  • 31. Data: 2016-02-25 17:19:58
    Temat: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
    Od: n...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 12:36:10 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Zetknąłem się z ludowym określeniem "nasrałki" -- w odniesieniu do
    > wiśni, czereśni, rzadziej jabłoni, często szlachetnie wyglądających
    > odmian, nie wiedzieć czemu rosnących w środku lasu.

    Ptaszek owocek gdzieś zjadł, poleciał na noc(leg) do lasu i tam pestką "nasrał". Ki.

  • 32. Data: 2016-02-25 18:35:17
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-25 o 17:18, n...@g...com pisze:

    > Oj oj, zależy od odmiany (czy heterozyjna, czy nie), generalnie nie warto, bo długo
    trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.

    Warto. jednak pod dwoma warunkami - 1/ zapotrzebowanie na większe ilości
    jabłek, 2/ teren - z pestki wyrastają duże drzewa, a wiec uprawa na
    miejskich ogródkach działkowych raczej odpada.
    Co do owocowania, u mnie już po 5-6 latach zaczęły owocować. A co do
    loterii z odmianą - na około 10 drzewek zostawiłem 3 których smak owoców
    mi odpowiada, powiem jeszcze więcej - są to najsmaczniejsze jabłka w
    moim ogrodzie.

  • 33. Data: 2016-02-26 18:46:15
    Od: n...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lutego 2016 18:34:59 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]
    > loterii z odmianą - na około 10 drzewek zostawiłem 3 których smak owoców
    > mi odpowiada, powiem jeszcze więcej - są to najsmaczniejsze jabłka w

    Czyli:
    a) czekałeś długo (i w niepewności co do wyniku) na owocowanie, bo 6 lat to BARDZO
    długo
    b) napracowałes się przez 6 lat - dbając o te 10 drzewek, z których tylko 30 %
    ostatecznie Ci pasuje.
    Niezbyt zachęcający wynik w porównaniu z użyciem roślin szczepionych lub
    ukorzenionych z sadzonek pobranych z już owocujących egzemplarzy, roślin, dodam,
    owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do odmiany.

  • 34. Data: 2016-02-27 12:54:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
    > Hejka. Z jednorocznych pędów jabłoni (tzw. wilków) wycinam patyki
    > długości około 30 cm, które używamy do wyznaczania na grządkach rzędów dla
    > wysiewanych nasion warzyw (np. marchwi czy buraczków). Patyki siedzą w
    > ziemi przez kilka miesięcy i w ciągu kilkunastu lat gospodarowania na
    > działce tylko raz zdarzył się przypadek, że taki patyk wypuścił korzonki.
    > Sądzę, że gdy ktoś znajdzie substancję, która bedzie powodowała
    > ukorzenianie się jednorocznych pędów jabłoni w glebie to tym samym
    > spowoduje rewolucję w szkółkarstwie.

    http://www.ogrody.orzysz.org.pl/ogrody/r_polzdrew.ht

    Piszą wyraźnie, że metoda sprawdza się do jabłoni.

  • 35. Data: 2016-02-27 13:00:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <n...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Więc ukorzeniłabym i jabłonki, zadna trudność. Tylko mito po co.

    No wiesz... gdybyś chciała mieć własne drzewo i własne jabłka :-)

  • 36. Data: 2016-02-27 13:02:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <n...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ptaszek owocek gdzieś zjadł, poleciał na noc(leg) do lasu i tam pestką
    > "nasrał". Ki.

    Ptaszek mówisz? Bo ludzie do lasów nie chodzą za potrzebą? :-)

  • 37. Data: 2016-02-27 13:05:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <n...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > dodam, owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do

    Różnica tu chyba między oczekiwaniami profesjonalisty a amatora.
    Amator ma czasu dużo a jego robocizna to nie koszt, to hobby... :-)
    Efektywność też inaczej się mierzy w hobby a inaczej w zawodzie.

  • 38. Data: 2016-02-27 23:18:49
    Od: n...@g...com

    W dniu sobota, 27 lutego 2016 13:02:16 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <n...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ptaszek mówisz? Bo ludzie do lasów nie chodzą za potrzebą? :-)

    Specjalnie biec w sam środek lasu? - LOL

  • 39. Data: 2016-02-27 23:23:35
    Od: n...@g...com

    W dniu sobota, 27 lutego 2016 13:02:16 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <n...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ptaszek mówisz?

    Tak. A kopi luwak łaskun.

  • 40. Data: 2016-02-27 23:24:04
    Od: n...@g...com

    W dniu sobota, 27 lutego 2016 13:01:05 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <n...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > No wiesz... gdybyś chciała mieć własne drzewo i własne jabłka :-)

    Mam. Z kupionych sadzonek.