  • 1. Data: 2010-07-02 10:49:20
    Temat: Suchy beton a slupki ogrodzenia
    Od: "unet" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie,
    znalazlem firme, ktora produkuje i montuje ogrodzenie betonowe, tylko cos
    przekonany nie jestem co do stosowanej przez nich techniki, moze zacytuje:

    słupy montowane są na suchy beton(chudziak) w otworach o głębokości ok. 60 cm
    oraz średnicy ok. 30 cm

    - dopuszczalna tolerancja odchylenia słupa od pionu wynosi 2%
    - dopuszczalna tolerancja płyt w poziomie wynosi 2 %
    - dopuszczalna tolerancja szczelin między płytami wynosi do 1 cm
    - dopuszczalny luz płyty w prowadnicy słupa wynosi do 1 cm

    do tej pory myslalem ze stosuje sie standardowy 'mokry' beton zalewajac
    szalunek...

    Czy taki plot (wys 2m, plyty pelne) wytrzyma mocniejsze wiatry ?

  • 2. Data: 2010-07-02 14:25:29
    Temat: Re: Suchy beton a slupki ogrodzenia
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "unet" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz średnicy ok. 30 cm
    > do tej pory myslalem ze stosuje sie standardowy 'mokry' beton zalewajac

    IMHO jest tu jakieś niedomówienie. "Chudy beton" to potocznie C10. Suchy beton to
    sama mieszanka kruszyw i cementu bez wody. Tak przywozi się z węzła małe ilości
    betonu zwykłą przyczepką i rozrabia na miejscu z wodą w betoniarce lub taczce. Nie ma
    problemu w zamówieniu suchego B20.

  • 3. Data: 2010-07-03 04:58:07
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    >
    > Czy taki plot (wys 2m, plyty pelne) wytrzyma mocniejsze wiatry ?
    >
    > Wytrzyma. To "okolo" 60 cm troche mnie niepokoi; zapewne w praktyce
    zaglebiaja je na pol metra. A to ze wzgledu na przemarzanie - troche za malo.
    Odnosnie suchego betonu to sie to stosuje, nawet glinobeton widzialem. Slupek
    powinien byc mocno osadzony w gruncie, najlepsze jest jego zalanie normalnym
    betonem ale to ma wady typu trudnosci w dokladnym jego ustawieniu, a tu
    tolerancje sa dosc ostre. Czesto latwiej jest posadowic slupek ubijajac wokolo
    gruntem i kontrolujac pion. Ale grunt trzeba starannie i mocno zageszczac
    kolkiem a tego jakos nikt nie lubi. Panuje tez mit, ze grunt sie sam zagesci
    co jest dalekie od prawdy. Po paru latach taki slupek wokol ktorego grunt "sam
    sie zagescil" chwieruta sie na boki, ze hej a czesto pod naporem wiatru pada.
    Wymyslono wiec, co uwazam za ekonomicznie uzasadnione, obsypywanie slupka
    suchym betonem czyli mieszanka drobnego kruszywa, piasku z cementem. I to sie
    latwo aplikuje, nie trzeba tego za bardzo zageszczac a duzo latwiej uzyskac
    dokladne odstepy i piony slupkow. Ten suchy beton naciagnie sobie wody
    kapilarnej z gruntu czy poczeka na deszcz i jakos zwiaze. Nie uzyska
    wytrzymalosci normalnego betonu ale jego wytrzymalosc i tak bedzie wieksza od
    samego nienaruszonego gruntu, w ktorym siedzi. Cement nie jest znowu taki
    przerazliwie drogi, drozszy jest chyba czas pracownikow.
    Czyli jest to technologia w sumie prostsza i szybsza od kazdej innej chyba.
    Tak to widze, sam stosowalem podobny sposob gdy nie mialem mozliwosci
    glebszego posadowienia slupkow (skala). Wtedy wybieralem szersza dziure i
    obsypywalem slupek mieszanka cementu i wilgotnej gliny pylastej z urobku, bez
    dodawania grama wody. Troche to uklepywalem kolkiem. I to nawet stoi juz kilka
    lat bedzie i plot sie nie przewrocil mimo huraganowych wiatrow, ktore tu
    czesto "dujom".
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2010-07-27 06:08:58
    Od: lukaszZGL <l...@g...com>

> [...]
    betonu zwykłą przyczepką i rozrabia na miejscu z wodą w betoniarce lub taczce. Nie ma

    NIE MA SUCHEGO B20. Suchy można zamówić C7,5/10, LUB NIŻSZE KLASY - 5,
    A NAWET 2,5 (Tu ciekawostka - tylko Polskie Normy je dopuszczają, ze
    względu na "tradycję oszczędzania cementu". A wszystko stoi w tym
    kraju:)

  • 5. Data: 2010-07-27 06:13:20
    Od: lukaszZGL <l...@g...com>

    On 27 Lip, 08:08, lukaszZGL <l...@g...com> wrote:
> [...]
    > A NAWET 2,5 (Tu ciekawostka - tylko Polskie Normy je dopuszczają, ze
    > względu na "tradycję oszczędzania cementu". A wszystko stoi w tym

    A do tego suchy beton to nie mieszanka kruszywa i cementu. Mieszankę
    kruszywa i cementu nazywamy "Mieszanką kruszywa i cementu". Suchy
    beton to potoczna nazwa dla betonu klasy S1. I wbrew pozorom, nie jest
    on taki suchy. Po prostu nie płynie wogóle. Tyle praktyki.