  • 1. Data: 2009-05-07 08:13:18
    Temat: Izolacja pozioma. Jak naprawić błąd?
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Na początku chciałem podziękować za dotychczasowe rady (nawet te dofcipne :-)
    ) w wątku o montażystach z Jezierskiego.

    Do rzeczy: Z tego co wyczytałem o izolacji poziomej to papa pomiędzy
    fundamentem, a ścianą piwnicy powinna wystawać z 10-20cm z każdej strony żeby
    wywinąć ją na fundament z strony zewnętrznej i dało zrobić się zakładkę ze
    strony wewnętrznej z folią/papa z podłogi. Niestety nie dopilnowałem tego i ta
    papa nie wystaje (tzn. wystaje ale z 0,5cm). Podpowie ktoś jakiś patent na ten
    błąd? Chodzi mi szczególnie o stronę wewnętrzną - połączenie z izolacją
    podłogi (od zewnątrz to chyba polecę dysterbitem).

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-05-07 08:30:43
    Temat: Re: Izolacja pozioma. Jak naprawić błąd?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Na początku chciałem podziękować za dotychczasowe rady (nawet te dofcipne
    > :-)
    > ) w wątku o montażystach z Jezierskiego.

    Jezierski to kontynuacja dyskusji ktora odbyla sie tu jakis miesiac temu, a
    dotyczyl wlasnie montazu na tasme rozprezna tzw. montaz 3W ktorego wiernym
    wyznawca jest Kiki. Watek pt. "Zamontowali mi okna" czy cos takiego,
    przeczytaj jak jestes na tym etapie.

> [...]
    > błąd? Chodzi mi szczególnie o stronę wewnętrzną - połączenie z izolacją
    > podłogi (od zewnątrz to chyba polecę dysterbitem).

    Mozesz lekko podkuc sciane, gdzie papa nie wystaje, lub wystaje zbyt malo.
    Najlepiej calosc chudziaka obleciec papa termozgrzewalna i na to folie. Pape
    na goraca bez problemu polaczysz malym zakladem z papa fundamentu. Jezeli
    nie chcesz bawic sie w pape termozgrzewalna, to zgrzej same zaklady taka
    papa, a na reszcie powierzchni rob co chcesz. A jezeli izolacja chudziaka to
    tylko folia, to odpusc sobie w ogole ten problem, bo folii i tak nie laczy
    sie z papa, a wywija na sciany zewnetrzne. Dla mnie to namiastka izolacji,
    bo przy pozniejszych pracach taka folia na pewno sie po przeciera miejscami.
    Oczysc tylko miejsca mogace laczyc sie z fundamentem/chudziakiem bez
    izolacji.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-05-07 12:03:37
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Krótkie przypomnienie:
    Jeśli chodzi o klasyczną izolację 2xpapa na lepiku, to izolacji nie
    stanowi papa, tylko lepik.
    W przypadku IPoz na ławie fundamentowej, to najłatwiej wykonać
    połączenie z IPion w następujący sposób:
    IPoz ciągniesz na płasko po zewnętrznej stronie fundamentu. Następnie
    w narożniku połączenia ściany z ławą dajesz zaprawę modelując
    ją(dobrze się to robi bytelką albo słoikiem) w ładne półkole. Po czymś
    takim opuszcza się ładnie IPion i bez żadnych załamań łączy z IPoz.

    Damian

  • 4. Data: 2009-05-07 18:42:25
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a ja pytałem o zewnętrzna folie te sztywną karbowana co wystaje mi znad
    ziemi ... jak to połączyć z górnym ociepleniem steropianem ścian?