  • 1. Data: 2009-03-16 12:22:06
    Temat: {Jak} Zabezpieczyć drewno ?
    Od: Jura <j...@g...com>

    Czołem!

    Koleżanka trzymała w wilgotnej piwnicy drewnianą starą skrzynię
    {kufer}.
    Gołe, niczym nie zabezpieczone drewno.

    Gdy zobaczyłem, że jej dół się sypie (skrzyni, skrzyni - nie
    koleżanki ;-) )
    Postanowiłem ja wytargować i ocalić.
    Teraz stoi w mej piwnicy.
    Oszlifowana do "gołego drewna".

    Niestety jest w wielu miejscach cała "pokanalikowana".
    Kornik, czy jak to się tam fachowo nazywa ów szkodnik, nieźle skrzynie
    załatwiły :-(
    (gdzieniegdzie widać dziurki, a gdzie-niegdzie całkiem ładny szlaczko-
    wzorek kanalików).

    Czy mogę tak oszlifowaną skrzynię pomalować bejcą (ale nie nie lakiero-
    bejcą) (mając nadzieję, że pod jej wpływem bestie wyzdychają),
    Czyteż muszę ją najpierwej potraktować jakowym specyfikiem, aby wybić
    siedzące (?) w niej bestie? (jeśli tak, to jakim?)

    --
    Jura

  • 2. Data: 2009-03-17 04:18:11
    Temat: Re: {Jak} Zabezpieczyć drewno ?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jura" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    Drewnochron.

  • 3. Data: 2009-03-17 21:23:16
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Jura wrote:
    > Czy mogę tak oszlifowaną skrzynię pomalować bejcą (ale nie nie lakiero-
    Sama bejca nie wystarczy zeby zabezpieczyc skrzynie.
    Jezeli siec kanalikow jest dosc dobrze widoczna mozesz pomyslec o
    zrobieniu szpachlowki z pylu ze szlifowania i wyszpachlowaniu tych
    zaglebien ta masa,
    Po wymalowaniu calosci pozniej jakims lazurem albo delikatnym lakierem
    nie bedzie sladu.

    > bejcą) (mając nadzieję, że pod jej wpływem bestie wyzdychają),
    To nie tyle korniki co kolatki.
    A preparat np: Altax Hylotox Plus.
    Znacznie skuteczniejszy jak sie go wstrzykuje w kazdy otworek.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 4. Data: 2009-03-19 11:29:17
    Od: Jura <j...@g...com>

    On 17 Mar, 22:23, Artur Lew <n...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie tyle korniki co kolatki.
    > A preparat np: Altax Hylotox Plus.
    > Znacznie skuteczniejszy jak sie go wstrzykuje w kazdy otworek.

    Dzięki za odzew.

    Fakt.. kołatki.. dokładnie tak.
    Nie mogłem sobie przypomnieć tej nazwy owego zabójcy drewna.

    A koleżanka, która naprawiała kiedyś swój stary stół wspominała o
    wstrzykiwaniu preparatu w każdą dziurkę.

    Napisałeś "na przykład", a czy znasz jakieś inne preparaty?

    wiesz.. też myślałem o zaszpachlowaniu tych kanalików, ale.. tworzą
    naprawdę łady wzór :) i chyba zostaną na wierzchu

    Jeszcze raz, dzięki!

    --
    Jura