  • 1. Data: 2010-07-02 16:14:50
    Temat: Izolacja (piwnica - parter)
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Witam serdecznie

    Posiadam dom z wysokimi piwnicami (3,50m) i stropy tych piwnic sa bardzo
    rowne i gladkie.
    Chcialbym dac warstwe izolacyjna pomiedzy piwnicami a parterem w postaci
    styropianu. Mysle o przyklejaniu plyt styropianowych na suficie bezposrednio
    kolo siebie. Chodzi o izolacje i zwiekszenie temperatury w pomieszczeniach
    na parterze. Piwnica w czesci (ok 1metr) wystaje nad powierzchnie ziemi.

    Jedyna przeszkoda moga byc rury doprowadzajace wode i prad biegnace tuz przy
    suficie, ale sa one w otulinkach i odpowienie dociecie styropianiu nie
    przedstawia zadnego problemu. Nawet jesli powstana jakies szczeliny, to IMO
    przy pokryciu warstwą izolacyjną 95% powierzchni sufitu to powinno to dac
    efekty w wyraznym dociepleniu zimą pomieszczen powyzej.

    Pozniej zamierzam pomalowac styropian jakas emalią zeby sie nie utlenial.

    Dobrze kombinuje?

    Jakies rady od szanownych grupowiczow? Grubosc styropianu, jaki klej? I jak
    przygotowac podloze (tzn. sufit w tym wypadku - wystarczy przed polozeniem
    kleju dzien wczesniej umyc sufit?)

    Pozdrawiam i bede wdzieczny za wszelkie sugestie bo budowlaniec ze mnie
    zaden! :)

    Rownoczesnie bede przeprowadzal ocieplenie calego budynku z zewnatrz
    (styropian w niektorych miejscach 10, a w niektorych 12).

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 2. Data: 2010-07-02 16:43:29
    Temat: Re: Izolacja (piwnica - parter)
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Pozdrawiam i bede wdzieczny za wszelkie sugestie bo budowlaniec ze mnie
    > zaden! :)

    ja bym przykleił pianką, a dałbym 10cm. Ja wiem ze pianka jako klej dopiero
    raczkuje i budzi sprzeciwy , a w modzie jest tradycyjny klej "cementowy",
    ale robota pianką byłaby szybka i przyjemna :-)

    b.

  • 3. Data: 2010-07-03 08:34:28
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

> [...]
    > raczkuje i budzi sprzeciwy , a w modzie jest tradycyjny klej "cementowy",
    > ale robota pianką byłaby szybka i przyjemna :-)

    Dzieki za sugestie! :)
    A czemu pianką? Nie odpadnie?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 4. Data: 2010-07-03 11:44:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A czemu pianką? Nie odpadnie?

    ja mam nad głową płyty gips-kartonowe przyklejone na piankę do betonu-
    wszyscy mnie tu straszą ze mi to na głowe spadnie. Ale wciąż jeszcze nie
    spadło :-)))

    b.

  • 5. Data: 2010-07-04 09:56:02
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > ja mam nad głową płyty gips-kartonowe przyklejone na piankę do betonu-
    > wszyscy mnie tu straszą ze mi to na głowe spadnie. Ale wciąż jeszcze nie
    > spadło :-)))

    :))
    Rozmawialem z Tata, z ktorym bede kleil ten styropian. On jednak nie ufa
    piance;) Hehe.. No coz - w takim razie pozostaje mi klej "betonowy" czy
    jakas inna zaprawa.
    Ale w sumie w kilku miejscach mam zamiar sprobowac pianke.

    Czy w jakis szczegolny sposob trzeba to rozprowadzac? Bo klej to wiadomo - w
    kilku miejscach na plycie zrobic "piramidki" i lekko docisnac do sufitu. I
    tam jest pewna przestrzen pomiedzy warstwami. A w przypadku pianki czy ta
    przestrzen pomiedzy sufitem a styropianem nie bedzie za mala? I inne
    pytanie - czy wogole taka przestrzen powinna byc przy robieniu izolacji?
    Podejrzewam ze tak, bo nawet jak sie robi ocieplenie domu, to zawsze
    pozostawia sie delikatną odleglosc pomiedzy sciana a plyta styropianu.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 6. Data: 2010-07-04 11:16:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > :))
    > Rozmawialem z Tata, z ktorym bede kleil ten styropian. On jednak nie ufa
    > piance;) Hehe..

    powiedz tacie ze na 1m2 pianki można powiesić 60ton, moze sie przekona :-)
    Pewnie nie uwierzy, to niech sobie sam policzy :-)

    b.