątrz. Bo niby
    po co od srodka. Potem okazało sie, ze to na zewnatrz to maja zamiar malować
    po styropianie zaciagnietym klejem. Bo niby po co po scianie fundamentowej.
    Na koniec dobrze ze przeczytalem co przywiezli do malowania.
    Chyba jak na poczatek to starczy?

  • 4. Data: 2009-05-30 17:51:59
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Co teraz zrobić? Zdrapywać szczoteczka do zębów, pokryć jakąś warstwa
    > którą można stosować pod styropian czy w tym miejscu dać wełnę mineralna

    Zeskrob ile sie da. Daj im młoteczki niech pukają, może szlifierkę z jakąś
    tarczą? Dobierz cis. Resztę trzeba zamalować ale nie wszystko się będzie
    trzymać jedno do drugiego. Sprawa kłopotliwa.
    Ledwo zaczeli i już spierdolili.

  • 5. Data: 2009-05-30 17:53:25
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gvr9hh$tkg$1@news.onet.pl...

    > A wydzielajacy sie rozpuszczalnik spod spodu nie przeniknie przez warstwe?

    Przesiąknie więc dopilnuj żeby skuli albo zeszlifowali

    > zaczynam rozumieć tych co narzekaja na tej grupie na "fachowców"

    Rób zdjęcia i nam pokazuj. To są skunksy i przygłupy.

  • 6. Data: 2009-05-30 17:54:47
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chyba jak na poczatek to starczy?

    Jeszcze nie wiadomo co z fundamentami. Czy je wibrowali w czasie zalewania?

  • 7. Data: 2009-05-30 17:57:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chyba jak na poczatek to starczy?

    Aha zapomniałem...
    Daj zdjecia zbrojenia fundamentów. Czy narożniki są pozaginane i powiązane w
    zbrojeniu ław?

  • 8. Data: 2009-05-30 23:20:50
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Co teraz zrobić? Zdrapywać szczoteczka do zębów, pokryć jakąś warstwa którą
    > można stosować pod styropian czy w tym miejscu dać wełnę mineralna do

    Nic wielkiego sie nie stalo. Kup gruba pape termozgrzewalna i na goraco nalep
    ja na ten juz pomalowany abizolem kawalek a z rozpedu zaizoluj nia reszta
    scian fundamentowych. Robota co prawda trudna ale taka izolacja spoko Cie i
    Twoje wnuki przezyje.
    Ja tu w Hameryce czesto naprawiam sciany fundamentowe, ktore normalnie wskutek
    zlego posadowienia i niezbrojenia, pekaja. Te pekniecia dla konstrukcji
    drewnianych nie sa grozna a nawet zauwazalne, powodem koniecznosci naprawy sa
    czeste zalewania piwnic woda wlewajaca sie przez te szpary, czesto
    kilkumilimetrowe. Od lat reperuje to papa firmy dibiten, to jest zbrojona
    jakims policos tam siatka, gruba na 4 mm i rozciagliwa jak gumo-plastelina
    gruba folia w 10 m rolkach. Zawsze te pape nalepiam na istniejace czarne
    mazidla, ktorymi te sciany tez sie tu izoluje. Potem zawsze na to dokladam
    styropian 5 cm dajacy wyrazne ocieplenie sciany, wskutek czego piwnica latem
    jest znacznie suchsza.
    Pzdr.

  • 9. Data: 2009-06-03 20:47:24
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > Chyba jak na poczatek to starczy?

    Moim zdaniem starczy.
    Z takimi gośćmi to zamiast patrzeć jak rośnie budynek, zastanawiasz się
    co musisz sprawdzić i co się stanie jak nie dopilnujesz.
    Wykopu Ci pewnie nie zagęszczą odpowiednio, bo po co, pod chudziakiem
    nie widać a rok postoi, ściany porobią krzywe, bo przecież tynk
    przykryje, tyle że 5cm tynku to kosztuje i zbytnio fajne nie jest, itd itp.
    Ja z takim cwaniakiem co na złość robił, robiłem do ścian, ale jak
    usłyszałem, że chce strop wylewać na da razy (belki oddzielnie, a w
    projekcie jak byk pisze łączyć monolitycznie ze stropem) to powiedziałem
    wynocha. I to była najlepsza decyzja.
    Pozdrawiam
    KK

  • 10. Data: 2009-06-04 10:22:17
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > czy w tym miejscu dać wełnę mineralna do
    > ocieplania fundamentów?

    welna w ziemie ? absolutnie nie polecam.

    opisz, jak wybrnales z sytuacji.

    pozdrawiam
    pluton